Στην γρήγορη αυτή αντιπαράθεση κοντράρονται δύο μεγάλα crossover, που δίνουν έμφαση στην ευρυχωρία και στην πρακτικότητα. Από τη μια λοιπόν έχουμε το πρώτο μεγάλο όχημα ελεύθερου χρόνου της Skoda, το Kodiaq και από την άλλη το SsangYong XLV, που ουσιαστικά είναι η επιμηκυμένη έκδοση του Tivoli. Αμφότερα, με τον ένα ή το άλλο τρόπο εντυπωσιάζουν: Το μεν Kodiaq με τον όγκο του (μήκος 4,7 μ.), το δε ΧLV (4,44 μ.) με τον δυναμισμό που εκπέμπει η γεμάτη ακμές σχεδίαση του. Από εκεί και πέρα το παιχνίδι παίζεται εσωτερικά…
Χώροι για πάρτυ και στα δύο
Το Skoda Kodiaq εκμεταλλεύεται στο έπακρο το μεγαλύτερο μήκος και το ανάλογο μεταξόνιο για να προσφέρει μια ιδιαίτερη αίσθηση ευρυχωρίας. Το XLV δεν πάει πίσω. Απεναντίας προτάσει έναν τεράστιο χώρο αποσκευών, που με 720 λτ. ισοφαρίζει την επίδοση του Kodiaq. Ένα κρυφό ατού στο Kodiaq είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα, που απογειώνει την πρακτικότητα, αλλά και το XLV δεν πάει πίσω με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Το Kodiaq προσφέρει τη δυνατότητα για επιλογή 7θέσιας διάταξης στην καμπίνα με 3η σειρά καθισμάτων. Από την άλλη, το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό του Kodiaq ενισχύει κατά πολύ την αίσθηση απτής ποιότητας, αλλά σε επίπεδο συναρμογής και στιβαρότητας το XLV δεν έχει πολλά να ζηλέψει το τσέχικο μοντέλο, παρά τα σκληρά πλαστικά που το χαρακτηρίζουν. Το ίδιο ισχύει και σε θέματα τεχνολογίας, αφού και τα δύο μοντέλα διαθέτουν ελεξιγμένα συστήματα infotainment με μεγάλες έγχρωμες οθόνες αφής και αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, αν και το Kodiaq προηγείται αισθητά σε αυτό το κομμμάτι. Επίσης, το Kodiaq διαθέτει περισσότερα και πιο εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.
Προβληματίζουν τα βάρη από τον 2λιτρο diesel του Kodiaq
Η κατηγορία των crossover αγαπάει το diesel και μάλιστα όταν συνδυάζεται με τετρακίνηση. Το Kodiaq δεν προσφέρει diesel επιλογή κάτω από 2λίτρα, κάτι που συνεπάγεται αυξημένα φορολογικά βάρη και κόστη κτήσης. Η μόνη diesel επιλογή έχει να κάνει με 2,0 TDI 150 ίππων (4Χ2 ή 4Χ4) ή 190 ίππων (4Χ4). Το XLV με 1,6 diesel κινητήρα 115 ίππων είναι σαφώς πιο φιλικό φορολογικά, ενώ υπάρχει και επιλογή 4Χ4, που σίγουρα αφορά πολλούς. Στη βενζίνη η γκάμα του Kodiaq έχει τον πιο πρόσφατο 1,5 turbo TSI Evo κινητήρα με 150 ίππους και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για οικονομία σε καύσιμιο και μειωμένες εκπομπές ρύπων, ενώ το XLV ατμοσφαιρικό μοτέρ 1,6 λτ. με 128 άλογα και μόνο 4Χ2 έκδοση. Και τα δύο μοντέλα πέρα από το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο προσφέρουν επιλογή για αυτόματο: Κλασικό με μετατροπέα ροπής το XLV, διπλού συμπλέκτη το Kodiaq, που είναι σαφώς πιο ομαλό και γρήγορο σε αλλαγές.
