Μπορεί να είναι και τα δύο SUV, όμως οι διαφορές είναι περισσότερες από τις ομοιότητες. Το βασικό τους κοινό, όμως είναι η τιμή, οπότε και το δίλημμα γίνεται πραγματικό. Θα αφήσεις την άνεση ενός Duster για να πάρεις τα εκτός δρόμου χαρίσματα του Jimny;
Το νέο Jimny είναι εδώ, και έχει ήδη ξεσηκώσει με τη σχεδίασή του που το κάνει πιο άγριο, πιο εκτός δρόμου, πιο σκληροτράχηλο από ποτέ. Μπορεί να μην τα πήγε καλά στις δοκιμές EuroNCAP όμως το κοινό του δεν πτοείται από κάτι τέτοια, αφού η έμφαση είναι στο τι μπορεί να κάνει το μικρό Suzuki, και αυτό που κάνει το κάνει πολύ καλά: πάει εκεί που πολλά άλλα ζορίζονται, εκτός δρόμου.
Μπορεί το νέο Jimny να διατηρεί τα γονίδια του παλιού, έχει όμως μία σημαντική διαφορά: την τιμή. Το νέο Jimny είναι σχεδόν 2.000 ευρώ ακριβότερο από το παλιό, και ξεκινάει από τα 16.270 ευρώ με μια πιο πλούσια έκδοση 1.400 ευρώ ακριβότερη. Τα αυτόματα μοντέλα τσιμπάνε ακόμη περισσότερο, φτάνοντας και ξεπερνώντας τις 20.000 ευρώ. Τιμές αστρονομικές για το Jimny που ξέραμε, αλλά και μάλλον αδιάφορες αφού λίγοι θα το πάρουν αυτόματο.
Μπορεί μέχρι τώρα το Jimny να ήταν χωρίς ανταγωνισμό, και έτσι συνεχίζει αφού δεν υπάρχει τίποτε που να του μοιάζει. Με αυτή την τιμή όμως, το πράγμα αλλάζει. Βλέπεις το Jimny δεν είναι το φθηνότερο SUV, παρότι είναι το μικρότερο. Τον τίτλο του φθηνότερου διατηρεί το (επίσης ολοκαίνουργιο) Dacia Duster.
Το ατμοσφαιρικό 1.600άρι βενζίνης είναι σχεδόν 2.500 φθηνότερο από το Jimny. Έχει δύο περισσότερες πόρτες, ίδια ισχύ, καλύτερη επιτάχυνση, αλλά δεν έχει τετρακίνηση, και φυσικά δεν ισχυρίζεται πως έχει και τις ίδιες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Αν η τετρακίνηση είναι απαραίτητη, το Duster την αποκτά με τίμημα που το φέρνει και πάλι 800 ευρώ φθηνότερο από το Jimny. Η τετρακίνηση του Duster είναι μόνιμη και αυτόματη, ενώ το Jimny είναι βασικά πισωκίνητο με τρίτο διαφορικό 100% και κοντές σχέσεις. Αν αυτές είναι απαραίτητες, τότε το Jimny είναι μονόδρομος. Αν όμως όχι, τότε η επιλογή του Jimny είναι δύσκολη. Και γίνεται ακόμη πιο δύσκολη αν κανείς δει το Duster με τα άλλα δύο διαθέσιμα μοτέρ, 1.2 τούρμπο βενζίνη και το 1.5 ντίζελ. Οι τιμές του Duster δεν ξεπερνούν ποτέ τις ακριβότερες εκδόσεις του Jimny κάνοντας το δίλημμα δύσκολο.
