Νέα εποχή ξεκινά για την SsangYong καθώς με επίσημη τοποθέτηση της, η εταιρεία αυτοκίνητων από την Νότιο Κορέα, ανακοίνωσε πως το σύνολο των μετοχών της αγοράστηκε από την τοπική κοινοπραξία Edison Motors.
Για 255 εκατομμύρια δολάρια η SsangYong στην Edison Motors
Η SsangYong είχε έντονα οικονομικά προβλήματα τα τελευταία χρόνια και από το 2020 είχε επισήμως κηρύξει χρεοκοπία. Η κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων της σε συνδυασμό με τα πολλά χρέη της, έφεραν δυσχερή οικονομικά προβλήματα στην κορεάτικη εταιρεία. Συγκεκριμένα, το 2021 η SsangYong σημείωσε πτώση της τάξεως του 21% στις συνολικές πωλήσεις της. Μιλώντας με αριθμούς, από τον Ιανουάριο του 2021 έως το Σεπτέμβριο του ιδίου έτους, σημείωσε ζημία της τάξεως των 175.000 ευρώ.
Το 75% των μετοχών της κορεάτικης φίρμας ανήκε από το 2010 στην ινδική αυτοκινητοβιομηχανία Mahindra, όταν και προχώρησε στην αγορά του πλειοψηφικού πακέτου σε μια περίοδο που η εταιρεία βρισκόταν και πάλι ένα βήμα πριν την οικονομική κατάρρευση. Η ινδική εταιρεία έψαχνε εδώ και καιρό νέο αγοραστή και από ό,τι φαίνεται η SsangYong ήταν έτοιμη να γυρίσει σελίδα.
Η Edison Motors, η όποια ηγείται της τοπικής κοινοπραξίας που προχώρησε στην αγορά της πλειοψηφίας των μετοχών, είναι μια start-up από τη Νότιο Κορέα που ειδικεύεται στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Στην γκάμα της βρίσκει κανείς από ηλεκτρικά λεωφορεία και φορτηγά μέχρι μικρά, ηλεκτρικά σκουτεράκια πόλης. Η κίνηση της να προχωρήσει στην αγορά του πλειοψηφικού πακέτου της SsangYong δείχνει πως σκοπεύει πλέον να εντάξει στα σχεδία της και την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκίνητων και SUV.
Πως σας φαίνεται αυτή η εξέλιξη για την κορεατική φίρμα που διατεινόταν ότι υπήρξε ο πρώτος premium Κορεάτης κατασκευαστής; Θυμάστε τη συνεργασία της SsangYong με την Mercedes-Benz, όπου η τελευταία έδινε κινητήρες για το Musso, ένα SUV που είχε στα φτερά του το σηματάκι «powered by Mercedes-Benz»;