Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αν μοιάζουν τόσο, με ποια κριτήρια διαλέγεις ανάμεσα σε Qashqai και Kadjar;

Μοιάζουν πολύ, πουλάνε το ίδιο;

26.105 Επισκέψεις στο άρθρο (28/2/2019)

Τα 2 μοντέλα μοιάζουν σαν μια σταγόνα νερό, αλλά οι πωλήσεις είναι ξεκάθαρα με το μέρος του Qashqai. Γιατί;

Χρησιμοποιούν ίδιο πάτωμα, κινητήρες, κιβώτια και πολλά ακόμη κοινά μηχανικά μέρη. Το ένα είναι Nissan το άλλο Renault όμως υποστηρίζονται από τον ίδιο εισαγωγέα. Πως διαλέγεις τότε ανάμεσα σε Qashqai και Kadjar;

Η απάντηση φαίνεται να είναι απλή. Διαλέγεις «εύκολα» το Qashqai. Τουλάχιστον αν ρίξεις μια ματιά στις πωλήσεις των δύο μοντέλων, η σύγκριση δεν υπάρχει. Το 2017 το Qashqai πούλησε σχεδόν 18 φορές περισσότερο από το Kadjar και ήταν με απόσταση το best seller στις διαστάσεις του (SUV μικρομεσαία και πάνω), κάτι που συνεχίστηκε και το 2018 με ακόμα καλύτερες επιδόσεις.

Για δύο αυτοκίνητα με τόσα κοινά, πως μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο; Εντάξει, το Qashqai είναι φθηνότερο στη βασική του έκδοση, και αφήνει κάτι περισσότερο από 1.000 ευρώ σε σχέση με την διαθέσιμη έκδοση του Kadjar, όμως το Renault έχει 25 άλογα παραπάνω (με τον νέο 1.33 κινητήρα βενζίνης των 140 ίππων έναντι του 1.5 πετρελαιοκινητήρα του Kadjar με 115 ίππους) και λίγο καλύτερο εξοπλισμό.

Από κει και πέρα οι διαφορές παίζουν πάνω κάτω στα ίδια επίπεδα, με το Renault να έχει πάντοτε με το μέρος του τους λίγο καλύτερους χώρους, και λίγο πλουσιότερες εκδόσεις.

Εμφανώς λοιπόν, όταν μιλάμε για τέτοιες διαφορές στις πωλήσεις, υπάρχει και κάτι ακόμη. Το σηματάκι σαφώς έχει το δικό του βάρος, και εδώ ο καθένας αξιολογεί τη Nissan και τη Renault με τον τρόπο του, αν και οι δύο μάρκες είναι μέλη του ίδιου ομίλου. ¶λλος βλέπει το Qashqai ως «γιαπωνέζικο» αυτοκίνητο σε αντίθεση με το «γαλλικό» Kadjar, αν και το πρώτο φτιάχνεται στην Μ. Βρετανία και το δεύτερο στην Ισπανία. Και πάλι όμως ο τίτλος του «γιαπωνέζικου» ίσως να έχει το δικό του βάρος.

Από την άλλη το όνομα που έχει χτίσει όλα αυτά τα χρόνια το Qashqai στην κατηγορία των SUV, του δίνει μεγάλο πλεονέκτημα, με την Renault από την άλλη να έχει τα μεγάλα της χαρτιά σε άλλες κατηγορίες (βλέπε Clio, Captur, Megane).

Θα έλεγε επίσης κάποιος ότι και το δίκτυο έχει την σημασία του. Και σαφώς έχει μεγάλη, ειδικά της Nissan στην Ελλάδα που είναι από τα πιο συγκροτημένα και πιο σταθερά στην αγορά. Όμως η Renault πλέον αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από τον ίδιο εισαγωγέα, και άρα όποιος έδειχνε μέχρι τώρα προτίμηση στη Nissan λόγω του δικτύου της, σίγουρα δεν έχει να φοβηθεί τίποτε από το νέο δίκτυο της Renault.

Εσείς λοιπόν τι λέτε; Με τόσα κοινά ανάμεσα στα δύο μοντέλα, γιατί τα χωρίζει μια άβυσσος στις πωλήσεις; Και τελικά εσείς πως διαλέγετε ανάμεσα στα δύο; Με τη μάρκα, το σηματάκι ή το δίκτυο; Τι λέτε;

Toyota
NISSAN