ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ABS και EBD αποτέλεσαν «επανάσταση» στον κόσμο της αυτοκίνησης. Εδώ εικόνα ενός οχήματος με και χωρίς ABS. Στην πρώτη περίπτωση μπορείς να ελέγξεις την πορεία του κατά το φρενάρισμα.

    Η εξέλιξη των συστημάτων πέδησης

    23.676 Επισκέψεις στο άρθρο

    Όπως ήδη αναφέραμε, όσο καλύτερα είναι τα φρένα τόσο πιο υψηλά είναι τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας ενός οχήματος, με αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν δαπανήσει μεγάλα ποσά στην έρευνα και την εξέλιξη των συστημάτων πέδησης. Τα αυτοκίνητα του παρελθόντος εξοπλίζονταν αποκλειστικά με ταμπούρα και στους τέσσερις τροχούς, αλλά οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονταν ταν τα έκαναν να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν κάτω από πίεση. Έτσι, τα δισκόφρενα πλέον είναι η μόνη λύση για τα σύγχρονα αυτοκίνητα, ενώ στον εμπρός άξονα οι δίσκοι είναι αεριζόμενοι ώστε να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπερθέρμανσης. Η εξέλιξη βέβαια δεν πρόκειται να σταματήσει και αυτό φαίνεται από τα supercars, τα οποία εξοπλίζονται πλέον με δίσκους κατασκευασμένους από κεραμικά υλικά. Με αυτόν τον τρόπο ακόμα και σε συνθήκες αγωνιστικής οδήγησης, όπου η θερμοκρασία αυξάνεται κατακόρυφα, τα φρένα δεν καταπονούνται και η απόδοση τους παραμένει σταθερή.
     
    Σε επίπεδα ασφαλείας, το ABS (σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών) αποτέλεσε επανάσταση στον χώρο της αυτοκίνησης, αφού ακόμα και σε φρενάρισμα πανικού διατηρείται η πρόσφυση και ο οδηγός είναι σε θέση να ελέγξει την πορεία του οχήματος . Επίσης, το σύστημα EBD (ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης) είναι ικανό να ασκήσει μεγαλύτερη πίεση σε συγκεκριμένους τροχούς ώστε να βελτιωθεί η δυναμική συμπεριφορά του οχήματος και να μειωθούν φαινόμενα υποστροφής ή υπερστροφής.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    fiat
    Citroen