Value for Money: Πιο συμφέρον το XLV
Το SsangYong XLV είναι σημαντικά φθηνότερο σε όλες του τις εκδόσεις σε σύγκριση με το Kodiaq. Έτσι η τιμή βάσης του είναι 19.480 ευρώ στη βενζινοκίνητη έκδοση STD (από 17.930 στη Base), που κρίνεται ως ιδιαίτερα συμφέρουσα μιας και διαθέτει πλήρη εξοπλισμό που περιλαμβάνει 7 αερόσακους και ζάντες αλουμίνιου μεταξύ άλλων. Παράλληλα το XLV προσφέρει 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, 5ετή δωρεάν οδική βοήθεια, αλλά και 5ετές πρόγραμμα δωρεάν service (για συγκεκριμένα μοντέλα). Η αντίστοιχη έκδοση diesel κοστίζει 21.850 ¤, ενώ με τετρακίνηση 24.080 (έκδοση DLX). Για τετρακίνητο diesel Kodiaq οι τιμές ξεκινούν από 31.980 ευρώ (+8.000 ευρώ), ενώ οι τιμές βενζίνης ξεκινούν από 25.980 ευρώ για την έκδοση 1,5 TSI ACT έκδοση 150 ίππων. H τετρακίνητη 1,5 TSI 150 PS έκδοση του Kodiaq ξεκινάει από 33.980 ευρώ.
Στο δρόμο: Ανετα και ασφαλή
Η μαλακή ρύθμιση και οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης του XLV βοηθούν την άνεση των επιβατών και στην απορρόφηση των περισσότερων ανωμαλιών. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει πανοραμική ορατότητα, προς τα εμπρός, όμως πίσω και πλάγια η ορατότητα δεν είναι και η καλύτερη λόγω των φαρδιών κολώνων. Τα 167 χλστ. από το έδαφος και τα ελαστικά λάσπης-χιονιού δίνουν πλεονέκτημα στο χώμα, έστω και χωρίς τετρακίνηση. Ωστόσο αν πιέσεις, η υποστροφή έρχεται νωρίς ποτέ όμως απότομα ή ανεξέλεγκτα. Πέρα των προσδοκιών μας, το τιμόνι (με δυνατότητα επιλογής του ποσοστού υποβοήθησης με επιλογές comfort, normal, sport), είναι καλό σε πληροφόρηση. Το Kodiaq, όσο άνετα σε ταξιδεύει στον ανοιχτό δρόμο, τόσο προβλέψιμο και ευκίνητο αποδεικνύεται στον επαρχιακό δρόμο χάρη στη σύγχρονη πλατφόρμα MQB και στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Εν τούτοις, θα θέλαμε καλύτερη συμπεριφορά της ανάρτησης στην απόσβεση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, καθώς επίσης και των θορύβων που προκαλούνται από αυτές στην καμπίνα. Όσοι αναζητούν off-road εμπειρίες, δεν θα μείνουν παραπονεμένοι από το SUV της Skoda, καθώς η απόσταση των 187 χλστ. από το έδαφος του δίνει δυνατότητες.
Η άποψή μας
Και τα δύο μοντέλα ξεχωρίζουν για το συνδυασμό χώρων και πρακτικότητας όντας σε θέση να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες μιας οικογένειας, που θέλει να κάνει τις αποδράσεις της. Από εκεί και πέρα η καλύτερη απτή ποιότητα κατασκευής του Kodiaq πληρώνεται πολύ παραπάνω, ενώ η γκάμα των diesel κινητήρων βάζει δύσκολα σε εκείνους που κινούνται βάσει του παράγοντα της φορολογίας για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου. Με βάση τα οικονομοτεχνικά δεδομένα το SsangYong XLV είναι ίσως μια πιο συμφέρουσα αγορά, αν και το SUV της Skoda είναι συνολικά καλύτερο.
Μαλλον ατυχης η συγκεκριμενη συγκριση που δεν ειναι καθολου υπερ του SsangYong XLV.......
Μηπως να το συγκρινατε με ενα αυτοκινητο ιδιου επιπεδου (πχ Dacia) και οχι με ενα ανωτερου επιπεδου (πχ Skoda).
H SsangYong θελει πολλααααα ψωμια ακομη για να καθιερωθει ως ενα αξιολογο brand στις προτιμησεις του αγοραστικου κοινου......
Μαλλον ατυχης η συγκεκριμενη συγκριση που δεν ειναι καθολου υπερ του SsangYong XLV....... Μηπως να το συγκρινατε με ενα αυτοκινητο ιδιου επιπεδου (πχ Dacia) και οχι με ενα ανωτερου επιπεδου (πχ Skoda). H SsangYong θελει πολλααααα ψωμια ακομη για να καθιερωθει ως ενα αξιολογο brand στις προτιμησεις του αγοραστικου κοινου......
Εγώ θα σας πρότεινα να συγκρίνετε το KODIAQ με το PEUGEOT 5008.
Συγκρίνετε ένα ομοιογενές όμορφο αυτοκίνητο με ένα κακάσχημο που μοιάζει σαν μια μίξη από σχέδια πολλών διαφορετικών αυτοκινήτων...
Kodiaq the king.Genika i Skoda stous xorous number 1.