Mercedes, Audi και BMW έχουν χαοτική διαφορά μεταξύ τους στην έρευνα ικανοποίησης κατόχων «Autocheck», ενώ η μια premium μάρκα μένει… μετεξεταστέα! Πρώτη η Mercedes με 83%, δεύτερη η Audi με 61% και τελευταία, με βαθμολογία κάτω από τη βάση, η BMW με 45%. Φταίνε τα αυτοκίνητα ή οι αντιπροσωπείες;
Η BMW πήρε κάτω από τη βάση (4,5 στα 10) από τους ίδιους τους πελάτες της
Τα αποτελέσματα του τελευταίου «κύματος» της έρευνας Autocheck δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον στην premium λίγκα. Μεγάλη έκπληξη αποτελεί η θέση της BMW, που αυτή τη φορά βαθμολογήθηκε από τους κατόχους με κάτω από τη βάση (45% ή αλλιώς 4,5 με άριστα το 10) κατατάσσοντας την BMW σε μια από τις δύο τελευταίες θέσεις, ανάμεσα σε όλες τις μάρκες. Κάτι τα κρούσματα φωτιάς μοντέλων της BMW στην Ελλάδα, κάτι ότι η γερμανική AutoBild την έχρισε «πρωταθλήτρια» σε εμφάνιση σφαλμάτων, σύμφωνα πάντα με την έρευνα γερμανικής εταιρείας που αξιολόγησε τα δεδομένα από 1 εκατομμύριο περίπου αυτοκίνητα, η πίστη των κατόχων BMW φαίνεται να έχει κλονιστεί. Και αυτό καταγράφεται στο τελευταίο κύμα αναφορών στην έρευνα, ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά (βρες τες όλες εδώ):
«Αγορασμένο καινούριο στη Γερμανία μέσα απ το εργοστασιο στο Μόναχο, μετα την παρελευση των 2 ετων της εγγυησης οι βλαβες ήταν συχνές, σημαντικές κι ακριβες».
«Με 56.000 χλμ, άριστη συντήρηση -όλα τα service στην εταιρεία- και συντηρητική χρήση με άφησε στο δρόμο (άναψε ένδειξη ότι δεν φορτίζει η μπαταρία) 200 χλμ. μακριά από τον τόπο κατοικίας μου».
Πρώτη η Mercedes με τεράστια διαφορά, στην κατάταξη με τις premium μάρκες
Παράλληλα, αυτό που μας κίνησε το ενδιαφέρον είναι οι χαοτικές διαφορές ανάμεσα στους τρεις μεγάλους premium Γερμανούς παίκτες. Από την τελευταία BMW, η Audi υπερτερεί κατά 16%, ενώ η πρωτοπόρος Mercedes έχει πάρει κεφάλι 22% από την Audi και 38% (!) από την BMW.
Και μιλάμε για δύο μάρκες που είναι σαν να ρωτάς «Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός» ή για του βόρειους «ΠΑΟΚ ή Άρης». Γιατί όμως εξελίχθηκε έτσι το ντέρμπι των αιωνίων στον κόσμο της αυτοκίνησης;
Η Mercedes φαίνεται να κρατά ευχαριστημένους με τα προϊόντα της (αυτοκίνητα και after sales υπηρεσίες) τους περισσότερους από όσους την εμπιστεύονται, και αυτό φαίνεται μέσα από στις δεκάδες αναφορές του Autocheck (δες τες όλες εδώ):
«Το έχω 7 χρόνια κ δεν μου έχει εμφανίσει κανένα πρόβλημα. Είχα επιμείνει στην αγορά να είναι made in germany το αυτοκίνητο. Το after sales service άψογο».
«Εξαιρετικό αυτοκίνητο χωρίς κανένα πρόβλημα στα 4 χρόνια που είμαι κάτοχος του. Αγορασμένο καινούριο δεν είχα κανένα πρόβλημα ούτε με την αντιπροσωπεία, ούτε με το εξουσιοδοτημένο συνεργείο στο οποίο κάνω τα service».
«Ότι και να πω για αυτό το αυτοκίνητο είναι λίγο. Το αγόρασα μεταχειρισμένο το 2017 και μέχρι σήμερα πραγματικά δεν μου έχει παρουσιάσει κανένα πρόβλημα».
Η Audi κάπου στη μέση με 61%
Πέρα από το ντέρμπι των premium αιωνίων τώρα, η Audi παρουσιάζει μια πιο ισορροπημένη εικόνα, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των κατόχων, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προβληματισμοί και σε αυτό το στρατόπεδο (Δες τις αναφορές κατόχων Audi εδώ).
«Αγόρασα το αυτοκίνητο καινούργιο το 2004. Τα πρώτα περίπου 12 χρόνια τελείως απροβλημάτιστο. Μετά πλησιάζοντας τα 150.000 km έπαθε "κρίση μέσης ηλικίας"».
«Αγοράστηκε καινούργιο το 2001.Από την ποιότητα του εσωτερικού του δεν έχω παράπονο.Δεν υπάρχουν οι παραμικροί τριγμοί και το εργοστασιακό δερμάτινο σαλόνι είναι ακόμη σαν καινούργιο.Όσον αφορά στα υπόλοιπα νομίζω ότι με εξαίρεση τη μηχανή και το κιβώτιο,έχω αλλάξει τα πάντα!»
