Sahara 4X4: Η σπάνια τετρακίνητη έκδοση του 2CV με δύο κινητήρες
- Μπορούσε να γίνει και πισωκίνητο και προσθιοκίνητο και τετρακίνητο
- Είχε δύο κινητήρες, δύο κιβώτια ταχυτήτων, δύο λεβιέδες
- Οι τάπες βενζίνης ήταν πάνω στις πόρτες
Μπορούσε να γίνει και πισωκίνητο και προσθιοκίνητο και τετρακίνητο
Όποιος είναι λάτρης των αυτοκινήτων και της ιστορίας τους, αποκλείεται να μην γνωρίζει το κλασσικό Citroen 2CV - το λεγόμενο «deux chevaux», που θα πει «δύο άλογα» στα γαλλικά και αναφέρεται στην ιπποδύναμη του τότε μοντέλου. Ξέρατε όμως ότι οι γάλλοι είχαν κατασκευάσει και μια ιδιαίτερη έκδοση του 2CV, την λεγόμενη 4x4 Sahara; Μια έκδοση μάλιστα που την προωθούσαν ως «off-road». Πρόκειται για σπάνια έκδοση με μόλις 693 μονάδες του είδους της να βγαίνουν από το εργοστάσιο. Ερχόταν με δύο κινητήρες και δούλευαν ο ένας ανεξάρτητα από τον άλλον. Έτσι το αυτοκίνητο ήταν και πισωκίνητο και προσθιοκίνητο και φυσικά τετρακίνητο.
Είχε δύο κινητήρες, δύο κιβώτια ταχυτήτων, δύο λεβιέδες
Για να μπορούν να λειτουργήσουν τους δύο κινητήρες, οι γάλλοι μηχανικοί, είχαν εφοδιάσει το Sahara με δύο κιβώτια ταχυτήτων και δύο ξεχωριστούς λεβιέδες. Για να ενισχύσουν δε και την «off-road» δυνατότητά του, οι σχεδιαστές εμπλούτισαν την έκδοση με βελτιωμένες αναρτήσεις κα ισχυρότερο σασί για να αντέχει τα κακοτράχαλα εδάφη. Οι κινητήρες προσέφεραν έκαστος 13,5 άλογα και 26 Nm ροπής που σημαίνει ότι και με τους δύο σε λειτουργία, το Sahara έπιανε μέχρι και τα 100 χλμ./ώρα.
Οι τάπες βενζίνης ήταν πάνω στις πόρτες
Για να τροφοδοτηθούν οι δύο κινητήρες, οι γάλλοι είχαν τοποθετήσει δύο ξεχωριστά ρεζερβουάρ κάτω από τα καθίσματα. Γι΄ αυτό και αν προσέξετε τις φωτογραφίες θα δείτε πως οι τάπες της βενζίνης βρισκόταν πάνω στις πόρτες. Επίσης υπάρχουν και κάποιες εγκοπές στα πίσω φτερά για να επιτρέπουν μεγαλύτερη εισροή αέρα στον πίσω κινητήρα. Η όλη τσαχπινιά του Sahara ως «off-road» ολοκληρωνόταν με μια ρεζέρβα εφαρμοσμένη πάνω στο καπό του. Αν αναρωτιέστε πόσο κοστίζει σήμερα ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το 2019 σε δημοπρασία έπιασε τα 86.250 ευρώ.