ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συνέντευξη με τη manager του Fiat Grande Panda: «Το Nο.1 πλεονέκτημα…»

 Σχολιάστε 
1.367 Επισκέψεις στο άρθρο (6/3/2025)
Συνέντευξη με τη manager του Fiat Grande Panda: «Το Nο.1 πλεονέκτημα…»
3 Φωτογραφίες »

Στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής οδηγικής παρουσίασης του νέου Fiat Grande Panda στην Ιταλία, το AutoΤρίτη μίλησε αποκλειστικά με την Product Manager του μοντέλου, κα Daniela Parodi. Τι ενδιαφέρον φέρνει το νέο ηλεκτρικό μικρό της ιταλικής μάρκας και ποια τα πλεονεκτήματά του;

autotriti team

Συνέντευξη με την Product Manager του Fiat Grande Panda, κα Daniela Parodi

Βρισκόμαστε στην θρυλική Pista 500, στην οροφή του εμβληματικού εργοστασίου Lingotto. Εδώ, στους δρόμους του Τορίνο, έγινε η πανευρωπαϊκή οδηγική παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Fiat Grande Panda. Το AutoΤρίτη βρέθηκε στην Ιταλία και πίσω από τιμόνι του νέου μικρού των Ιταλών, το οποίο αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη της Μαΐου - αρχές Ιουνίου, σε κινητήρες ήπια υβριδικής και αμιγώς ηλεκτρικής τεχνολογίας.
 
Λίγο πριν οδηγήσουμε την ηλεκτρική έκδοση των 113 ίππων, μιλήσαμε και με την Product Manager του μοντέλου, κυρία Daniela Parodi. Το Fiat Grande Panda, άλλωστε, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό project για την ιταλική μάρκα, η οποία θέλει να συνεχίσει την πετυχημένη εμπορική παρουσία της σε παγκόσμιο επίπεδο (νο.1 brand του Ομίλου Stellantis σε πωλήσεις για το 2024).
 
Εξάλλου, μόνο και μόνο η λέξη «Panda» λειτουργεί ως... συστατική επιστολή επιτυχίας, δίνοντας ταυτόχρονα μία πολύ καλή αφορμή για την πρώτη ερώτηση στην συνέντευξή μας.

Γιατί διατηρήθηκε η ονομασία Panda;

«Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί λόγοι. Πρώτα από όλα θέλαμε ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο. Ένα UV (Universal Vehicle) και iconic αυτοκίνητο. Θέλαμε, λοιπόν, να βασιστούμε πάνω σε ένα αυτοκίνητο με ψυχή και πνεύμα όπως το Panda. Για αυτό κιόλας δεν επιλέξαμε την ονομασία Punto. Βέβαια, το Grande Panda δεν αντικαθιστά το κλασικό Panda, το οποίο θα συνεχίσει να παράγεται μέχρι το 2030. Όμως με το Grande Panda η Fiat θέλει να επαναδραστηριοποιηθεί στο B-Segment (σ.σ. μικρά μοντέλα), προσφέροντας ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε οικογένειες, ένα city car πόλης και όχι μόνο. Επίσης, ήταν το μόνο αυτοκίνητο που ταιριάζει απόλυτα στην Smart Platform, κάτι που επίσης έπρεπε να λάβουμε υπόψη μας», με το Fiat Grande Panda να είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που την χρησιμοποιεί, συμπληρώνουμε εμείς.

Μικρό μοντέλο, με crossover λεπτομέρειες. Γιατί έγινε αυτό;

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Fiat Grande Panda είναι η ενδιαφέρουσα σχεδιαστική προσέγγιση. Παρότι μικρό μοντέλο (μήκος 3.999 χλστ.) έχει ξεκάθαρες crossover πινελιές (ράγες οροφής, πλαστικά στους θόλους των τροχών κ.ά.). Αυτό έχει συγκεκριμένη αιτιολογία και δεν αφορά μόνο λόγους σχεδίασης, εξηγεί η Daniela Parodi. «Όπως είπαμε, θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που δεν θα αφορά μόνο την Ευρώπη, μα όλον τον κόσμο, την Λατινική Αμερική, την αγορά της Μέσης Ανατολής (MEA). Και αξιολογήσαμε τι ψάχνει ο πελάτης. Για αυτό και προσθέσαμε πολλά πράγματα στο μοντέλο. Κοιτάξαμε τις τεχνικές απαιτήσεις και τις ανάγκες που έχει ο κόσμος σε αυτές τις περιοχές, σε διαφορετικές αγορές. Ειδικά για την απόσταση από το έδαφος θέλαμε να υπάρχει προστασία για οδήγηση σε κάθε δρόμο.
 
