3 Φωτογραφίες »
- Μπορεί να σβήσει τον κινητήρα εν κινήσει
- Τον ενεργοποιεί ξανά με τις «σωστές» στροφές
- Δεν έχει μηχανική διασύνδεση αλλά ηλεκτρονικό συμπλέκτη
- Αποκλειστικά στα mild hybrid Hyundai (και Kia)
Ένα σασμάν διαφορετικό από όλα τα άλλα
Είναι χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά κάνει κάποια πράγματα όπως ένα αυτόματο. Για παράδειγμα μπορείς να αλλάξεις ταχύτητα χωρίς να πατήσεις συμπλέκτη (στην Ελλάδα δεν διατίθεται η εν λόγω λειτουργία), ή να σβήσει τον κινητήρα ενώ ρολάρεις στην εθνική και έχοντας μέσα κουμπωμένη την 6η σχέση.
Παρακάτω θα αναλύσουμε το iMT κιβώτιο των Hyundai-Kia, ένα έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο που συμβάλλει στην ευκολία του χρήστη και τη μείωση της κατανάλωσης, καθώς εφαρμόζεται αποκλειστικά σε ήπια υβριδικά μοντέλα.
Παρακάτω θα αναλύσουμε το iMT κιβώτιο των Hyundai-Kia, ένα έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο που συμβάλλει στην ευκολία του χρήστη και τη μείωση της κατανάλωσης, καθώς εφαρμόζεται αποκλειστικά σε ήπια υβριδικά μοντέλα.
Χωρίς μηχανικό συμπλέκτη αλλά με e-clutch πεντάλ
Καταρχάς, η ακριβής ονομασία του iMT κιβωτίου είναι «Intelligent Manual Transmission». Η εξέλιξή του συγκεκριμένου κιβωτίου έγινε το 2020 στο Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Group στη Γερμανία. Πρόκειται για ένα κλασικό 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που `ναι μεν έχει συμπλέκτη, είναι όμως τεχνολογίας by-wire. Το κιβώτιο, δηλαδή, δεν έχει μηχανική διασύνδεση με τον συμπλέκτη, αλλά υπάρχει ένα ηλεκτρονικό πεντάλ e-clutch, το οποίο και πετυχαίνει περιορισμό στην κατανάλωση καυσίμου των ήπια υβριδικών μοντέλων.
Όπως είπαμε, το iMT κιβώτιο της Hyundai το βλέπουμε αποκλειστικά και μόνο σε mild hybrid εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης SmartStream (1,0/1,5/1,6 λτ.) και diesel EcoDynamics. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις 48βολτων Hyundai είναι το μικρό i20, το crossover Hyundai Bayon και τα οικογενειακά i30 και SUV Tucson. Στα παραπάνω μοντέλα, μαζί με τον «βασικό» θερμικό κινητήρα, συνυπάρχει και ένα μικρότερης ισχύος ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο αποδίδει 16 ίππους (12 kW) και 55 Nm ροπής. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kWh. Το όλο κύκλωμα 48V μαζί με το iMT κιβώτιο συνεργάζονται με την γεννήτρια/μίζα της μονάδας κίνησης, για αυτό και το «άναψε-σβήσε» του κινητήρα γίνεται... παιχνιδάκι.
Όπως είπαμε, το iMT κιβώτιο της Hyundai το βλέπουμε αποκλειστικά και μόνο σε mild hybrid εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης SmartStream (1,0/1,5/1,6 λτ.) και diesel EcoDynamics. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις 48βολτων Hyundai είναι το μικρό i20, το crossover Hyundai Bayon και τα οικογενειακά i30 και SUV Tucson. Στα παραπάνω μοντέλα, μαζί με τον «βασικό» θερμικό κινητήρα, συνυπάρχει και ένα μικρότερης ισχύος ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο αποδίδει 16 ίππους (12 kW) και 55 Nm ροπής. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kWh. Το όλο κύκλωμα 48V μαζί με το iMT κιβώτιο συνεργάζονται με την γεννήτρια/μίζα της μονάδας κίνησης, για αυτό και το «άναψε-σβήσε» του κινητήρα γίνεται... παιχνιδάκι.
3 Φωτογραφίες »
Ο turbo βενζινοκινητήρας TGD-i αποδίδει 100, 120, 150, 160 και 180 άλογα αναλόγως και της χωρητικότητας (1, 1.5 ή 1.6 λτ.).
Σελίδα 2 | Όταν ο κινητήρας απενεργοποιείται ενώ βρίσκεσαι στην Εθνικό Οδό |