Ρώτα τους ειδικούς για το Twingo
6.167 Επισκέψεις στο άρθρο (18/6/2015)
Ταξιδεύουμε στη Γαλλία για το γνωστό θέμα με το Twingo. Τι θα θέλατε να ρωτήσετε αν ήσασταν στη θέση μας;
Υπενθυμίζουμε ότι τόσο στην επίσημη οδηγική παρουσίαση του Twingo για τους δημοσιογράφους, όσο και σε τεχνική ανάλυση της Renault προς τους επίσημους επισκευαστές, οι άνθρωποι της Renault δήλωσαν ότι γνωρίζουν την ευπάθεια του Twingo στους πλευρικούς ανέμους και για αυτό το μοντέλο έχει εφοδιαστεί με σύστημα ευστάθειας, με ειδική λειτουργία που καταστέλλει την τάση αποσταθεροποίησης στις ψηλές ταχύτητες, «κόβοντας» τον κινητήρα και επεμβαίνοντας στα φρένα. [Το ίδιο σύστημα εφοδιάζει και το «αδελφό» smart forfour (cross wind assist)].
Παρ όλα αυτά, όπως προαναφέραμε, το σύστημα αυτό δε φαίνεται να βοηθά στο Twingo. Όπως παρατηρήσαμε στην εν Ελλάδι δοκιμή του γαλλικού μίνι, σε σημεία με ισχυρούς πλευρικούς ανέμους όπως βγαίνοντας από τα τούνελ της Κακιάς Σκάλας ή από τα τούνελ της Αττικής Οδού, αν δεν είσαι προετοιμασμένος, μπορεί να… αλλάξεις λωρίδα.
Πέρα όμως από αυτό, όταν υπάρχει πλευρικός άνεμος είναι και ενοχλητικό και κουραστικό στην οδήγηση μιας και υπάρχει συνεχής ενεργοποίηση του συστήματος, το οποίο «κόβει» τον κινητήρα ή/και φρενάρει τους κατάλληλους τροχούς προσπαθώντας να διατηρήσει το αυτοκίνητο στη λωρίδα του. Προφανώς και τίθεται λοιπόν θέμα ασφάλειας και για αυτό το auto Τρίτη ήταν το μόνο μέσο, που ανέδειξε το θέμα σε σχετικό άρθρο.
Μετά ήρθε η απάντηση της ελληνικής αντιπροσωπείας η οποία ουσιαστικά δε διαφώνησε μαζί μας.
To όλο θέμα με το Twingo οφείλεται στο ασυνήθιστα ψηλό κέντρο βάρους για το είδος του. Το «αδελφό» smart forfour, που δοκιμάσαμε ήταν εξοπλισμένο με την (έξτρα) χαμηλότερη κατά 10 χλστ. και σκληρότερη ανάρτηση, καθώς και με τροχούς 16 ιντσών.
Έτσι δεν είχε ανάλογη του Twingo ευπάθεια στον πλευρικό άνεμο, ούτε το ηλεκτρονικό σύστημα δούλευε υπερωρίες. Η γνώμη μας είναι ότι παρόλο που μιλάμε για αυτοκίνητα πόλης, όποιος θέλει να έχει το κεφάλι του ήσυχο, πρέπει να διαλέξει εκδόσεις με χαμηλότερη, σκληρότερη ανάρτηση και φαρδύτερους τροχούς, κάτι που ΔΕΝ διατίθεται για το Twingo. Αρα ο αγοραστής θα πρέπει να ενημερώνεται πριν το αγοράσει.
Ύστερα από το δημοσίευμα μας, η Renault αντέδρασε προσκαλώντας μας στο κέντρο δοκιμών της Renault στη Bόρεια Γαλλία (στο Aubevoye) για να τεστάρουμε το αυτοκίνητο σε ελεγχόμενες συνθήκες, αλλά και για να μιλήσουμε με τους ειδικούς.
Στη συνέχεια του άρθρου μας για το Twingo, είχαμε δημοσιεύσει video από δοκιμές του Sprinter της Mercedes, που (πριν εφοδιαστεί με σχετικό σύστημα προστασίας από τους πλευρικούς ανέμους) εμφανίζεται να αλλάζει λωρίδα μόλις περνάει μπροστά από σημείο, όπου επικρατεί ισχυρός πλευρικός άνεμος (δείτε το σχετικό video).
Έτσι, στόχος της επίσκεψης μας στη Γαλλία είναι να δούμε πόσο ακριβώς επηρεάζεται το Twingo, ανάλογα με την ένταση του πλευρικού ανέμου, αλλά και να μάθουμε από πρώτο χέρι πως σκοπεύουν να λύσουν οριστικά το συγκεκριμένο πρόβλημα. (υπενθυμίζουμε ότι το πρόβλημα δημιουργείται από δύο παράγοντες: Το Twingo έχει υψηλό το κέντρο βάρους του, καθώς υπάρχει πρόβλεψη να δέχεται μπαταρίες στο μέλλον και ταυτόχρονα είναι πισωκίνητο, που δίνει ακόμη μεγαλύτερη ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους.)
Εσείς τι γνώμη έχετε; Τι άλλο θέλετε να ρωτήσουμε για λογαριασμό σας τους ανθρώπους της Renault;
Μου κάνει μεγάλη εντύπωση πως η Renault από το πολεμικό Clio V6 Renault Sport κατάφερε να ψαρεύει το τιμόνι του Twingo.
Ωρέ παιδιά κλεφτόπουλα! Αν φτάσει μια εταιρία με το υπόβαθρο, την ιστορία και την εμπειρία της Renault να ζητάει τον τεχνικό λόγο από εμένα τον ελλεΐνο βιοπαλεστή τι συμβαίνει με αυτό το αυτοκίνητο μόνο μια ερώτηση μου έρχεται: Γιατί δεν απολύθηκαν όλοι οι υπεύθυνοί του;
Αυτά παθαίνουν όσοι δεν έχουν φρέσκιες ιδέες και αντιγραφουν στεγνά συνταγές άλλων κατασκευαστών. "... ο.κ. μπορεί να βλεπεις στο πλάι το 500 αλλά διαφέρει γιατί είναι πισωκίνητο...'' Τα ίδια έχουν κάνει και στη Peugeot και προκοψαν. Χάθηκαν φρέσκιες ιδέες σαν το Νο1 ντιζάιν του CLIO;
Θα ήθελα να ρωτήσω αν πρόκειται να κάνουν κάποια αλλαγή στα αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί. Επίσης θα ήθελα να ξέρω τι σημαίνει ότι έχει ευπάθεια. Υπάρχει κάποιο όριο σε αυτό;
Πιστεύω ότι αυτό που θα βοηθήσει, δεν είναι μόνο το χαμήλωμα του κέντρου βάρους που θα επιφέρουν μελλοντικά οι μπαταρίες, αλλά και η μετακίνησή του προς τα εμπρός. Επίσης, εκτιμώ ότι η παρούσα κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί μειώνοντας τη γωνία caster των εμπρός τροχών.