Είναι σήμερα η αγορά ενός μοντέλου της Skoda καλύτερη κίνηση από αυτή ενός Volkswagen; Ή μήπως η VW είναι σταθερή αξία και δεν συγκρίνεται με τη Skoda;
Η αγορά αυτοκινήτου δεν είναι σαν τα καλλιστεία. Δεν πουλάει αποκλειστικά το καλύτερο αυτοκίνητο. Πουλάει η πιο έξυπνη αγορά. Και η Skoda σήμερα έχει μοντέλα που για κάποιους είναι καλύτερη αγορά από αυτά της VW. Ή ακόμη μπορεί να είναι και καλύτερα αυτοκίνητα. Ισχύει;
Φυσικά για τους φανατικούς των δύο εταιρειών, η απάντηση είναι απλή. Για όλους τους άλλους όμως που ψάχνουν αυτοκίνητο, οι δύο μάρκες προσφέρουν αυτοκίνητα στις ίδιες κατηγορίες, με κοινά χαρακτηριστικά και τεχνολογίες. Οπότε, πώς διαλέγεις;
Για αρκετά χρόνια η Skoda βρισκόταν σε ρυθμό ανάπτυξης. Από τα ταπεινά χρόνια των Favorit και Felicia, στην πρώτη Octavia και τώρα στην πλήρη γκάμα SUV (Kamiq, Karoq, Kodiaq) και το Enyaq. Φυσικά η VW έχει μεγαλύτερη γκάμα με περισσότερα μοντέλα. Και κάπως έτσι, παρά την όποια ζημιά δημιούργησε το dieselgate σε αποζημιώσεις και χαμένες ευκαιρίες επενδύσεων, η VW ξαναπήρε τα πάνω της και ζει και βασιλεύει.
Όμως, η Skoda σήμερα είναι στα καλύτερά της. Έχει ποιότητα, τεχνολογία, σχεδίαση και αξιοπιστία. Έχει την ταμπέλα του «τίμιου» με το μέρος της, παρότι απέχει πολύ από το value for money που κάποτε είχε για σημαία της. Σίγουρα ένα ευρώ αγοράζει περισσότερο αυτοκίνητο όταν παίρνεις Skoda παρά VW. Ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται. Και αυτό είναι το σημαντικότερο.
Επίσης, η Skoda έχει με το μέρος της και την φιλικότητα της μάρκας. Η VW συχνά στο παρελθόν μεγαλοπιάστηκε, λίγο με το Touareg, λίγο με το Phaeton. Αλλο να μπαίνεις να πάρεις ένα μικρό SUV σε μία έκθεση που έχει μοντέλα στα μέτρα σου, και άλλο όταν κάποια κοστίζουν όσο ένα... σπίτι. Και η Skoda έτσι φαίνεται πιο προσιτή. Και φυσικά είναι και στις τιμές.
Το πιο σημαντικό είναι πως με την εξέλιξή της στη μάρκα που είναι σήμερα, η Skoda έχει χάσει κάθε ίχνος από το στίγμα του «ανατολικού μπλοκ» του παρελθόντος. Αν μη τι άλλο, μια Octavia του 1999 που γράφει ακόμη χιλιόμετρα ως ταξί, όσο και να θυμίζει τα ανερχόμενα χρόνια, θυμίζει ότι «δε σπάει-δε χαλάει». Η Skoda σήμερα είναι εκεί που την ήθελαν οι επικεφαλής της 15 χρόνια πριν, στη θέση της Volvo, όπως ήταν η Volvo 15 χρόνια πριν: ασφαλής, σίγουρη, αξιόπιστη, ανθεκτική, ποιοτική.
Έχει όμως λόγο να ανησυχεί η VW; Εξάλλου η Skoda είναι μέλος του ίδιου ομίλου και κάθε πώληση Skoda στο κάτω κάτω, είναι ένα «φασούλι» ακόμη στο σακούλι του Volkswagen Group. Εκτός κι αν αυτό το φασούλι το «τσίμπησε» η Skoda από την VW.
Ισχύει όμως αυτό; Είναι η Skoda καλύτερη αγορά απ΄ ότι η VW σήμερα; Είναι τα μοντέλα της πιο έξυπνη αγορά από αυτά της VW; Ή όχι ακόμη; Και τελικά ποιά μοντέλα της Skoda ή της VW είναι καλύτερα ανά κατηγορία; Τι λες;