- Tο λάστιχο παραμορφώνεται έτσι και σπινιάρει λόγω μεγάλης ροπής!
- Ροπή είναι η «προθυμία» του μοτέρ να «ακούσει» στο πάτημα του γκαζιού
- Δεν είναι λίγοι αυτοί που μέχρι σήμερα δεν μπορούν να την καταλάβουν & τη μπερδεύουν με τα άλογα
- Πολύ σημαντικό να είναι σταθερή και για πολλές στροφές
Τα diesel βγάζουν παραπάνω ροπή, λόγω διαδρομής πιστονιού & συμπίεσης
Πολλοί την αγάπησαν, λίγοι την κατανόησαν! Ο λόγος ασφαλώς για τη ροπή στρέψης, ένα μέγεθος που ο καθένας το περιγράφει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Είναι το μέγεθος που δείχνει πόσο «τραβάει» το αυτοκίνητο θα ακούσετε από κάποιους. Σε αντίθεση με την ισχύ, η ροπή δείχνει τις «πραγματικές» επιδόσεις θα ακούσετε από άλλους. Τι είναι, όμως, η ροπή στρέψης και πώς μετριέται; Τι εκφράζει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και γιατί οι πετρελαιοκινητήρες τα καταφέρνουν καλύτερα σε αυτόν τον τομέα; Ώρα να λυθούν κάποιες απορίες σχετικά με το ζήτημα, ώστε να κατανοήσετε τι είναι η ροπή, ποια είναι η φυσική της σημασία και γιατί είναι τόσο σημαντική. Στο κάτω κάτω, η ροπή και η ισχύς είναι τα δύο μεγέθη μέσα από τα οποία αντιλαμβανόμαστε την απόδοση του κινητήρα.