Για πρώτη φορά ήπια υβριδικά: Πώς δουλεύουν τα mild hybrid Peugeot 48V;
Πώς λειτουργεί η ήπια υβριδική τεχνολογία της Peugeot
Έχουν 48-βολτο κύκλωμα, μικρό ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία ιόντων λιθίου, νέο αυτόματο κιβώτιο. H Peugeot ενσωματώνει για πρώτη φορά ήπια υβριδική τεχνολογία στα μοντέλα της, ξεκινώντας με τα νέα 3008 και 5008 που έρχονται. Τι πρέπει να ξέρω για το Peugeot 48V Hybrid;
Ο διαφορετικός εξ-ηλεκτρισμός της Peugeot
Η ίδια η Peugeot έχει χαρακτηρίσει το 2023 ως μία «ηλεκτρική χρονιά» λόγω της παρουσίασης νέων τεχνολογιών στην γκάμα των αυτοκινήτων της. Η γαλλική μάρκα λανσάρει εδώ και χρόνια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, για πρώτη φορά όμως βάζει στο... παιχνίδι και την ήπια υβριδική τεχνολογία. Το νέο σύστημα που σχεδιάζει ο Όμιλος Stellantis κάνει πρεμιέρα στα νέα 3008 και 5008 που έρχονται το αμέσως προσεχές διάστημα και σταδιακά θα εφαρμοστεί στο σύνολο της γκάμας της. Η Peugeot αναφέρει πώς τα αυτοκίνητα της θα έχουν χαμηλότερη κατανάλωση και θα προσφέρουν καλύτερη οδηγική αίσθηση. Με ποιον τρόπο; Παρακάτω το ψάξαμε πιο αναλυτικά και βρήκαμε τις αλλαγές που πρέπει να ξέρεις.
Νέας γενιάς βενζινοκινητήρας 136 ίππων
Ο γνωστός turbo βενζινοκινητήρας PureTech (3κύλινδρος με 1.199 κ.εκ.) παραμένει «κεντρικός πρωταγωνιστής», έχοντας όμως περάσει σε νέα γενιά. Καταρχάς έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη από τα 130 PS, πλέον στα 136 άλογα (100 kW) στις 5.500 σ.α.λ.. Η ροπή αγγίζει τα 230 Nm, σε αρκετά χαμηλό φάσμα στροφών (1.750 σ.α.λ.).
Ο κινητήρας διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας και λειτουργεί σε κύκλο Miller για βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί αλυσίδα χρονισμού, αντί για ιμάντας. Θεωρούμε την χρήση καδένας αντί του ιμάντα μια επιλογή που δίνει πόντους στην αξιοπιστία, αφού τον ιμάντα πρέπει να τον αλλάζεις συχνότερα (σ.σ. περίπου 80.000 χλμ.), ενώ η καδένα αντέχει περισσότερο.
Με ηλεκτρικό κινητήρα 28 ίππων & νέο αυτόματο κιβώτιο
Μέχρι πρότινος ξέραμε ότι τα αυτόματα μοντέλα της Peugeot είχαν το EAT8 κιβώτιο. Αυτό αλλάζει διότι θα υπάρχει νέο εξηλεκτρισμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ονομάζεται e-DCS6 (Dual Clutch System), έχει 6 σχέσεις, είναι συνεχούς ροπής και σχεδιάστηκε αποκλειστικά για κινητήρες με υβριδική τεχνολογία.
Σε αυτό το κιβώτιο, πέραν την ηλεκτρονικής μονάδας (ECU), είναι ενσωματωμένος και ένας νέος σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας σταθερού μαγνήτη. Αποδίδει 28 ίππους (21 kW) και ροπή 55 Nm, με το αυτοκίνητο να μπορεί σε χαμηλές ταχύτητες να κινείται 100% ηλεκτρικά. Επίσης, μέσω της μίζας δίνει ισχύ στον θερμικό κινητήρα για κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου. Και στις δύο περιπτώσεις προκύπτει μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.
Η 48-βολτη μπαταρία κάτω από το κάθισμα του οδηγού
Πέραν των παραπάνω, νέα είναι και η μπαταρία ιόντων λιθίου των 48V. Οι μηχανικοί των Γάλλων την έχουν τοποθετήσει κάτω από το κάθισμα του οδηγού και όχι στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Με τον τρόπο αυτό:
- Δεν μειώνεται ούτε ο χώρος αποσκευών ούτε οι λοιποί εσωτερικοί χώροι της καμπίνας
- Επιτυγχάνεται σωστή κατανομή του βάρους με την μπαταρία στο κέντρο
- Μειώνονται οι απώλειες ενέργειας, αν και κατά την άποψή μας η απώλεια από τα καλώδια είναι απειροελάχιστη.
Σελίδα 2 | Τα ηλεκτρικά δίκτυα, το hardware & η οικονομία στην κατανάλωση |