Ο εγγενώς στενός, W12 biturbo κινητήρας της Bentley.
Σε πολυκύλινδρους κινητήρες
29.708 Επισκέψεις στο άρθρο
Οι κινητήρες πολύ μεγάλης χωρητικότητας, κατά κανόνα λειτουργούν σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Αυτό σημαίνει πεταλούδα σχεδόν κλειστή με αποτέλεσμα μεγάλες απώλειες άντλησης για τον κινητήρα και άρα αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Ο σκοπός είναι λοιπόν να απενεργοποιηθούν οι μισοί κύλινδροι ώστε οι εναπομείναντες να λειτουργούν σε μεγαλύτερα φορτία και άρα με μικρότερες απώλειες άντλησης. Ένας από τους κινητήρες που χρησιμοποιούν απενεργοποίηση 4 κυλίνδρων είναι ο V8 twin turbo της Audi ο οποίος χρησιμοποιείται σε sport μοντέλα της Audi, της Bentley και της Lamborghini. Εδώ, σε ένα εύρος στροφών από 960 ως 3.500 σ.α.λ. και μέχρι τα 140 χλμ/ώρα, είναι εφικτό να απενεργοποιηθούν οι κύλινδροι 2, 3, 5, 8 με αποτέλεσμα μείωση των ρύπων CO2 κατά 10-12 γραμμάρια/χιλιόμετρο.
Όπως και στον V6 της Honda, έτσι και εδώ, υπάρχει ενεργή μείωση θορύβου και ενεργές βάσεις κινητήρα για να αντιμετωπιστούν θόρυβοι, ταλαντώσεις και τραχύτητα. Αντίστοιχο σύστημα εφαρμόζει και η Mercedes-AMG στον V8 twin turbo των 4 λίτρων που διαθέτει απενεργοποιώντας ακριβώς τους ίδιους κυλίνδρους όπως στον κινητήρα της Audi. Τέλος, δωδεκακύλινδρη εφαρμογή απενεργοποίησης κυλίνδρων συναντούμε στον εξάλιτρο W12 της Bentley όπου λόγω σχεδίου, δεν χρησιμοποιούνται οι κλασικές τεχνικές απενεργοποίησης κυλίνδρων, αλλά εδώ εναλλάξ, απενεργοποιείται η κάθε όχθη του προκειμένου να διατηρείται ζεστός ο καταλύτης και άρα να ελέγχονται καλύτερα οι εκπομπές ρύπων.