ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τα ηλεκτρικά δίκτυα, το hardware & η οικονομία στην κατανάλωση

6.775 Επισκέψεις στο άρθρο
Τα ηλεκτρικά δίκτυα, το hardware & η οικονομία στην κατανάλωση

Γιατί υπάρχουν δύο ηλεκτρικά δίκτυα & τι φέρνει το νέο hardware;

Τα νέα mild hybrid Peugeot ενσωματώνουν δύο ηλεκτρικά δίκτυα. Το υψηλής τάσης (48V) έχει ρόλο την τροφοδοσία του υβριδικού συστήματος, με την αποκλειστικά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια από το μοτέρ των 28 ίππων. Από εκεί και πέρα, ένας μετατροπέας τάσης συνεχούς ρεύματος (DC) θα χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό ρεύμα και θα το στέλνει σε ένα δεύτερο δίκτυο μικρότερης τάσης. Αυτό θα είναι στα 12V και θα αναλαμβάνει την τροφοδοσία του εξοπλισμού του αυτοκινήτου (π.χ. κλιματισμός).
 
Το όλο σύστημα Peugeot 48V Hybrid συνοδεύεται και από ένα αποκλειστικό hardware. Η ψηφιακή οθόνη θα εμφανίζει πληροφορίες για τις συνθήκες στις οποίες το αυτοκίνητο μπαίνει σε 100% ηλεκτρική κίνηση, με το ταχύμετρο να έχει μπλε χρώμα. Έπειτα, θα ενημερώνει τον οδηγό για τη ροή ενέργειας στο σύστημα, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, την κατάσταση λειτουργίας της μέσω ενός μετρητή ισχύος (Charge, Eco, Power), και το ποσοστό της απόστασης που διανύθηκε με ηλεκτροκίνηση, οποιαδήποτε στιγμή ή στο τέλος του ταξιδιού. Για λόγους ασφαλείας και για να αντιλαμβάνονται πεζοί και μοτοσικλετιστές πότε το αυτοκίνητο πηγαίνει ηλεκτρικά, το αυτοκίνητο θα εξοπλιστεί με AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) το οποίο παράγει ένα χαρακτηριστικό εξωτερικό ήχο μέχρι τα 30 χλμ./ώρα.

Μέχρι και 2,5 λίτρα μικρότερη κατανάλωση μέσα στην πόλη

Σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης στο mild hybrid Peugeot ο βενζινοκινητήρας PureTech και το ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργούν είτε μαζί, είτε μεμονωμένα, για βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου.
 
Όπως αναφέραμε νωρίτερα, σε χαμηλές ταχύτητες παίρνει... μπροστά το ηλεκτρικό μοτέρ. Όταν ο οδηγός κάνει μανούβρες στο παρκάρισμα, στα σταμάτα-ξεκίνα στο φανάρι ή το μποτιλιάρισμα το αυτοκίνητο πάει ηλεκτρικά. Δεν χρειάζονται κατεβάσματα, με τον ηλεκτροκινητήρα να δίνει έξτρα ροπή και ώθηση που αντισταθμίζει την υστέρηση του turbo. Για αυτό και στην πόλη, σύμφωνα με όσα λέει η Peugeot, η κατανάλωση μπορεί να πέσει έως και 2,5 λτ./100 χλμ., με πάνω από το 50% των αστικών μετακινήσεων να γίνονται 100% ηλεκτρικά, χωρίς εκπομπές ρύπων.
 
Στον αυτοκινητόδρομο, τώρα, οι ανάγκες σε καύσιμου μειώνονται κατά 0,7 λτ./100 χλμ.. Μέχρι τα 145 χλμ./ώρα σε κάθε άφημα του γκαζιού το θερμικό μοτέρ σβήνει πάει σε καθεστώς cruising. Από την άλλη, σε απότομες επιταχύνσεις το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει επιπλέον ισχύ 12 περίπου ίππων (9 kW).

Σε μέσες πραγματικές συνθήκες, λοιπόν, τα 3008 και 5008 έχουν λόγω ήπια υβριδικής τεχνολογίας μέχρι και 15% μικρότερη κατανάλωση και μικρότερες εκπομπές αέριων ρύπων (γύρω στα 127 γρ. C02/χλμ.). Σε σύγκριση, δε, με ένα μη υβριδικό βενζινοκίνητο C-SUV, ένα mild hybrid Peugeot είναι πιο οικονομικό κατά 1 λτ./100 χλμ..

Σελίδα 1Για πρώτη φορά ήπια υβριδικά: Πώς δουλεύουν τα mild hybrid Peugeot 48V;
Σελίδα 2Τα ηλεκτρικά δίκτυα, το hardware & η οικονομία στην κατανάλωση
Mercedes
NISSAN