Το όνομα Megane για πρώτη φορά τοποθετήθηκε σε ένα crossover και μάλιστα αμιγώς ηλεκτρικό, το οποίο έχοντας την ονομασία Megane E-Tech Electric, αναμένεται σε λίγο διάστημα να είναι διαθέσιμο για αγορά!
Η Renault υλοποιεί το σχέδιο «Renaulution», το οποίο θέλει τη γαλλική φίρμα να εξηλεκτρίζεται προκειμένου να γίνει πιο φιλική προς το περιβάλλον. Όπως είναι φυσικό το πλάνο αυτό συμπαρασύρει και τα προϊόντα της, με αποτέλεσμα να έχουμε για πρώτη φορά το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Megane, το οποίο ωστόσο διαφέρει από όλα τα Megane που είχαμε γνωρίσει έως και σήμερα, τόσο χάρη στο crossover αμάξωμα, όσο και από το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Βασισμένο σε περισσότερα από δέκα χρόνια τεχνογνωσίας στον σχεδιασμό, την κατασκευή, και τη συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων, το ολοκαίνουργιο Megane E-Tech Electric σηματοδοτεί το πρώτο μοντέλο της «ηλεκτρικής επανάστασης» της γαλλικής εταιρείας, όπως άλλωστε καταδεικνύει και το «Renaulution» (σύνθετη λέξη από το Renault και το Revolution).
Ποια όμως είναι τα βασικά στοιχεία που έχει το μοντέλο, που σηματοδοτεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου για την κατηγορία των μικρομεσαίων της Renault; Πάμε να τα δούμε.
Πλατφόρμα και διαστάσεις
Η νέα γαλλική ηλεκτρική πρόταση στα crossover συνδυάζει σχεδιαστικά στοιχεία hatchback και crossover και είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Megane eVision. Το αυτοκίνητο με βάρος 1.624 κιλά βασίζεται στην ίδια CMF-EV πλατφόρμα που βρίσκουμε και στο επίσης αμιγώς ηλεκτρικό Nissan Ariya. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις του κρατήστε πως το νέο Megane E-Tech Electric έχει μήκος 4,21 μέτρα, πλάτος 1,78 μέτρα, ύψος 1,5 μέτρα και μεταξόνιο 2,7 μέτρα, επιτρέποντας στους μηχανικούς να δημιουργήσουν μια ευρύχωρη καμπίνα σε σχέση πάντα με τις διαστάσεις τους.
Το πρώτο μοντέλο παραγωγής με το νέο λογότυπο της μάρκας
Το Megane E-Tech είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Renault που θα φέρει το νέο λογότυπο με ρετρό «άρωμα». Εξωτερικά, η κλειστή μάσκα χαρακτηρίζεται από τους λεπτούς προβολείς και τα φώτα ημέρας LED σε σχήμα «Ζ» που κατεβαίνουν μέχρι τον προφυλακτήρα. Μάλιστα, τα φώτα είναι εξοπλισμένα με αυτόματη μεγάλη σκάλα που προσαρμόζει τη δέσμη ανάλογα με το δρόμο που κινείται (κέντρο πόλης, επαρχιακός δρόμος, αυτοκινητόδρομος). Λεπτά είναι και τα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως το Megane E-Tech Electric διαθέτει παραδοσιακούς πλευρικούς καθρέπτες, ξεφεύγοντας έτσι από τις κάμερες που είχαμε δει να έχουν πάρει τη θέση τους στο πρωτότυπο Megane eVision. Οι ζάντες θα έχουν διάσταση από 18 έως 20 ίντσες, ενώ οι χειρολαβές των μπροστινών θυρών είναι pop-up και των πίσω ενσωμάτωνες στις κολόνες, προκειμένου να βοηθούν με τη σειρά τους στην μεγαλύτερη αυτονομία του οχήματος.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Ψηφιακό ανακυκλώσιμο εσωτερικό και χώρος αποσκευών 440 λίτρα
Η έλλειψη κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά έτσι και στο Megane είναι η αιτία για να υπάρξει ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Το πορτμπαγκάζ φιλοξενεί 440 λίτρα. Επειδή ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον μπροστινό άξονα, το πάτωμα φόρτωσης είναι πολύ βαθύ και επιτρέπει περισσότερο χώρο, στον αντίποδα το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό και σε κάποιες περιπτώσεις πιθανό να δυσκολέψει την φόρτωση, ανάλογα πάντα και με το αντικείμενο που φορτώνεται.
