Τα SEAT Arona και Renault Captur αποτελούν δύο από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα της κατηγορίας των μικρών crossover έχοντας σαφέστατα διαφορετικό προσανατολισμό αλλά και ίδιο στόχο.
Με παραπλήσια τιμή αγοράς και έντονο χαρακτήρα, τα δύο μοντέλα που συγκρίνουμε έρχονται να καλύψουν τις ανάγκες ενός νέου οικογενειάρχη που αναζητά ένα πρακτικό crossover μικρό αυτοκίνητο. Τα κοινά τους στοιχεία συνεχίζουν και στους τομείς της εμφάνισης, των κινητήρων και των χώρων με μικρές διαφορές μεταξύ τους, με βασικότερο σημείο διαφοροποίησης να είναι η οδική τους συμπεριφορά. Ξεκινώντας τη σύγκριση από την τιμή, το Renault Captur στη βασική έκδοση κοστίζει λιγότερο (14.680 έναντι 14.950 ευρώ του Arona) με παραπλήσιο επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, με το Arona να διαθέτει σε αυτή την έκδοση έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών.
Εμφάνιση: Παιχνιδιάρικη αισθητική με δυνατότητες εξατομίκευσης
To «παιχνιδιάρικο» αισθητικό προφίλ των δύο αυτοκινήτων είναι κυρίαρχο στοιχείο της εμφάνισής τους, με το Renault Captur να το στηρίζει στις έντονες καμπύλες που εφαρμόζει και την κόμπακτ μυώδη του γενικότερα εμφάνιση, ενώ το Αrona διαθέτει πιο έντονες ακμές στο αμάξωμά του, εκφράζοντας περισσότερο δυναμισμό. Η crossover υπόσταση υποδηλώνεται από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ. στο Captur και 190 χλστ. στο Arona) ενώ ο μοντέρνος και νεανικός τους χαρακτήρας τονίζεται και από τις μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης.
Κινητήρες-Κιβώτια: Arona για επιδόσεις, Captur για οικονομία
Οι τρικύλινδροι κινητήρες των δύο μοντέλων στις βασικές αποδόσεις τους (90 στο Captur και 95 ίπποι στο Arona) συνδυάζουν την οικονομία με τις ικανοποιητικές επιδόσεις. Ο μεγαλύτερος 1.000άρης του Arona πάντως προσφέρει σημαντικά καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά, που τονίζουν με τη σειρά τους το οδηγοκεντρικό του προφίλ, ενώ ο 900άρης κινητήρας του Renault ξεχωρίζει για την οικονομία του (με επιλογή προγράμματος ECO). Προς την ίδια κατεύθυνση προορίζονται και οι κλιμακώσεις των 5τάχυτων μηχανικών κιβωτίων τους, με του Arona να είναι πιο κλειστό και του Captur πιο μακρύ.
Εσωτερικό: Ευχάριστος διάκοσμος, καλή ποιότητα, πιο high tech το Arona
Ευχάριστος είναι ο διάκοσμος στο εσωτερικό των δύο μικρών crossover, με το SEAT Arona να ξεχωρίζει για τον πιο σύγχρονο αέρα που του χαρίζει η στάνταρ 6,5 ιντσών έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Και στα δύο κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, με την ποιότητα ωστόσο να είναι καλή, με ανάλογη συναρμογή και φινίρισμα.
Η θέση οδήγησης του Arona έχει πιο σπορ λογική αλλά υπολείπεται σε crossover χαρακτήρα, ενώ το Captur έχει πιο άνετη και πιο πανοραμική θέση που «μετράει» θετικά για την κατηγορία.
Χώροι: Ελαφρύ προβάδισμα Arona σε χώρους, πιο πρακτικό το Captur
Στο πεδίο των χώρων και πάλι δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων, ικανοποιώντας στον μέγιστο βαθμό τις ανάγκες μιας 4μελούς νέας οικογένειας. Συγκριτικά, το Arona προσφέρει ελαφρώς καλύτερο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος, με το Captur να έχει μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια τους, όμως κερδίζει ξεκάθαρα όσον αφορά στην πρακτικότητά του, με μεγάλες και πολλές πρακτικές λύσεις, όπως το συρόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού Easy Life με χωρητικότητα 11,5 λτ, τις αφαιρούμενες με φερμουάρ επενδύσεις και το συρόμενο πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών του έτσι αυξομειώνεται ανάλογα από τα 377 στα 455 λίτρα, ενώ ο διαθέσιμος χώρος στο Arona είναι 400 λίτρων.
Οδική συμπεριφορά: Πιο σπορτίφ το Arona, πιο άνετο το Captur
Οδηγικά συναντάμε και την μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα, με το Arona να παρουσιάζει ένα πιο οδηγοκεντρικό προφίλ για τα δεδομένα της κατηγορίας και το Captur να εστιάζει στην άνεση των επιβατών και την ευκολία στην χρήση. Ετσι, το SEAT Arona προσφέρει καλύτερη οδηγική αίσθηση και πιο ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά ιδιαίτερα σε σβέλτους ρυθμούς κίνησης, ενώ το Renault Captur που είναι σημαντικά πιο μαλακό σε ρύθμιση της ανάρτησης, κερδίζει εύκολα τη μάχη της άνεσης.
Η άποψή μας
Με λιγότερο από 15.000 ευρώ, έχουμε να κάνουμε με δύο εξαιρετικές προτάσεις από κάθε άποψη. Το Arona είναι ένα υπερυψωμένο μικρό σε οδηγική αίσθηση, ενώ το Captur ένα αυθεντικό crossover με άνετο και ευχάριστο χαρακτήρα. Η τελική επιλογή κρίνεται από το διαφορετικό οδηγικό προφίλ τους και φυσικά τις ανάγκες του καθενός με βάση αυτό
Σε καμια πενταετεια θα ειναι και τα δυο για πεταμα..👎✋
Υπάρχει ελπίδα να δούμε τεστ με τον νέο κινητήρα του Captur.Εννοώ φυσικά τον 1,3 με τους 130 hp.