Εσείς όμως τι διαλέγετε; Υποχωρείτε στη γοητεία της εκτός δρόμου κίνησης και της σκληροτράχηλης σχεδίασης του Jimny, ή μήπως το πολύ μεγαλύτερο, καλύτερο στην άσφαλτο, πιο χρηστικό και ολοκληρωμένο Duster κερδίζει, και λόγω τιμής; Τι λέτε;
Duster, γιατί είναι πιο αυτοκίνητο. Μπορείς να κυκλοφορήσεις σαν άνθρωπος στην άσφαλτο, ενώ και στο χώμα οι ικανότητες είναι μεγάλες. Αν είσαι κυνηγός, τότε μόνο και ίσως
Ποιος κυνηγος θα παρει καινουριο Jimny των 16 χιλιαδων ευρω να το αφησει στο βουνο παρκαρισμενο, τα σκεφτεστε παιδια πριν τα πειτε? Παλι, οποιος οικογενειαρχης σκεφτεται και την αξιοπιστια ως βασικο κριτηριο, σκεφτεται διπλα πριν παρει Dacia... Εγω προσωπικα, οταν ερθει η ωρα να αλλαξουμε το ενα αυτοκινητο της οικογενειας, σκεφτομαι το Jimny λογω απωθυμενου αλλα αδυναμιας να παρω τα πρωτα λογω υψους (1,91). Στο καινουριο επιτελους μπορει να κατσει και ψηλος οδηγος ;)
Φίλε Νικο, εάν είσαι οικογενειάρχης, ΔΕΝ πας σε jimny (δύο πόρτες, απουσία πραγματικού πορτ παγκαζ, καταναλώσεις για γέλια, ταχύτητα ταξιδιού δεκαετίας ΄80).. η αξιοπιστία των duster, εάν διαβάζεις τεστ και σχόλια είναι άψογη (είμαι κάτοχος του προηγούμενου duster, αγορά 2010, 240.000 km).. σκέφτομαι το νέο duster, διότι έχει πλέον ισχυρότερο κινητήρα (150 άλογα στα 1300 κυβικά), ανώτερη ποιότητα και τους γνωστούς καλούς χώρους. Όσον αφορά στο χώμα (κατοικώ Μακεδονία) το αυτοκίνητο σε πάει τίμια όπου θελήσεις (δεν αντικαθιστά βέβαια τα Κ2 θηρία 4Χ4).. Βέβαια συμφωνω μαζί σου ότι δεν θα πας για κυνήγι, παρατώντας ένα αμάξι των 16.000++€.. οι πιο πολλοί αρκούνται σε jimny παλαιό ή samurai
Duster, αν έχεις οικογένεια και μόνο ένα αυτοκίνητο! Jimny, αν είσαι κυνηγός και έχεις και δεύτερο αυτοκίνητο!
Duster, γιατί είναι πιο αυτοκίνητο. Μπορείς να κυκλοφορήσεις σαν άνθρωπος στην άσφαλτο, ενώ και στο χώμα οι ικανότητες είναι μεγάλες. Αν είσαι κυνηγός, τότε μόνο και ίσως
Ποιος κυνηγος θα παρει καινουριο Jimny των 16 χιλιαδων ευρω να το αφησει στο βουνο παρκαρισμενο, τα σκεφτεστε παιδια πριν τα πειτε? Παλι, οποιος οικογενειαρχης σκεφτεται και την αξιοπιστια ως βασικο κριτηριο, σκεφτεται διπλα πριν παρει Dacia... Εγω προσωπικα, οταν ερθει η ωρα να αλλαξουμε το ενα αυτοκινητο της οικογενειας, σκεφτομαι το Jimny λογω απωθυμενου αλλα αδυναμιας να παρω τα πρωτα λογω υψους (1,91). Στο καινουριο επιτελους μπορει να κατσει και ψηλος οδηγος ;)
Φίλε Νικο, εάν είσαι οικογενειάρχης, ΔΕΝ πας σε jimny (δύο πόρτες, απουσία πραγματικού πορτ παγκαζ, καταναλώσεις για γέλια, ταχύτητα ταξιδιού δεκαετίας ΄80).. η αξιοπιστία των duster, εάν διαβάζεις τεστ και σχόλια είναι άψογη (είμαι κάτοχος του προηγούμενου duster, αγορά 2010, 240.000 km).. σκέφτομαι το νέο duster, διότι έχει πλέον ισχυρότερο κινητήρα (150 άλογα στα 1300 κυβικά), ανώτερη ποιότητα και τους γνωστούς καλούς χώρους. Όσον αφορά στο χώμα (κατοικώ Μακεδονία) το αυτοκίνητο σε πάει τίμια όπου θελήσεις (δεν αντικαθιστά βέβαια τα Κ2 θηρία 4Χ4).. Βέβαια συμφωνω μαζί σου ότι δεν θα πας για κυνήγι, παρατώντας ένα αμάξι των 16.000++€.. οι πιο πολλοί αρκούνται σε jimny παλαιό ή samurai