ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Υποχρεωτικός κόφτης: Θέμα ασφάλειας ή κάτι άλλο;

Υποχρεωτικός κόφτης: Θέμα ασφάλειας ή κάτι άλλο;

2.543 Επισκέψεις στο άρθρο (9/5/2022)

Πως σου ακούγεται τα αυτοκίνητα να έχουν «κόφτη» ταχύτητας υποχρεωτικά; Και τι θα έλεγες να ήξερες πως ελέγχεται από GPS και ενεργοποιείται με το που βάζεις μπρος;

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Ο «μεγάλος αδερφός» ξαναχτυπά!

Ο περιοριστής ταχύτητας υπάρχει ήδη στα περισσότερα νέα αυτοκίνητα, είναι όμως εργαλείο για τον οδηγό. Τώρα η Ε.Ε. θέλει να το κάνει εργαλείο για τον «μεγάλο αδελφό». Αξίζει η θυσία στο βωμό της ασφάλειας;
 
Μέχρι τώρα ο περιοριστής ταχύτητας είναι συμπληρωματική λειτουργία του cruise control, και βοηθάει ώστε όταν ο οδηγός θέλει να μείνει κάτω από ένα όριο ταχύτητας, ακόμη και αν πάει να την ξεπεράσει, το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει. Το σύστημα διακόπτει τη λειτουργία του με βαθύ και απότομο πάτημα του γκαζιού, αν υπάρξει δηλαδή ανάγκη, ή με διακόπτη, όπως και το cruise control.
 
Όμως εδώ μιλάμε για άλλο πράγμα. Μιλάμε για ένα σύστημα που σε συνδυασμό με GPS και κάμερες αναγνωρίζει μόνο του το όριο, και κάθε φορά που το αυτοκίνητο το ξεπερνά, είτε ειδοποιεί ηχητικά, είτε ακόμη και περιορίζει την ταχύτητα μόνο του. Γίνεται δηλαδή από βοήθημα, «μπαμπούλας», ή όπως το λέμε συχνά «μεγάλος αδελφός».
 
Γιατί όμως τώρα; Τι αλλάζει τώρα και ένα τέτοιο σύστημα περιορισμού ταχύτητας είναι υπό σκέψη από την Ε.Ε; Τα ηλεκτρικά. Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι πλέον το μέλλον στους δρόμους της Ευρώπης, η ταχύτητα επιστρέφει ως πρόβλημα, και μάλιστα χειρότερα από ποτέ.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Μερικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τεράστιες ιπποδυνάμεις ή έστω ισχύ που συναντούσαμε σε hot hatch, και ακόμη πιο σημαντικά, πολλή ροπή από μηδέν στροφές. Που σημαίνει ότι επιταχύνουν στιγμιαία σε μεγάλες ταχύτητες. Μιλάμε για επιταχύνσεις GTi ή, στα ισχυρότερα και ακριβότερα ηλεκτρικά, υπεραυτοκινήτων σε mainstream μοντέλα. Ποτέ άλλοτε κάτι τέτοιο δεν ήταν δυνατόν, σε τόσα μοντέλα. Αν τώρα αυτά τα αυτοκίνητα είναι σε 10 χρόνια η πλειοψηφία στο δρόμο, πως θα ελέγχεται η ταχύτητα, αν είναι τόσο εύκολη;
 
Φυσικά μια τέτοια επέμβαση είναι πολύ δραστική και θα δημιουργήσει πολλές αντιδράσεις, όμως μαζί με την ταχύτητα, τα ηλεκτρικά φέρνουν ακόμη έναν προβληματισμό. Αυτός αφορά το βάρος, και άρα την απόσταση φρεναρίσματος. Υπάρχει η αντίληψη πως επειδή τα ηλεκτρικά είναι πιο βαριά, φρενάρουν και μακρύτερα, και επειδή μπορείς εύκολα να «μαζέψεις» χλμ./ώρα ξεκινάς να φρενάρεις από υψηλότερη αρχική ταχύτητα. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά προσπαθούν να ανακτήσουν με διάφορα συστήματα την ενέργεια της κίνησής τους στα φρένα, πριν την «πετάξουν» με ένα έντονο φρενάρισμα. Και έτσι έχει σχηματιστεί μια φοβία που θέλει το φρενάρισμα να μην είναι ούτε τόσο άμεσο, ούτε τόσο δυνατό με ότι αυτό συνεπάγεται για την απόσταση ακινητοποίησης.

Βέβαια, για να τα λέμε όλα, οι εταιρείες έχουν εφοδιάσει τα ηλεκτρικά τους με καλύτερα φρένα για να διαχειριστούν το έξτρα βάρος και έτσι στην πλειονότητά τους «κοκαλώνουν» όπως τα περισσότερα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης-diesel. Αρα θέμα ασφάλειας όσον αφορά τα φρένα, δύσκολα θα απασχολήσει σε γενικές γραμμές. Αλλά το «σύννεφο» του προβληματισμού έχει σχηματιστεί για κάποιους...
 
Και φτάνουμε, τέλος, στις αποφάσεις. Εσένα πως σου ακούγεται; Πως σου θα είναι η αυτοκίνηση όταν πλέον το όριο ταχύτητας επιβάλλεται από το ίδιο το αυτοκίνητο;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
Cupra