Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Zetsche και Ghosn δίνουν τα χέρια συμφωνόντας συνεργασία για Daimler και Renault.

Zetsche και Ghosn δίνουν τα χέρια συμφωνόντας συνεργασία για Daimler και Renault.

Συμμαχία ή θάνατος;

3.666 Επισκέψεις στο άρθρο (23/6/2015)

Αν πας μόνος σου θα σε… φαν οι λύκοι! Οι συμμαχίες μεταξύ των εταιρειών είναι το μέλλον της αυτοκίνησης και αλλοίμονο σε αυτούς που έχουν μείνει μόνοι.

Πρόσφατα, η Toyota και η Mazda ανακοίνωσαν ότι θα συνεργαστούν για να μας φέρουν νέα μοντέλα, καινούργιες τεχνολογίες ασφαλείας, αλλά και εξελιγμένες οικολογικές λύσεις που θα μειώσουν εκπομπές ρύπων και κατανάλωση.Υπάρχουν επίσης συνεργασίες σε ακόμη μεγαλύτερο βεληνεκές, όπως αυτή της Nissan και της Renault, όπου κάθε εταιρεία κατέχει ένα ποσοστό της άλλης και συνεργάζονται μεταξύ τους ώστε να εξελίσσουν συνεχώς νέα μοντέλα, κινητήρες, τεχνολογίες κ.ο.κ., γεμίζοντας τη γκάμα τους.Συνεργασίες θεωρούνται και τα μεγάλα αυτοκινητικά Group όπως η PSA Peugeot-Citroen, η FCA (Fiat Chrysler Automobiles) ή ακόμη και το VW Group, που έχει υπό τη σκέπη του μια σειρά από εταιρείες όπως η VW, η Audi, η Skoda, η SEAT, που μοιράζονται μεταξύ τους πατώματα, κινητήρες, ακόμη και μοντέλα.Γιατί όμως γίνονται αυτές οι συνεργασίες; Ο κυριότερος λόγος είναι η μείωση του κόστους εξέλιξης ενός αυτοκινήτου. Είναι σαν οι κατασκευαστές να «συνεννοούνται» μεταξύ τους και να λένε ο ένας στον άλλο, θα μου δώσεις αυτόν τον κινητήρα/μοντέλο κ.λπ., για να πάρεις αυτόν τον κινητήρα/μοντέλο κ.λπ. και να τον χρησιμοποιήσεις όπως θες. Με τον τρόπο αυτό, δεν χάνεται χρήμα και μαζί και χρόνος για την εξέλιξη μιας καινούργιας τεχνολογίας ή ενός καινούργιου αυτοκινήτου, αφού την παίρνεις έτοιμη και καθαρίζεις.Υπάρχουν όμως και κάποιες εταιρείες, που δεν έχουν κάνει συνεργασίες. Είτε γιατί δεν το θέλουν, είτε γιατί δεν μπορούν να το κάνουν. H Honda για παράδειγμα. Η οποία συνεχίζει μόνη της, έχοντας μια πολύ μικρή γκάμα (Jazz, Civic, CR-V και HR-V σε λίγο) σε υψηλές τιμές, αφού όλο το κόστος εξέλιξης επιβαρύνει τις τιμές των αυτοκινήτων. Εάν όμως η Honda είχε προχωρήσει σε κάποια συνεργασία, θα μπορούσαν να φέρουν αυτοκίνητα σε πιο λογικές τιμές και παράλληλα, να αποκτήσουν έναν μικρού κυβισμού diesel ή έναν turbo βενζινοκινητήρα, που τόσο τους λείπει.Ακόμη και η Volvo. Η οποία χρησιμοποιούσε την τεχνολογία της Ford, μέχρι που εξαγοράστηκε από τη Geely και συνεχίζει με τους Κινέζους, έχοντας όμως ακόμη αυτοκίνητα που βασίζονται πάνω στα πατώματα των προηγούμενων Ford. Αν και πολύ σύντομα θα δούμε τα πρώτα Geely και Volvo βασισμένα στα ίδια πατώματα και με πολλά άλλα κοινά μέρη, τα οποία ετοιμάζονται στο κέντρο China Euro Vehicle Technology, που έχει φτιάξει η Geely στη Σουηδία. Έτσι, η Volvo θα μπορούσε να συνεργαστεί με κάποια σοβαρή εταιρεία και όχι να καταλήξει να μοιράζεται στοιχεία με κινέζικα αυτοκίνητα.Με λίγα λόγια, σήμερα στην αυτοκίνηση για να επιβιώσεις, πρέπει να συνεργαστείς με κάποιον άλλο. Και σίγουρα, με την τεχνολογία να καλπάζει, για να είσαι πάντα πάνω στο... τρένο της εξέλιξης, θα πρέπει να διαλέξεις και κάποιον συνεπιβάτη. Γιατί αλλιώς, ίσως χάσεις το τρένο.Μετά από όλα αυτά, εσάς πως σας φαίνονται αυτές οι συνεργασίες μεταξύ των εταιρειών; Ποιες νέες συνεργασίες μεταξύ εταιρειών θα θέλατε και σε ποιους τομείς; Πώς κρίνετε επίσης τις υπάρχουσες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
Citroen