Με πρώτη ματιά, και αν προέρχεσαι από οποιαδήποτε άλλη μάρκα, το τιμόνι της Peugeot είναι μικρό, αλλόκοτο, σε περίεργη θέση, με περίεργο «πιάσιμο» στο πάνω και κάτω μέρος του. Κάποιοι θα πουν πως είναι σα να έχει χάσει την κυρίαρχη θέση του στην καμπίνα, άλλοι θα ενοχληθούν που δεν μπορούν να περάσουν τα δάχτυλά τους εύκολα μεταξύ του πάνω μέρους και του κέντρου του, ειδικά όσοι έχουν την τάση να πιάνουν ανάποδα το πάνω μέρος όταν κάνουν αναστροφή.
Για την Peugeot όμως το σχήμα αυτό είναι απαραίτητο για να αναδειχθεί η σχεδίαση της καμπίνας, και να δώσει στον οδηγό, τουλάχιστον σε όσους για πρώτη φορά κάθονται πίσω από το νέο τιμόνι της μάρκας, να καταλάβει ότι οι Γάλλοι διαφέρουν, και τα αυτοκίνητά τους ανήκουν στη νέα εποχή εργονομίας του εσωτερικού.
Και για όσους γκρινιάζουν, όλες οι αμφιβολίες τελειώνουν μόλις οδηγήσουν το αυτοκίνητο. Παρότι το μικρό και περίεργο τιμόνι παραπέμπει σε τιμόνι μονοθεσίου της F1 ή χειριστήριο ηλεκτρονικών παιχνιδιών, στην οδήγηση είναι ακριβέστατο, σαφές, γρήγορο, και ανταγωνίζεται σε αίσθηση τα γνωστά γαλλικά τιμόνια του υδραυλικού παρελθόντος της μάρκας. Πολύ γρήγορα όχι μόνο το συνηθίζεις, όχι μόνο εκτιμάς την επικοινωνία που σου προσφέρει και πόσο καλά «διαβάζει» την άσφαλτο, αλλά από «διαφορετικό», «αλλόκοτο» και «περίεργο», γίνεται άμεσα ο προφανής τρόπος που πρέπει να είναι ένα τιμόνι σήμερα.
Τόσο, που όταν μπεις σε οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο, το στρογγυλό τιμόνι φαίνεται παρωχημένο, παλιό, ντεμοντέ, τεράστιο και άβολο. Είναι θέμα χρόνου και οι άλλοι κατασκευαστές να προχωρήσουν στη δική τους εξέλιξη του τιμονιού, που όποιο σχήμα και να έχει θα είναι σίγουρα μικρότερο από ότι ξέραμε.
Τι λέτε λοιπόν; Πως σας φαίνεται το τιμόνι της Peugeot; Το έχετε δοκιμάσει και σας αρέσει; Το βρίσκετε ακόμη αλλόκοτο; Και τελικά το προτιμάτε από τα στρογγυλά και μεγάλα τιμόνια που έχουν τα άλλα μοντέλα; Ή όχι;
Το άρθρο είναι προβληματικό και ελλειπές εώς παραπλανητικό... Το πόσο μικρό ή μεγάλο είναι ένα τιμόνι δεν έχει καμία (ή ελάχιστη) σχέση με την αίσθηση που λαμβάνεις από το δρόμο η οποία εξαρτάται από το γενικότερο σχεδιασμό του συστήματος ελέγχου. Το πρόβλημα με τα τιμόνια της Peugeot ΔΕΝ είναι το μέγεθος/σχήμα (αυτό είναι θέμα γούστου ή και συνήθειας - και ναι, εφόσον συνηθίσεις σε οποιοδήποτε μικρό τιμόνι μετά τα 'κανονικά' σου φαίνονται τεράστια, τι σχόλιο είναι αυτό στο άρθρο...) αλλά η θέση του. Το τιμόνι είναι τοποθετημένο χαμηλά σε μια (απέλπιδα τελικά) προσπάθεια να βελτιωθεί η εικόνα του οδηγού στα όργανα του ταμπλώ. Ανάλογα το ύψος του οδηγού και φυσικά ανάλογα και με τη θέση /ύψος του καθίσματος, το πρόβλημα (άβολο) μπορεί να είναι λίγο εώς σημαντικό. Η ουσία είναι οτι η Peugeot προτίμησε μια αισθητικά πιο εντυπωσιακή προσέγγιση και αυτό πωλησιακά μάλλον της βγαίνει... προσωπικά όσες φορές οδήγησα τέτοιο Peugeot έπρεπε να συνηθίσω το στρίψιμο λόγω μικρότερης στεφάνης (αυτό δεν είναι δύσκολο), έπρεπε να συνηθίσω τα χέρια μου πιο 'χαμηλά' (χμ, συνηθίζεις αλλά τελικά ένα καλό 'κλασικό' τιμόνι παραμένει πιο βολικό) και να συνηθίσω οτι δεν έχω πλήρη οπτική εικόνα των οργάνων (μετά από 1 εβδομάδα οδήγησης ήταν το σοβαρότερο πρόβλημα, όποτε ήθελα να δω ένα όργανο τσαντιζόμουν γιατί έπρεπε ΠΑΝΤΑ ασυναίσθητα να σηκώσω το κεφάλι για να δω καλά. Η πλάκα είναι οτι θα μπορούσε η Peugeot να 'σηκώσει' λίγο ακόμη τον πίνακα οργάνων και να το διορθώσει, αλλα΄μάλλον τους έφαγε το 'στυλ'... από πλευράς αίσθησης, πάντα η Peugeot ήταν σε αρκετά καλό επίπεδο άνω του μέσου όρου (εντάξει, δεν είναι BMW ή Ford αλλά έχει καλή αίσθηση και ακρίβεια).
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. ΑΒΟΛΟ.
Έχουμε το καινούργιο 208. Να είμαι ειλικρινής δεν με έχει δυσκολέψει το μικρό τιμόνι. Η αλήθεια είναι ότι θέλει μια εξοικείωση αλλά τίποτα το σπουδαίο! Τόσο εγώ πού είμαι 1.83 όσο και η μητέρα μου που είναι 1.65 περίπου βρίσκουμε μια χαρά την θέση οδήγησης που μας βολεύει! Κατά τα άλλα εξαιρετικό αυτοκίνητο με ένα απίστευτο αυτόματο κιβώτιο ( 1.2 Τ 100 άλογα ΕΑΤ8)....