«Τρία χρόνια στην κατοχή μου και έχει γράψει κάτι παραπάνω από 70.000 χλμ. Μέχρι τώρα δεν έχει παρουσιάσει καμία βλάβη. Το μόνο αρνητικό η τιμή του επίσημου service (ειδικά η αλλαγή βαλβολινών)».
Πως δικαιολογούνται όμως τέτοιες τεράστιες διαφορές;
Κακά τα ψέματα, όσο πιο πολλά λεφτά δίνεις για ένα αμάξι, τόσο πιο αυστηρός γίνεσαι με τις βλάβες & τα λάθη της μάρκας! Ιδιαίτερα ένα premium αυτοκίνητο που το πληρώνεις πιο ακριβά γιατί έχει πολυτέλεια και τεχνολογίες, συν του ότι προσδίδει ένα άλλο status όταν κυκλοφορείς με αυτό. Όμως, αυτόματα, μαζί με τα περισσότερα χρήματα, έρχονται και οι μεγαλύτερες απαιτήσεις που κάνουν τους κατόχους τους πιο αυστηρούς κριτές για την παραμικρή βλάβη η ατέλεια. Δε συμφωνείς;
Άρα, οι χαοτικές διαφορές έχουν να κάνουν πρώτα με τα αυτοκίνητα και την ποιότητά τους και σίγουρα με την αντιμετώπιση της αντιπροσωπείας εδώ. Πάντως, κρατήστε πως η εικόνα είναι αντίστοιχη και σε έρευνες στο εξωτερικό, αν αναζητήσετε αναφορές ή τη γνώμη των πελατών για τα premium μοντέλα που έχουν αγοράσει.
Εσύ τι πιστεύεις ότι φταίει και έχουν τέτοιες αποκλίσεις οι τρεις premium μάρκες; Φταίνε τα αυτοκίνητα ή μήπως οι αντιπροσωπείες; Και τελικά, ποια μάρκα εμπιστεύεσαι περισσότερο και σε κερδίζει; Mercedes, Audi ή BMW; Και γιατί;
Τι είναι και πως λειτουργεί το Autocheck
Η διαδικασία για να κάνεις αναφορά προϋποθέτει ότι δίνεις το email σου, για να έρθει σε αυτό το αντίστοιχο link, ενώ πρέπει να δηλώσεις όλα τα στοιχεία του αυτοκινήτου ΚΑΙ τον αριθμό πινακίδας.
Είναι λοιπόν – για λόγους αξιοπιστίας της έρευνας – δύσκολη η διαδικασία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι αναφορές να αφορούν σοβαρά θέματα που έχουν πραγματικά δυσαρεστήσει τους κατόχους τους ή περιπτώσεις που το αυτοκίνητο έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες του αγοραστή του και θέλει να το επικοινωνήσει.
Βλέπετε δηλαδή τι πραγματικά συμβαίνει με τους κατόχους της κάθε μάρκας. Πόσο ευχαριστημένοι ή πόσο δυσαρεστημένοι είναι.
Εμείς βλέπουμε για κάθε μάρκα αν υπερτερούν οι θετικές ή οι αρνητικές αναφορές. Καλύτερες μάρκες αυτές που έχουν πολύ μικρό ποσοστό σε αρνητικές αναφορές. Στον πάτο αυτές που έχουν μεγάλο ποσοστό αρνητικές αναφορές. Με βάση τις αναφορές αυτές κατατάξαμε τις μάρκες. Ορίζουμε ως πράσινες εκείνες που συγκέντρωσαν πάνω από 80% θετικές αναφορές, κίτρινες αυτές που έλαβαν πάνω από 50% και κόκκινες από εκεί και κάτω.
Οι πληροφορίες αυτές είναι πολύτιμες για μας τους υπόλοιπους, αλλά και για σας. Μια βλάβη που σας συνέβη αυτό τον μήνα και τη χρυσοπληρώσατε, αν έχει συμβεί σε άλλους 5 αυτό το μήνα, τότε δεν είναι τυχαία βλάβη, ούτε οφείλεται σε σας. Ότι κοκκινίσετε βοηθάει όλους τους άλλους να αποφύγουν τα ίδια λάθη και υποχρεώνει τους κατασκευαστές και τις αντιπροσωπείες να βελτιωθούν. Ότι πρασινίσετε, επιβραβεύει αυτούς που προσπαθούν και τους ενθαρρύνει να συνεχίσουν να παρέχουν ακόμα καλύτερες υπηρεσίες για το καλό όλων μας. Ο δικός μας στόχος, σαν autotriti.gr, είναι να ακουστούν τα παράπονά σας και να βελτιωθούν οι υπηρεσίες των εταιρειών προς εσάς. Θα συνεχίσουμε λοιπόν, με τη βοήθειά σας και τις αναφορές σας, να πιέζουμε προς την κατεύθυνση αυτή.
Autocheck 2022: Δείτε όλες τις μάρκες!
Ποιοι πάτωσαν & ποιοι έλαμψαν στην ικανοποίηση κατόχων (πάτησε πάνω στην εικόνα)