CNG: Επιλογές για κάθε γούστο
To φυσικό αέριο έχει και αυτό τα δικά του προτερήματα και ελαττώματα Το φυσικό αέριο αρχικά είναι πιο καθαρό για το περιβάλλον, μειώνοντας έτσι πολύ περισσότερο τον κίνδυνο για οποιοδήποτε περιβαλλοντικό τέλος μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιβληθεί στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα είναι πιο ακίνδυνο από το υγραέριο γιατί είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και διασπείρεται σε περίπτωση διαρροής, αποτρέποντας «εκρηκτικές» συγκεντρώσεις. Κυρίως όμως διαθέτει χαμηλή κατανάλωση, που μέχρι πρότινος την συνδύαζε και με χαμηλή τιμή (πλέον έχει φτάσει το 1,35 ευρώ το κιλό). Σε κάθε περίπτωση το βασικό αρνητικό του CNG είναι το περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού. Αυτό απαιτεί είτε τη διαμονή του ιδιοκτήτη του οχήματος κοντά σε κάποια από αυτά τα πρατήρια, είτε τον καλό προγραμματισμό στον ανεφοδιασμό προκειμένου να μην αναγκάζεται να κινεί το αυτοκίνητό του καταναλώνοντας βενζίνη. Πάμε να δούμε ποια είναι τα μοντέλα που προσφέρονται με εργοστασιακό σύστημα CNG στην Ελλάδα:
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Πατήστε πάνω στο link κάθε μοντέλου για να διαβάσετε την δοκιμή μας.
SEAT Arona από 19.990 ευρώ
Το ανανεωμένο SEAT Arona στην έκδοση με το φυσικό αέριο έχει κάτω από το καπό τον 3κύλινδρο 1,0 λτ. TGI κινητήρα των 90 ίππων και 160 Nm ροπής του ομίλου VW, ο οποίος καταναλώνει φυσικό αέριο και βενζίνη. Αρχικά, το μοτέρ «καίει» αποκλειστικά φυσικό αέριο, το οποίο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών, ο οποίος μετράται στα 282 λίτρα. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές το Arona καταναλώνει 3,5 κιλά CNG/100 χλμ. To ανανεωμένο Arona στην έκδοση με το φυσικό αέριο ξεκινά από 19.990 ευρώ στο εισαγωγικό εξοπλιστικό επίπεδο Style.
SEAT Ibiza: Χρειάζεται 4,2 κιλά CNG ανά 100 χλμ.
Εκτός από το Arona και το ανανεωμένο SEAT Ibiza περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την έκδοση CNG, με προσανατολισμό στην απόλυτη οικονομία στις μετακινήσεις. Ο 1.0 TGI κινητήρας αποδίδει και σε αυτή την περίπτωση 90 ίππους και προσφέρει ροπή 160Nm, εξασφαλίζοντας κορυφαία αποδοτικότητα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το Ιbiza TGI χρειάζεται 4,2 κιλά CNG για κάθε 100 χλμ. Αξίζει να σημειωθεί πως το Ibiza TGI θυσιάζει αρκετά λίτρα σε αυτή του την έκδοση λόγω των δεξαμενών φυσικού αερίου που διαθέτει και που μειώνουν τη χωρητικότητα από τα 355 στα 262 λίτρα. Το κόστος απόκτησής του διαμορφώνεται στις 18.490 ευρώ.
SEAT Leon & Leon Sportourer με 130 άλογα
Η SEAT προσφέρει την οικολογική λύση του φυσικού αερίου και στα μεγαλύτερα Leon και Leon Sportourer, τα οποία όμως διαφοροποιούνται από τα Arona και Ibiza. Σε αμφότερα τα Leon της έκδοσης TGI διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο και βενζίνη η μάρκα τα εξοπλίζει με τον 1,5 λίτρων κινητήρα που προσφέρει 130 ίππους και 200 Nm ροπής. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας ανέρχεται στα 3,7 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα και οι τιμές των δύο μοντέλων ξεκινούν από 24.690 και 25.890 ευρώ αντίστοιχα.
Skoda Scala G-Tec με 339 λίτρα χώρο αποσκευών
Η Skoda έχει εμπλουτίσει την γκάμα του Scala, προσφέροντας το μικρομεσαίο της μοντέλο στην αεριοκίνητη έκδοση G-TEC. Η έκδοση G-TEC του Scala εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο 1,0 TSI κινητήρα του ομίλου VW που αποδίδει 90 ίππους με τη ροπή να είναι στα 160 Nm στις 1.900-3.500 σ.α.λ.. Τρεις δεξαμενές φιλοξενούν το CNG με τη συνολική χωρητικότητα να φτάνει τα 13,8 λίτρα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το Scala G-TEC απαιτεί μόλις 4,7 κιλά CNG/100 χλμ. Από πλευράς χώρων με άνεση θα ταξιδεύσουν 5 ενήλικες στο εσωτερικό του, ωστόσο ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος από τα 467 λτ. των υπόλοιπων εκδόσεων, στα 339 λόγω των δεξαμενών CNG. Το κόστος απόκτησης του Skoda Scala G-Tec ξεκινάει από τις 21.800 ευρώ.
