Μια συνήθεια που σχολιάζεται μεταξύ των ιδιοκτητών-οδηγών για το αν χρειάζεται πραγματικά
Στα παλαιότερα μοντέλα 10-20 ετών καλό είναι να το κάνεις
Εξασφαλίζει σωστή πίεση στο καύσιμο και κάνει έλεγχο ο εγκέφαλος
Στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα η διαδικασία αυτή γίνεται συνήθως όταν ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο
Μια συνήθεια που σχολιάζεται μεταξύ των ιδιοκτητών-οδηγών για το αν χρειάζεται πραγματικά
Μεταξύ των διαφόρων «μύθων» σχετικά με το αυτοκίνητο, που αποτελούν θέμα συζήτησης μεταξύ των οδηγών, είναι και το αν πρέπει ή όχι να περιμένει κάποιος όταν βάζει το κλειδί στη μίζα και το γυρίζει στην πρώτη σκάλα, πριν το γυρίσει για να ξεκινήσει τον κινητήρα.
Στα παλαιότερα μοντέλα 10-20 ετών καλό είναι να το κάνεις
Στα πολύ παλιά αυτοκίνητα χωρίς ηλεκτρικό ψεκασμό καυσίμου, προφανώς και μια τέτοια συνήθεια δεν έχει καμία ουσία. Στα μετέπειτα όμως μοντέλα με injection, η κίνηση αυτή έχει κάποιο νόημα. Στους κινητήρες με ψεκασμό, το καύσιμο βρίσκεται υπό πίεση μέσα στο κύκλωμα μεταξύ της αντλίας και του κινητήρα (μπεκ καυσίμου). Όταν ο κινητήρας έχει μέρες να λειτουργήσει, προφανώς και αυτή η πίεση εκτονώνεται. Με το γύρισμα λοιπόν του κλειδιού στην πρώτη σκάλα (που ανάβουν τα λαμπάκια στο ταμπλό), η τρόμπα καυσίμου «αποκαθιστά» την πίεση που αναφέραμε παραπάνω.
Εξασφαλίζει σωστή πίεση στο καύσιμο και κάνει έλεγχο ο εγκέφαλος
Εκτός όμως από την σωστή πίεση στο κύκλωμα καυσίμου, γίνεται και γρήγορος έλεγχος του εγκεφάλου (γνωστό και ως health check). Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να περιμένει 2-3 δευτερόλεπτα έως να σβήσουν ορισμένα από τα λαμπάκια στο ταμπλό και τότε να μιζάρει τον κινητήρα.
Προφανώς η παραπάνω «συνήθεια» είναι προαιρετική, καθώς ακόμα και αν δεν περιμένει ο οδηγός τα λίγα αυτά δευτερόλεπτα, ο κινητήρας θα εκκινήσει κανονικά! Μακροχρόνια μάλιστα, δεν μπορεί κανείς να πει με σιγουριά ότι δεν θα προκύψει μια βλάβη πχ. στην αντλία καυσίμου, αν ο οδηγός περιμένει συστηματικά να σβήσουν οι ενδείξεις.
Στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα η διαδικασία αυτή γίνεται συνήθως όταν ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο
Τέλος, στα πιο καινούργια αυτοκίνητα, αυτό δε χρειάζεται καθόλου, καθώς στα περισσότερα μοντέλα, οι παραπάνω λειτουργίες ξεκινούν να γίνονται με το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου ή όταν ανοίξει η πόρτα του οδηγού. Μάλιστα, οι εγκέφαλοι πλέον χρειάζονται λίγα μιλισεκόντ για να κάνουν τον σχετικό έλεγχο.