Τόσα χρόνια ακούγαμε για τα κινέζικα αυτοκίνητα, αλλά δεν τα είδαμε ποτέ. Οι Κινέζοι όμως έχουν φθηνά ηλεκτρικά όταν οι άλλες μάρκες δεν έχουν τίποτα.
Είναι τα φθηνά κινέζικα ηλεκτρικά η λύση;
Πότε θα δούμε ένα ηλεκτρικό μοντέλο που να μπορούμε να αγοράσουμε; Ένα ηλεκτρικό που να μη ζητάνε 40.000 ευρώ για 4 μέτρα αμάξι; Μήπως η αδυναμία των κατασκευαστών να παράξουν μικρά, προσιτά ηλεκτρικά, ανοίγει την πόρτα στους Κινέζους;
Πώς νομίζουν ότι ξαφνικά η ηλεκτροκίνηση θα «περπατήσει» αν για ένα μικρό αμάξι πόλης θες πάνω από 30.000 ευρώ, και για κάτι που να χωράει αξιοπρεπώς τέσσερα άτομα και αποσκευές, ανεβαίνει πάνω από σαράντα; Αυτή τη στιγμή οι κατασκευαστές επενδύουν στα ακριβά μοντέλα γιατί εκεί υπάρχει περιθώριο κέρδους, σε μία τεχνολογία που είναι ακριβή και δεν αφήνει πολλά.
Όμως, όταν όλα τα ηλεκτρικά είναι ολοένα και πιο premium, ασχέτως μάρκας, μεγέθους και κατηγορίας, ένα μεγάλο μέρος της αγοράς μένει χωρίς αυτοκίνητο να αγοράσει. Ή μάλλον, χωρίς ηλεκτρικό.
Σε χώρες που οι ρύποι έχουν γίνει ακόμη πιο καθοριστικοί στην επιλογή αυτοκινήτου, το πρόβλημα είναι εμφανές. Δες την Αγγλία, και ειδικά το Λονδίνο, που αν δεν έχεις ηλεκτρικό ή υβριδικό, δεν μπαίνεις στο μεγαλύτερο μέρος της πόλης. Η ζώνη ULEZ, χρεώνει 15 ευρώ διόδια τη μέρα και όσο περνάει ο καιρός θα είναι σχεδόν ολόκληρη η πόλη. Το ηλεκτρικό στο Λονδίνο είναι απαραίτητο.
Η λύση; Η λύση φαίνεται να έρχεται από την Κίνα. Για τη βρετανική αγορά αρχικά με τα σήματα της βρετανικής MG, που όμως μόνο στο όνομα είναι βρετανική, αφού πρόκειται για αμιγώς κινεζική μάρκα. Η MG δεν πουλάει ούτε όμορφα σχέδια, ούτε ρετρό, ούτε παράδοση. Έχει δύο ηλεκτρικά, ένα SUV και ένα μικρό στέισον βάγκον, που χτυπάνε τον ανταγωνισμό με τιμές πάνω από 8.000 ευρώ χαμηλότερες.
Σαφώς, δεν αγοράζεις την ίδια ποιότητα, όμως η τεχνολογία είναι δεδομένη, η αυτονομία ανταγωνιστική, και η ταχύτητα φόρτισης υψηλή. Με τέτοια επιτυχία, περισσότερες κινεζικές μάρκες που έχουν την ηλεκτρική τεχνογνωσία, αλλά μέχρι τώρα δυσκολεύονταν σε θέματα σχεδίασης και ποιότητας, βρίσκουν την πόρτα ανοιχτή για να έρθουν στην Ευρώπη.
Όταν είσαι τόσο φθηνότερος από τον ανταγωνισμό, και ακόμη περισσότερο όταν είσαι η μόνη λύση στην ηλεκτροκίνηση σε αυτά τα λεφτά, σχεδιαστικά και ποιοτικά μειονεκτήματα δεν είναι πρόβλημα, αρκεί να μην τίθεται θέμα ασφάλειας.
Το θέμα είναι, με την πόρτα να κλείνει για τα συμβατικά αυτοκίνητα, και με τους κατασκευαστές εδώ να μην μπορούν να κατέβουν τόσο χαμηλά στις οικονομικές κατηγορίες, μήπως η Κίνα είναι η λύση; Εσύ θα αγόραζες ένα κινεζικό ηλεκτρικό αν η τιμή ήταν τόσο πολύ χαμηλότερη; Είναι η ηλεκτροκίνηση η πόρτα που ανοίγει για την Κίνα;