ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ayrton Senna: Συμπληρώθηκαν 30 χρόνια από τον θάνατό του

4.414 Επισκέψεις στο άρθρο (1/5/2024)
Ayrton Senna: Συμπληρώθηκαν 30 χρόνια από τον θάνατό του
2 Φωτογραφίες »

- Θα ήταν σήμερα 64 ετών
- Έκανε ντεμπούτο με την Toleman αλλά διέπρεψε με τη McLaren-Honda
- Ο θάνατος του Senna θεωρήθηκε στη Βραζιλία ως εθνική τραγωδία
- Το πλούσιο παλμαρέ του παρά την σχετικά σύντομη καριέρα του

Θα ήταν σήμερα 64 ετών

Ο Ayrton Senna da Silva, ο Βραζιλιάνος που οι θεοσεβούμενοι Βραζιλιάνοι λάτρευαν σαν Θεό έφυγε από τη ζωή την 1η Μαΐου του 1994 στη στροφή Tamburello του σιρκουί της Imola, κάνοντας αυτό που αγαπούσε. O Ayrton Senna da Silva γεννήθηκε στις 21 Μαρτίου 1960. Στα δεκατρία του οδήγησε για πρώτη φορά go-kart σε πίστα της Βραζιλίας ενώ χρειάστηκε 4 χρόνια για να κατακτήσει το Πρωτάθλημα Kart Νότιας Αμερικής (1977). Σε ηλικία 21 ετών έτρεξε στο Βρετανικό πρωτάθλημα Ford 1600 και στέφθηκε πρωταθλητής. Το 1982 κατέκτησε και πάλι το αναβαθμισμένο τότε πρωτάθλημα, κατατροπώνοντας τον ανταγωνισμό. Το 1983 ο Senna κατέκτησε για 3η συνεχόμενη φορά τον τίτλο.

Έκανε ντεμπούτο με την Toleman αλλά διέπρεψε με τη McLaren-Honda

Το 1984 έκανε το μεγάλο βήμα στη Formula 1 και η Toleman του πρόσφερε «κανονική» αγωνιστική θέση για όλη τη χρονιά και όχι θέση δοκιμαστή. Το 1985 ο Ayrton έχοντας ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, αυτό της Lotus πήρε την πρώτη του νίκη και συγκέντρωσε 38 βαθμούς με ακόμα δύο νίκες, τέσσερα βάθρα και 7 pole. Το 1988 η McLaren κατέκτησε τον 1ο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του με τη McLaren Honda και ομόσταυλό του τον Alain Prost με τον οποίο είχαν επικές μάχες και κέρδισαν συνολικά τους 15 από τους 16 αγώνες της χρονιάς. Το 1990 ο Senna ήρε τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του και το 1991 τους έκανε τρεις. Το 1994 ο Senna υπέγραψε στη Williams.

Ο θάνατος του Senna θεωρήθηκε στη Βραζιλία ως εθνική τραγωδία

Στον τρίτο αγώνα της χρονιάς στην Imola, στον 7ο γύρο, το μονοθέσιο του Senna δεν έστριψε ποτέ και χτύπησε στον τοίχο με 307 χλμ./ώρα. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Bologna, από όπου ανακοινώθηκε λίγες ώρες αργότερα ο θάνατός του. Ο εμπρός τροχός και η ανάρτηση, ήταν αυτά που χτύπησαν τον μεγάλο Βραζιλιάνο στο κεφάλι. 

Ο θάνατος του Senna θεωρήθηκε στη Βραζιλία ως εθνική τραγωδία, ενώ υπολογίζεται πως πάνω από 3 εκ. άνθρωποι κατέκλεισαν τους δρόμους του Σάο Πάολο για το τελευταίο αντίο. Πάνω από 200 χιλ. άνθρωποι πέρασαν από το φέρετρό του, την ώρα που τα κανόνια ηχούσαν στην πόλη. Στη δίκη που ακολούθησε, το δυστύχημα αποδόθηκε στην ελαττωματική κολόνα τιμονιού. Πολλές δίκες ακολούθησαν και κράτησαν για χρόνια. Τα τελευταία λόγια ακούστηκαν στο ιταλικό δικαστήριο εφέσεων στις 13 Απριλίου 2007, όπου η ευθύνη τελικά έπεσε στον τεχνικό Patrick Head. Η ποινή του ήταν 7 χρόνια και 6 μήνες αλλά ο ίδιος δεν μπήκε ποτέ στην φυλακή.

Το πλούσιο παλμαρέ του παρά την σχετικά σύντομη καριέρα του

Συνολικά μάζεψε 610 πόντους σε 161 παρουσίες του, είχε 65 pole, 80 πόντιουμ και 41 νίκες, φτάνοντας τα τρία παγκόσμια πρωταθλήματα. Εμείς θα κλείσουμε με τα δικά του λόγια. Λόγια με τα οποία περιέγραψε την αξέχαστη pole position στο Μονακό το 1988: «Ήμουν ήδη στην pole, με ένα δευτερόλεπτο, διαφορά και ξαφνικά βρέθηκα δύο δευτερόλεπτα ταχύτερος. Δεν οδηγούσα πλέον συνειδητά αλλά από ένστικτο, σε μια διαφορετική διάσταση. Ήμουν σε ένα τούνελ. Πήγαινα όλο και πιο γρήγορα. Ήμουν πολύ μακριά από τη συνείδησή μου».

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
VW YPHRESIES