Skoda Kamiq G-Tec από 22.250 ευρώ
Το 1.000άρι TSI μοτέρ του Ομίλου VW είναι αυτό που βρίσκουμε και στο Skoda Kamiq G-Tec, με ισχύ 90 ίππων και 160 Nm ροπής. To CNG Kamiq είναι και αυτό εξοπλισμένο με τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει 278 λίτρα. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές, το Kamiq G-TEC απαιτεί 3,7 κιλά CNG/100 χλμ. που μεταφράζεται σε 3,1 ευρώ για κάθε 100 χλμ. (τιμή CNG: 0,863 ευρώ/κιλό). Το Skoda Kamiq τιμάται από 22.250 ευρώ στην αρκετά πλούσια αλλά βασική έκδοση Ambition.
Skoda Octavia & Octavia Sports wagon G-Tec με 690 χλμ. αυτονομία
Η Skoda έχει παρούσα την έκδοση G-Tec και για τις νέες Octavia και Octavia Sports wagon. Η έκδοση διπλού καυσίμου της Octavia (φυσικό αέριο και βενζίνη) χρησιμοποιεί ως βάση τον κινητήρα 1.5 TSI, που στην έκδοση G-Tec αποδίδει ισχύ 131 ίππων. Με πλήρως γεμάτες δεξαμενές, η μέγιστη αυτονομία αποκλειστικά με φυσικό αέριο είναι 500 χιλιόμετρα. Συμπληρωματικά, το αυτοκίνητο διαθέτει και ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 9 λίτρων, ποσότητα που του εξασφαλίζει πρόσθετη αυτονομία 190 χιλιομέτρων, αυξάνοντας τη συνδυασμένη αυτονομία στα 690 χιλιόμετρα. Ο χώρος των αποσκευών της Skoda Octavia G-Tec είναι 455 λίτρα για την έκδοση Grand Coupe και 495 λίτρα για την έκδοση Sportswagon. Η κατανάλωση σε κύκλο WLTP κυμαίνεται από 3,6 έως 4,5 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα. Η τιμή της Grand Coupe ξεκινά από τα 28.700 ευρώ, ενώ αυτή της Sports wagon από 31.400 ευρώ.
VW eco up! με 16.900 ευρώ
Το VW eco up! είναι και αυτό διαθέσιμο σε έκδοση φυσικού αερίου/βενζίνης. Εξοπλίζεται από τον τρικύλινδρο κινητήρα 999 κ.εκ. που αποδίδει 68 ίππους και διαθέτει μία δεξαμενή φυσικού αερίου 11 κιλών και ντεπόζιτο βενζίνης 10 λίτρων. Η κατανάλωση ανέρχεται στα 3,8 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα σύμφωνα με τη VW και η συνολική του αυτονομία φτάνει τα 600 χιλιόμετρα, αποτελώντας μία ξεχωριστή λύση για κίνηση εντός πόλης. Το κόστος απόκτησης ξεκινά από τις 16.900 ευρώ.
VW Polo με 20.900 ευρώ
Η πρόταση της VW στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης τροφοδοτείται από έναν 1.000άρη κινητήρα διπλού καυσίμου με ισχύ 90 άλογα που καταναλώνει σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία 3,7kg/100χλμ. Το κόστος απόκτησής του ανανεωμένου Polo διαμορφώνεται στις 20.900 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Life.
VW Golf TGI με 29.600 ευρώ
Η 8η γενιά του best-seller της VW του Golf, διαθέτει και αυτή έκδοση με CNG. Η συνολική χωρητικότητα δεξαμενής του CNG είναι 115 λίτρα ή 17,3 κιλά, ενώ παρούσα είναι και μία δεξαμενή για τη βενζίνη χωρητικότητας 9 λίτρων. Η εταιρεία υπόσχεται πως ο κινητήρας TSI 1,5 λίτρων που αποδίδει 130 ίππους, καταναλώνει 4,1 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα. Από πλευράς χώρων τα νούμερα των μετρήσεών μας έδειξαν πως οι δεξαμενές του φυσικού αερίου χωρητικότητας 17,3 κιλών έχουν περιορίσει το χώρο αποσκευών στα 287 λίτρα έναντι των 380 λτ. της συμβατικής έκδοσης. Το κόστος απόκτησης του για το Golf TGI ξεκινά από τις 29.600 ευρώ.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »