Τι έχει καταφέρει η Skoda στο ένα τέταρτο αιώνα υπό την σκέπη του ομίλου VW;
Skoda και VW
4.082 Επισκέψεις στο άρθρο (10/4/2016)
Πόσο άλλαξε η Skoda στα 25 χρόνια της σχέσης της με την VW;
Αλήθεια είναι πως δεν μπορείς να συγκρίνεις τη Skoda Octavia του 2016 με το Favorit του 1991. Και όμως, το τελευταίο μοντέλο παραγωγής της αυτόνομης Skoda, το Favorit, ήταν ήδη πολύ μπροστά από οτιδήποτε είχε παράγει η μάρκα στα 93 χρόνια ύπαρξής της εκτός VW.
Από το Favorit η Skoda μέσα στο γκρουπ σύντομα πέρασε στο Felicia, πριν λανσάρει το 1996 το σημαντικότερο μοντέλο της ιστορία της, την πρώτη σύγχρονη Octavia. Στα 25 χρόνια που πέρασαν η Skoda μεταμορφώθηκε από μία μάρκα με ένα μοντέλο σε μία με γκάμα που περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες.
Η Skoda αδικήθηκε στα χρόνια της πίσω από το σιδηρούν παραπέτασμα, παράγοντας ουσιαστικά το ίδιο πισωμήχανο σεντάν αυτοκίνητο, με διάφορα αμαξώματα, για περίπου 40 χρόνια. Όταν της δόθηκε η ευκαιρία να αποκτήσει όραμα, με τις πολιτικές αλλαγές στην (τότε) Τσεχοσλοβακία, στα τέλη της δεκαετίας του `80, έκανε αμέσως το βήμα που όλη η υπόλοιπη (δυτική) αυτοκινητοβιομηχανία είχε κάνει 20 χρόνια πριν: κίνηση εμπρός, εγκάρσιος κινητήρας.
Η λογική της VW όταν απέκτησε την τσεχική μάρκα, ήταν να αποκτήσει έναν κλάδο οικονομικών αυτοκινήτων για την ανερχόμενη αγορά της ανατολικής Ευρώπης και της Ρωσίας που μόλις είχαν ανοίξει στις δυτικές μάρκες. Με ήδη καθιερωμένο όνομα η Skoda θα είχε παρουσία με οικονομικά μοντέλα στις αγορές αυτές.
Αυτό που ακολούθησε μετά ήταν ένα θαύμα. Η πρώτη νέα Octavia του 1996 είχε τόση επιτυχία στις δυτικές αγορές που μετέτρεψε την εικόνα της μάρκας από τον περίγελο που ήταν στα χρόνια πριν το 1990, σε ανερχόμενο αστέρι. Μέχρι τις αρχές του 2000, η Skoda είχε μεταμορφωθεί σε μία μάρκα που «έπαιζε» με τα μεγάλα ονόματα της Ευρώπης.
Σήμερα η Skoda πουλάει αυτοκίνητα σε τρεις ηπείρους, με 1.000.000 πωλήσεις το χρόνο, και είναι η πρώτη μάρκα που εμφανίζεται στις αμερικανικές έρευνες ως αυτή που θα ήθελαν οι Αμερικανοί να εισαχθεί στη χώρα τους.
Από ανατολικός περίγελoς μέχρι της παρυφές της premium κατηγορίας, εσείς ποιο μοντέλο της Skoda θεωρείτε το σημαντικότερο και ποιο είναι αυτό που σας αρέσει πιο πολύ; Τι νομίζετε πως έκανε το πρώτο τέταρτο του αιώνα σχέσης με την VW για την τσέχικη μάρκα;
Δεν έχει νόημα να μιλάμε για ΑΛΛΑΓΗ. Απλώς το '91 μια χαμηλού επιπέδου εταιρεία ΕΠΑΨΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ και στη θέση της προέκυψε ένα παρακλάδι της VW με μόνη σύνδεση με το παρελθόν να είναι το σήμα. Η Skoda έχει ρόλο εξισορρόπησης απέναντι στις υπερτιμημένες φίρμες του VW group και προφανώς επεκτείνει το target group του ομίλου και σε μικρότερα βαλάντια.
Ολα πάνω στο Skoda θυμίζουν γερμανικό αυτοκίνητο δεν υπαρχει η Τσέχικη παράδοση της εταιρίας ,και δεν είναι και καθόλου φτηνό.Η Skoda δεν ήταν περίγελος ήταν αξιοσέβαστη και παλιά μάρκα απλώς όταν πέρασε σε ανατολικό μπλοκ δεν υπηρχε διάθεση για πολυτέλειες.Οι Τσέχοι είχαν ισχυρή βαριά βιομηχανία.
Νομίζω οτι το άρθρο είχε σαν στόχο την Volvo, και όχι την εξέλιξη της Scoda .... δηλαδή απο τις πωλήσεις της Scoda μόνο η Volvo βγήκε χαμένη ??? έλεος πια ....... καταλάβαμε ........
Εμπορικά το αυτοκίνητο που μετά την είσοδο στο group την έκανε αυτό που είναι, μόλις έγινε διαθέσιμο και στις δυτικές αγορές, τους ξεκώλιασε μοντέλα όπως τα: jetta, golf variant, A4 Avant, A4, και όχι μόνο.Το μεγαλύτερο κάζο, προήλθε από το αυτοκίνητο που δεν έπρεπε να το έχουν αφήσει να κυκλοφορήσει (Octavia 5 facelift=πάτωμα golf, αμάξωμα A4).Η μεγαλύτερη καφρίλα, είναι ότι αυτό το τουτουνι, το έκαναν ΑΧΡΩΜΟ ΚΟΥΤΙ στη νεα του γενιά...ΕΙΠΑΤΕ ΚΑΤΙ?
Βαρύτατη η έκφραση "ανατολικός περίγελος". Για την εποχή τους και μιλάμε για τις δεκαετίες του 1970 και του 1980 και για την Ελλάδα του τότε (που τα αυτοκίνητα ήταν πανακριβα λόγω υψηλής φορολογίας) τα SKODA target ήταν μια χαρά αμάξια, προσιτά στο βαλάντιο του μέσου έλληνα και αρκούντως σκληροτράχηλα. Μάλιστα συμμετείχαν και σε αγώνες ράλλυ. Αλλά και στον καιρό της πρώτης εποχής των καταλυτικών οχημάτων, το Favorit ήταν ένα φτηνό και τίμιο αμάξι τόπ πρώτο που κάποιοι αγόρασαν με τα πρώτα χρηματα που κερδισαν απο τη δουλειά τους (δεν είναι τυχαίο ότι ξαναβγήκε λίαν προσφάτως). Απο το 1991 που η SKODA εκσυγχρονίστηκε (αφού προσδέθηκε στο άρμα της VW) θεωρώ πως το σημαντικότερο αυτοκίνητο που έβγαλε ήταν το OCTAVIA.
Το γερμανικο επιχειρηματικο δαιμονιο, η προνοητικοτητα, η μακροπροθεσμη στρατηγικη, η επενδυση στην ποιοτητα την τεχνολογια και την καινοτομια αλλα και η υπομονη και η επιμονη εκανα την μαρκα εναν μικρο γιγαντα. Μακαρι να μπορουσε να γινει το ιδιο και για την ελβο