Τέσσερις συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να παρατείνεις τη ζωή του αυτοκινήτου σου και θα σε γλιτώσουν από μη προγραμματισμένα έξοδα που θα επηρέαζαν αρνητικά το μηνιαίο προϋπολογισμό σου.
Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου θα αυξήσει τη μακροζωία του
Για τους περισσότερους, το αυτοκίνητο είναι ένα «εργαλείο» δουλειάς που κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη. Η σωστή συντήρηση του παίζει σημαντικό ρόλο, ώστε να εξασφαλιστεί η καλή του λειτουργία για όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα. Μια συντήρηση που αξίζει να γίνεται σε τακτικά χρονικά διαστήματα, μιας κι αυτό μας προστατεύει από απρόβλεπτες καταστάσεις που μπορεί να μας κοστίσουν σε χρήμα και χρόνο. Πάμε να δούμε κάποιες συμβουλές που θα βοηθήσουν το αυτοκίνητο σου να «κρατήσει περισσότερο».
Σε μια εποχή που όλοι οι κατασκευαστές γράφουν η αλλαγή των λιπαντικών να γίνεται κάθε 15 με 20.000 χλμ., το να λέμε ότι τα λάδια καλό θα ήταν να αλλάζονται κάθε 5.000 χλμ. φαίνεται περίεργο. Όμως η αλήθεια είναι ότι αντικαθιστώντας το «χρυσάφι» του κινητήρα πιο νωρίς, εκτός ότι προσφέρουμε πάντα όσο το δυνατόν ανώτερη προστασία, μπορούμε να διαπιστώσουμε πιο γρήγορα αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στα σωθικά του μοτέρ. Ταυτόχρονα καλό θα ήταν το λιπαντικό να μην είναι αγνώστου προελεύσεως ή με διαφορετικό δείκτη ιξώδους από αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής. Fun fact: Είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που έχει τέτοιο κόλλημα με το λάδι 10W-40! Tέλος, για μέγιστη προστασία, σε κάθε αλλαγή λαδιών, αντικατάστησε και το φίλτρο μαζί του, εξάλλου το κόστος του είναι πραγματικά μικρό.
Μακριά από μπουζί αγνώστων εταιριών και προδιαγραφών
Διάκενο, πλατίνα, ιρίδιο, ακίδες! Αν δεν ξέρεις τι σχέση έχουν οι προηγούμενες λέξεις με τα μπουζί, καλό θα ήταν να μην πας να αγοράσεις χωρίς την άδεια του αυτοκίνητου το συγκεκριμένο αναλώσιμο. Τα μπουζί είναι από τα πιο βασικά «κομμάτια» για την εύρυθμη λειτουργία του μοτέρ ενός οχήματος, με τη λάθος επιλογή τους να μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημίες στο κινητήρα, που θα σου κοστίσουν αρκετές εκατοντάδες ευρώ. Οπότε για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο, μην ακούς τις «αλχημείες» των μηχανικών που υπόσχονται οικονομικό αποτέλεσμα. Αγόρασε μόνο ότι λέει ο κατασκευαστής κι αντικατάστησε τα πριν ξεπεράσουν το χρόνο ζωή τους (νικελίου/χαλκού - 30.000 με 45.000 χιλιόμετρα, πλατίνας - 70.000 χιλιόμετρα, διπλής πλατίνας - 80.000 χιλιόμετρα, ιριδίου - 60.000 με 120.000 χιλιόμετρα).
Service στην ώρα του
Ό,τι πιο βασικό για να αντέξει το αυτοκίνητο σου περισσότερο καιρό! Μην «κλείνεις τα μάτια» στις ημερομηνίες ή στα χιλιόμετρα που θα πρέπει το όχημα σου να επισκεφτεί το συνεργείο. Μπορεί το service να σημαίνει λεφτά, αλλά μπορεί να «ανακαλύψει» προβλήματα που βρίσκονται ακόμα στην αρχή και η επισκευή τους θα κοστίσει πολύ λιγότερα από όσο θα ήταν σε πιο εκτεταμένη φθορά. Αν μάλιστα κάνεις αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα το μήνα, καλό θα ήταν να κάνεις πιο συχνές τις επισκέψεις σου στο μηχανικό της επιλογής σου.
Σωστό πλύσιμο αυτοκινήτου από κάτω
Μπορεί το πλύσιμο να προσθέσει χρόνια σε ένα αυτοκίνητο; Η απάντηση είναι ναι! Εκτός ότι με τη σωστή φροντίδα τα πλαστικά του οχήματος θα φαίνονται για πάντα σαν καινούργια, το πλύσιμο στην «κοιλιά», δηλαδή στο κάτω μέρος του πατώματος του αυτοκινήτου, μπορεί να σε σώσει από σκουριές. Ειδικά σε περιοχές όπου ρίχνουν αλάτι στους δρόμους το χειμώνα ή σε παραθαλάσσια μέρη όπου οι διαβρώσεις είναι συχνότερο φαινόμενο, το πλύσιμο είναι σωτήριο. Για ακόμα μεγαλύτερη προστασία, υπάρχουν ειδικά προϊόντα που προσφέρουν πλήρη αντιδιαβρωτική δράση.
Κάθε 5.000 χλμ λάδια (και ένας γενικός έλεγχος)=μακροζωία
Βάζεις ότι λάδι να'ναι, καταστρέφεις το μοτέρ!
«Πηδάς» service, στο τέλος έρχεται ο λογαριασμός (βαρύτερος από ζημιές)
Το πλένεις από κάτω για να φύγουν αλάτια (αποφεύγεις σκουριές)
Τώρα που όλοι κρατάμε πολλά χρόνια το ίδιο αυτοκίνητο, εσύ τι άλλο κάνεις για να τοκρατάς «στην πένα»; Έχεις κάποια συμβουλή και για τους υπόλοιπους;