Επίσης, για την ευρωπαϊκή αγορά θέλαμε να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο που θα προκαλεί εντύπωση, που θα είναι στιβαρό (robust η λέξη που χρησιμοποιήθηκε). Βλέποντάς το από μπροστά νομίζεις ότι είναι μεγαλύτερο, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα αυτοκίνητο μόλις 1 χλστ. μικρότερο από τα 4 μέτρα, με compact διαστάσεις, καλό για την πόλη αλλά ευρύχωρο».

Και ποιο είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Fiat Grande Panda;

Στην επίσημη παρουσίαση του Fiat Grande Panda ένα στοιχείο που κέντρισε το βλέμμα μας ήταν το σπιράλ καλώδιο φόρτισης. Διαθέσιμο από το στάνταρ εξοπλισμό, υποστηρίζει φόρτιση 7 kW και ήταν από τις βασικές ερωτήσεις που θέλαμε να κάνουμε στην συνέντευξη. Αλλά μας πρόλαβε η κα Parodi όταν τη ρωτήσαμε για το νο.1 πλεονέκτημα του Fiat Grande Panda.
 
«Θα πω με σιγουριά πως είναι το σπιράλ καλώδιο της φόρτισης. Πρόκειται για την πιο ''έξυπνη'' καινοτομία του αυτοκινήτου. Ακόμη κι αν δεν μιλάμε για... πυρηνική φυσική, είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται ο πελάτης, ειδικά εφόσον είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που οδηγεί ο χρήστης. Είναι πραγματικά πολύ εύκολο και απλό στη χρήση του. Απλώς σπρώχνεις το καπάκι, ανοίγεις και τραβάς προς τα έξω το καλώδιο (δείχνοντας την όλη διαδικασία). Φτάνει μέχρι τα 4,5 μέτρα σε μήκος, οπότε μπορεί να περάσει και πίσω από το αυτοκίνητο. Φορτίζεις και πολύ εύκολα γυρίζει πίσω, χάρη στη σπιράλ καλωδίωση του και λόγω βαρύτητας.
 
Δεν ακουμπά στο έδαφος, όταν βρέχει για παράδειγμα, και μπορείς να το χρησιμοποιήσεις εύκολα, ό,τι καιρό κι αν έχει. Έτσι, βελτιώνει και διευκολύνει πολύ τη διαδικασία και την εμπειρία της φόρτισης. Δεν χρειάζεσαι άλλα καλώδια στο πορτ-μπαγκάζ, να ανοιγοκλείνεις για βάλεις και να βγάλεις, δεν χρειάζεται να χάνεις χρόνο».

Με πολλές πρακτικές θήκες, ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με θεωρητική αυτονομία 320 χλμ.

Ο πρακτικός χαρακτήρας του σπιράλ καλωδίου φόρτιση δεν είναι η μοναδική «έξυπνη» και εργονομική λύση του Fiat Grande Panda. Η Daniela Parodi στάθηκε και στις πολλές εργονομικές θήκες του μοντέλου, εμπρός και πίσω, το οποίο μόνο στο ταμπλό έχει διαθέσιμα συνολικά 13 λτ.. «Εκτός από κλασικό ντουλαπάκι του συνοδηγού υπάρχουν δύο θήκες παραπάνω για τον συνεπιβάτη. Είναι ένα στοιχείο που θα το χαρακτηρίζαμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το Fiat Grande Panda. Να δούμε πού χρειάζεται περισσότερο χώρο και ο συνοδηγός, όχι μόνο ο οδηγός και οι πίσω επιβάτες. Είναι σημαντικό και ο επιβάτης να έχει χώρο. Για αυτό και ο αερόσακος του συνοδηγού έχει μπει στην οροφή, ενώ επίσης και το άνοιγμα της πόρτας είναι μεγάλο.
 
Όσον αφορά το πίσω μέρος, υπάρχουν θήκες smartphone στις τσέπες των καθισμάτων, για μικρά παιδιά αλλά και μεγάλους. Και στο πορτ-μπαγκάζ υπάρχει μεγάλος μήκος για να βάζεις μακρόστενα αντικείμενα (σ.σ. χωρητικότητα 361 λτ. το ηλεκτρικό μοντέλο).
 
Κλείνοντας, ρωτήσαμε αποκλειστικά για την ηλεκτρική έκδοση και την κάπως μικρή του τελική ταχύτητα (132 χλμ./ώρα). «Πιστεύουμε ότι καλύπτει τις ανάγκες στον αυτοκινητόδρομο, ενώ το σύνολο έχει καλή αντίδραση και στην πόλη. Είναι μία επιλογή που εξασφαλίζει ισορροπία, για μέγιστη δυνατή αυτονομία (σ.σ. 320 χλμ. δηλώνει η Fiat) και μικρή κατανάλωση. Είναι ένα αυτοκίνητο που αφορά την πόλη αλλά και μία βόλτα το σαββατοκύριακο, αλλά ναι, δεν είναι ένα ηλεκτρικό που θα πάρεις για μεγάλες αποστάσεις».

Mercedes
CONTINENTAL VS LINGLONG