Πέντε διαφορετικοί οδηγοί βρέθηκαν στην πρώτη θέση πριν ο 21χρονος Φινλανδός αναλάβει την πρωτοπορία πάνω στο χιόνι και τον πάγο. Ο Rovanpera πήρε τη νίκη με 22 δευτερόλεπτα διαφορά, αφού ο teammate στην Toyota Elfyn Evans βγήκε εκτός αγώνα και προηγείται πλέον με 14 βαθμούς μετά από τους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς.
«Είμαι πολύ ευχαριστημένος. Δεν πίστευα ότι θα μπορούσαμε να είμαστε τόσο καλοί, ειδικά ξεκινώντας πρώτοι την Παρασκευή. Έπρεπε να κάνουμε πολύ δουλειά, αλλά πρέπει να πω ότι είμαι πολύ χαρούμενος. Η ομάδα έκανε εξαιρετική δουλειά και το αυτοκίνητο δούλευε τέλεια όλη την ώρα - νιώθω πολύ πιο σίγουρος τώρα» δήλωσε ο Rovanpera.
Δεύτερος ο Neuvill, τρίτος ο Lappi
Ο Thierry Neuville εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη του Evans για να τερματίσει δεύτερος με Hyundai i20 N, ενώ τρίτος ο Esapekka Lappi, ακολούθησε στην τρίτη θέση, στην πρώτη του παρουσία με την Toyota μετά από τρία χρόνια απουσίας
Ο Ott Tänak κέρδισε το Wolf Power Stage για πήρε πέντε πόντους με το i20, ο Rovanpera πήρε τέσσερις τερματίζοντας δεύτερος, με το Neuville να τερματίζει τρίτος. Ο Katsuta πήρε δύο πόντους με την τέταρτη θέση που πήρε με το GR Yaris και έναν πόντο πήρε ο Breen με Ford Puma.
WRC2: Νίκη για τον Mikkelsen
O Andreas Mikkelsen πήρε τη νίκη στην κατηγορία WRC2 με Skoda Fabia Evo. Aυτή είναι η δεύτερη νίκη του σε δύο αγώνες.
Στη χιονισμένη και παγωμένη Σουηδία ο Κάλε Ροβάνπερα γίνεται ο νεαρότερος οδηγός που κερδίζει τον αγώνα, 21 χρόνια από την νίκη του πατέρα του!
Μεγαλειώδης η νίκη του Κάλε Ροβάνπερα που τον αναδεικνύει (όπως και στο δικό μας ράλλυ Ακρόπολις, πέρσι) τον νεαρότερο νικητή του αγώνα. Μόλις 21 ετών. Και ακριβώς 21 χρόνια από τη νίκη του πατέρα του στον ίδιο αγώνα.
Μοναδική περίπτωση μέχρι τώρα στο WRC να καταγράφονται στα αρχεία ενός αγώνα νικητές από την ίδια οικογένεια και μάλιστα πατέρας και γιός. Ήταν το 2001 όταν ο Χάρυ Ροβάνπερα οδηγώντας ένα Peugeot 206 WRC κέρδισε την πρώτη του και μοναδική νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Ο Κάλε Ροβάνπερα ήταν τότε 4 μηνών...
Και ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, ο μικρός μεγάλωσε με τη γνωστή εξέλιξη και βοήθεια από τον πατέρα του μέχρι που έπεσαν όλοι επάνω του τόσο η Skoda όσο και η Toyota στη συνέχεια… και έφτασε να κερδίζει τη 2η νίκη του στο WRC.
O σουηδικός αγώνας απέδειξε την ανωτερότητα της Toyota, αλλά και την επάνοδο με αξιώσεις της Hyundai ενώ η Ford δεν είχε την εμφάνιση που έκανε στο Μόντε Κάρλο. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει τίποτα διότι το Σουηδικό, όπως και το Μόντε Κάρλο είναι ιδιαίτερης φύσης αγώνες, μοναδικοί για τις ιδιαιτερότητές τους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Η κανονικότητα... επανέρχεται στο WRC με το ράλλυ Κροατίας στο τρίτο δεκαήμερο Απριλίου
Στη Σουηδία που είχε χιόνι άφθονο και πάγο και πάλι οι ταχύτητες των αυτοκινήτων ήταν απλά ανατριχιαστικές. Πάνω από 140 χιλιόμετρα, στο χιόνι και στον πάγο, έγραψε κάποια στιγμή το κοντέρ του Hyundai του Νωβίλ… παιγνίδι για γερά νεύρα τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό. Σπουδαίο ρόλο στον αγώνα έπαιξαν τα ελαστικά και πάλι. Και κυρίως η διαχείριση αυτών, ένας νέος τομέας στο παιγνίδι. Και εδώ απαιτεί εμπειρία και εξειδίκευση ώστε να μπορεί η δύναμη του αυτοκινήτου να μπαίνει στο δρόμο χωρίς απώλειες στήριξης και υπερβολικές γωνίες είτε λόγω υποστροφής είτε λόγω υπερστροφής.
Μετρ και πάλι ο νεαρός Ροβάνπερα που κατάφερε από το μέσο της δεύτερης ημέρας του αγώνα να περάσει εμπρός. Παράπονα ακούστηκαν και για το υβριδικό σύστημα αλλά και προσγειωμένες θέσεις όταν αυτό εγκατέλειπε. Περισσότερο ευχαριστημένος έδειχνε ο Ροβάνπερα όταν είχε την καθαρή (θερμική) ενέργεια στα χέρια του και στο πετάλ του γκαζιού...
Προβλήματα φυσικά νεανικής ηλικίας του υβριδικού συστήματος που δεν θα αργήσουν να λυθούν. Ο χώρος της Σκανδιναβίας φυσικά ευνοεί τους βόρειους οδηγούς –ως επί το πλείστον. Έτσι ο ικανός Εσαπέκα Λάπι έφερε το Yaris R1 στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης ενώ ο υιός Σόλμπεργκ, στα 20 χρόνια του, μέλος της επίσημης ομάδας της Hyundai τερμάτισε στην 6η θέση, όντας άλλος ένας γόνος μιας σπουδαίας οικογένειας που δίνει εξετάσεις και τις περνάει με επιτυχία υποσχόμενος πολλά! Βεβαίως πέρα από το καθαρά αγωνιστικό κλίμα η ατμόσφαιρα ήταν βαριά. Δεν είναι δυνατόν το WRC και οι συμμετέχοντες σε αυτό να μένουν αμέτοχοι στα δρώμενα μόλις 10 μοίρες ανατολικότερα… στην Ευρώπη.
Τόσο κοντά και τα οποία αφορούν σε ανθρώπινες απώλειες, κατάλυση κυριαρχικών δικαιωμάτων κρατών με το έτσι θέλω και τη δύναμη του ισχυρού. Σημειώνουμε τη σωστή επισήμανση του νικητή για την τραγικότητα των στιγμών που διαδραματίζονται...
Στον τερματισμό, θαρραλέα, ο Κάλε Ροβάνπερα δήλωσε: «Δεν αισθάνομαι ότι θέλω να πανηγυρίσω πολύ τώρα. Ήταν μια δύσκολη εβδομάδα για τους ανθρώπους στην Ουκρανία και ελπίζω να βρουν δύναμη και ελπίδα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές».