Εσείς ξεχωρίζετε στο δρόμο τις τρεις γενιές Mini; Ξεχωρίζετε ένα Fiat 500 δέκα ετών από ένα ολοκαίνουργιο; Μήπως η «στασιμότητα» στα ρετρό κάνει την αξία τους να παραμένει και να πωλούνται ως μεταχειρισμένα σε τιμές κοντά στα καινούργια;
Γιατί δεν πέφτει Mini κάτω από πέντε χιλιάρικα στα μεταχειρισμένα; Ακόμη και του 2002 με κοντά 300.000 χλμ τα Mini κρατάνε τιμή, κι ας είναι εισαγωγής, μετατροπή, με γυρισμένα χιλιόμετρα, ακόμη κι αν τρίζουν σταματημένα και όλα τους τα πλαστικά έχουν γίνει από μαύρα γκρι.
Και το 500αράκι; Δέκα ετών και για να κατέβει κάτω από 6.000 ευρώ πρέπει να έχει πάνω από 100.000 χλμ. Και μιλάμε για αυτοκίνητο που καινούργιο το 2007 το αγόραζες με δέκα χιλιάδες. Αν είναι «ελληνικό» τότε η τιμή δεν ξεκολλάει από τις 7.000 με τίποτε.
Εντάξει, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχει πολλές στρεβλώσεις, όμως η ίδια τάση με τα δύο αυτά μοντέλα ισχύει και σε αγορές του εξωτερικού. Το Mini και το 500 κρατούν τιμή ακόμη και 16 χρόνια και 11 χρόνια μετά το πρώτο τους λανσάρισμα.
Είναι γιατί είναι ρετρό; Πιθανώς το γεγονός ότι δύσκολα ξεχωρίζεις την πρώτη γενιά από την τελευταία παίζει το ρόλο του. Αν το αυτοκίνητο δείχνει φρέσκο παρά τα δέκα και πλέον χρόνια του, τότε δεν έχει λόγο να πέσει στα πατώματα και να πωλείται φθηνά.
Μήπως όμως είναι γιατί απλά τόσο το Mini όσο και το 500 είναι καλά αυτοκίνητα; Το Mini στην πρώτη του (νέα) γενιά, ήταν πιο λιτό, πιο μικρό, ίσως και πιο όμορφο, και για πολλούς ήταν και το καλύτερο Mini. Το 500 από την άλλη μοιράζεται το πάτωμά του πάντοτε με το Panda, πιθανώς το καλύτερο Mini από το 2004 και μέχρι τώρα και στις δύο γενιές του, οπότε και το 500, με τα ίδια γονίδια, απλά είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο.
Υπάρχουν και άλλα αυτοκίνητα που κρατούν την τιμή μεταπώλησης ψηλά, όμως αυτά τα δύο ξεχωρίζουν. Ειδικά το Mini βαδίζει για την 20ετία και δεν δείχνει σημεία κάμψης στην τιμή του ως μεταχειρισμένο, ενώ και το 500, αειθαλές, κρατάει, σε ποσοστό επί της αρχικής, την καλύτερη τιμή μεταπώλησης στην αγορά.
Εσείς θα αγοράζατε ένα Mini 15 ετών; Και είστε έτοιμοι να πληρώσετε τόσα λεφτά για να το πάρετε; Και το 500; Αξίζει τόσα λεφτά μετά από 11 χρόνια στην πόλη; Είναι πλασματικές αυτές οι τιμές ή μήπως τα αυτοκίνητα αυτά απλά το αξίζουν; Τι λέτε;
Όχι, σε καμία περίπτωση δεν αξίζουν τα λεφτά τους, καθώς οι πρώτες γενιές τους έχουν τα θέματά τους ως αυτοκίνητα. Αλλά πρόκειται για lifestyle, "αταξικά" μοντέλα (δεν δείχνουν την οικονομική επιφάνεια του κατόχου τους) και αυτό τα κάνει περιζήτητα.
Όχι, σε καμία περίπτωση δεν αξίζουν τα λεφτά τους, καθώς οι πρώτες γενιές τους έχουν τα θέματά τους ως αυτοκίνητα. Αλλά πρόκειται για lifestyle, "αταξικά" μοντέλα (δεν δείχνουν την οικονομική επιφάνεια του κατόχου τους) και αυτό τα κάνει περιζήτητα.