Στην καμπίνα, το Megane E-Tech Electric υιοθετεί αυτό που η Renault αποκαλεί την «OpenR» σε σχήμα ανεστραμμένου «L». Μία οθόνη 12,3 ιντσών τοποθετείται μπροστά από τον οδηγό παίζοντας το ρόλο του ψηφιακού πίνακα ελέγχου, ενώ συμπληρώνεται από μια οθόνη αφής 12 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, στις κορυφαίες εκδόσεις. Οι φθηνότερες εκδόσεις θα έχουν μικρότερη κεντρική οθόνη εννέα ιντσών. Το infotainment αναπτύχθηκε μαζί με την Google και βασίζεται στο Android Automotive OS, ενώ πέραν του Android Auto, υποστηρίζει και το Apple CarPlay για τους κατόχους του iPhone. Από κει και πέρα η υφασμάτινη επένδυση των καθισμάτων προέρχεται εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένα υλικά. Ακόμα και μερικά από τα κάτω μέρη του ταμπλό είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για πολλά εξαρτήματα στο ταμπλό που δεν είναι ορατά. Στο τέλος του κύκλου ζωής του, το 95% του Megane E-Tech Electric, θα είναι ανακυκλώσιμο!
Κινητήρες- μπαταρίες- φόρτιση
Κατά το λανσάρισμα τους στις αγορές σε λίγους μήνες το Megane E-Tech Electric θα έχει δύο εκδόσεις κινητήρα. Η πρώτη θα αποδίδει 130 ίππους και 250 Nm ροπής, ενώ η πιο ισχυρή 218 ίππους με 300 Nm ροπής. Η πιο ισχυρή από τις δύο κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Το ηλεκτρικό μοτέρ αντλεί ισχύ από μπαταρία 40 ή 60 kWh. Η πρώτη προσφέρει αυτονομία 300 χιλιομέτρων και η δεύτερη 470 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με τη Renault η μπαταρία υποστηρίζεται από οκταετή εγγύηση και σε περίπτωση που μειωθεί σε κάτω από το 70 τοις εκατό της χωρητικότητάς της, η Renault θα την αντικαταστήσει δωρεάν.
Οι χρόνοι φόρτισης σύμφωνα με τη Renault είναι οι εξής:
• Μέχρι 400 χλμ. αυτονομίας μετά από φόρτιση 8 ωρών μέσω wallbox 7.4kW.
• Μέχρι 160 χλμ. αυτονομίας εντός πόλης με φόρτιση μίας ώρας μέσω δημόσιου σταθμού φόρτισης 22kW.
• Μέχρι 200 χλμ. αυτονομίας σε αυτοκινητόδρομο μετά από φόρτιση 30 λεπτών μέσω ταχυφορτιστή 130kW.
• Μέχρι 300 χλμ. αυτονομίας μετά από φόρτιση 30 λεπτών μέσω ταχυφορτιστή 130 kW.
Συστήματα ασφαλείας
Τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού που θα κουβαλά μαζί του το νέο Megane E-Tech Electric θα είναι πολλά και συγκεκριμένα 26 στον αριθμό, δείγμα του μεγάλου τεχνολογικού υπόβαθρου. Τα συστήματα αυτά χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, οδήγηση, στάθμευση και ασφάλεια, με κορυφαίο όλων να αποτελεί το Active Driver Assist, το οποίο κατατάσσεται ως αυτονομία οχήματος επιπέδου 2.
Το Megane E-Tech Electric θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στις ευρωπαϊκές αγορές από τον Φεβρουάριο του 2022 και αναμένεται να κυκλοφορήσει ένα μήνα αργότερα. Σε ότι αφορά το αρχικό κόστος απόκτησης για την αγορά της Γερμανίας αναμένεται να είναι κάτω από τις 40.000 ευρώ.
Το πρώτο μοντέλο παραγωγής της... «Renaulution»!
-Με 130 και 218 ίππους
-Hi-Tech εσωτερικό
-Ανακυκλώσιμο κατά 95%
-Κόστος κάτω από τις 40.000 ευρώ
Τι λες για το νέο Megane E-Tech Electric;