ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τι έγινε και η Zastava χάθηκε από τον αυτοκινητικό χάρτη; Σας λείπει;

Τι έγινε και η Zastava χάθηκε από τον αυτοκινητικό χάρτη; Σας λείπει;

Σας λείπει η Zastava;

15.600 Επισκέψεις στο άρθρο (13/10/2015)

Με προίκα από τη Fiat, η Zastava είχε κερδίσει κοινό και είχε αγαπηθεί ιδιαίτερα στην Ελλάδα κυρίως τις δεκαετίες του Ά80 και του Ά90. Εσάς, σας λείπει;

Η Zastava ήταν η πλέον γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία της πρώην Γιουγκοσλαβίας (και μετέπειτα της Σερβίας). Κατασκεύαζε οχήματα από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα, ωστόσο πιο γνωστή έγινε από τη δεκαετία του Ά50 και μετέπειτα, όταν και σε συνεργασία με τη Fiat, κατασκεύαζε μοντέλα της ιταλικής μάρκας στο εργοστάσιό της.Στην Ελλάδα, η Zastava αγαπήθηκε ιδιαίτερα τη δεκαετία του Ά80 και κέρδισε αρκετό κοινό με μοντέλα όπως το Zastava 1100 (βασισμένο στο Fiat 128), αλλά και το Yugo.Το Yugo μάλιστα, δεν ήταν δημοφιλές μόνο στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, αλλά ήταν και το μοναδικό μοντέλο της μάρκας που εξήχθη και στις Η.Π.Α., πουλώντας μάλιστα 142.000 αυτοκίνητα σε 7 χρόνια.Τη δημοφιλία της η Zastava, όπως και αντίστοιχες μάρκες της εποχής (π.χ. Lada), τις οφείλει στο ότι είχε φθηνά αυτοκίνητα, με πολύ χαμηλό κόστος συντήρησης και αρκετή αξιοπιστία. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι πολλά Yugo μπορεί κανείς να τα δει ακόμη και σήμερα στη Σερβία, παρότι έχουν περάσει 30-40 χρόνια από το έτος της κατασκευής τους.Η δεκαετία του Ά90 ωστόσο ήταν καταστροφική για την εταιρεία, αφού λόγω του πολέμου της Γιουγκοσλαβίας η Zastava σταμάτησε τις εξαγωγές αυτοκινήτων και μείωσε σε πολύ χαμηλά νούμερα την παραγωγή της. Το 1990 μάλιστα, το ΝΑΤΟ βομβάρδισε το ιστορικό της εργοστάσιο στο Κραγκούγεβατς, επειδή εκεί κατασκευάζονταν όπλα για το Σέρβικο στρατό, δίνοντας στην εταιρεία το τελικό χτύπημα.Μετά τον πόλεμο η Zastava δεν μπόρεσε να ανακάμψει. Τα νούμερα της παραγωγής ήταν πολύ χαμηλά και υπήρξαν αρκετές οικονομικές δυσκολίες, μέχρι που τελικά η «μαμά» Fiat πήρε στα χέρια της τον πλήρη έλεγχο του εργοστασίου της εταιρείας και σήμανε το τέλος των αυτοκινήτων Zastava. Το τελευταίο μοντέλο της εταιρείας βγήκε από την παραγωγή στα τέλη του Νοέμβρη του 2008, με το εργοστάσιο (και τους υπαλλήλους του) να κατασκευάζει μόνο μοντέλα της Fiat και πλέον, να είναι υπεύθυνο για την παραγωγή του Fiat 500L.Μετά από όλα αυτά, εσάς ποια είναι η άποψή σας; Σας λείπουν εταιρείες όπως η Zastava; Πιστεύετε ότι ορθώς σταμάτησε να παράγει αυτοκίνητα ή έπρεπε η Fiat να την εμπιστευθεί περαιτέρω και να συνεχίσει την παραγωγή;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
MEDIUM VANS ANALYSIS