WRC με καρότσα: Το Ford Ranger Raptor δεν είναι ένα ακόμα συνηθισμένο Pick-Up. Είναι μια πολεμική μηχανή με αγωνιστικά γονίδια που δε σταματάει πουθενά.
Το Ford Ranger Raptor είναι η πιο «σκληρή» και αγωνιστική εκδοχή του Ευρωπαϊκού best-seller στην κατηγορία των Pick-Up και συγχρόνως ένα μοντέλο που φτιάχτηκε για να προσφέρει υψηλές δόσεις αδρεναλίνης και συγκινήσεις εντός και εκτός δρόμου.
Το μήκος του Ford Ranger Raptor ανέρχεται στα 5.374 χλστ. , το πλάτος στα 2.180 χλστ. και το ύψος στα 1.873 χλστ. ενώ το μετατρόχιο ορίζεται στα 1.710 χλστ. σε αμφότερους τους
άξονες, με το μεταξόνιο να
φτάνει στα 3.220 χλστ..
Εξάλλου, το Ranger Raptor είναι δημιούργημα της Ford Performance, του τμήματος δηλαδή που είναι υπεύθυνο για κάθε όχημα επιδόσεων. Από το Fiesta ST μέχρι το GT, καθώς επίσης και όλων των οχημάτων που λαμβάνουν μέρος σε επίσημους αγώνες, όπως φυσικά στο παρελθόν το WRC. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα μυστικά που κάνουν το Ranger Raptor τόσο ξεχωριστό.
Tο Ranger Raptor αποτελεί ουσιαστικά μια «μικρογραφία» του F-150 Raptor, το μοντέλο που ονειρεύεται κάθε «macho» τύπος στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Tο Ranger Raptor αποτελεί ουσιαστικά μια «μικρογραφία» του F-150 Raptor, το μοντέλο που ονειρεύεται κάθε «macho» τύπος στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Στη σχεδίασή του ενσωματώνει όλα τα βασικά γνωρίσματα του τμήματος Ford Performance, με το τελικό αποτέλεσμα να βρίθει από «αγριάδα». Πιο μακρύ και πιο φαρδύ από το «συμβατικό» Ranger με διαστάσεις 5.374x2.028x1.873 χλστ. επιβάλλεται στην όψη, ενώ ειδικά για την περίσταση η Ford Performance επέλεξε πιο επιθετική μάσκα, φαρδύτερα φτερά εμπρός και πίσω, μεγαλύτερο μετατρόχιο κατά 150 χλστ., ανασχεδιασμένους προφυλαχτήρες και προστατευτική ποδιά αλουμινίου.
Το ενισχυμένο πλαίσιο του Ranger Raptor χρησιμοποιεί υψηλής αντοχής ατσάλια με χαμηλή περιεκτικότητα σε κράματα, για να αντέχει την υψηλή καταπόνηση που επιφέρει η off-road αγωνιστική οδήγηση.
Το Ford Ranger Raptor είναι κατασκευασμένο για να αντιμετωπίζει ακραίες συνθήκες εκτός δρόμου και να αντέχει ισχυρά κρουστικά φορτία κατά την εκτός δρόμου κίνηση. Το τύπου σκάλας σασί του επανασχεδιάστηκε και ενισχύθηκε για αυτό το σκοπό, χρησιμοποιώντας υψηλής αντοχής ατσάλια με μειωμένη περιεκτικότητα κραμάτων. Παράλληλα αυξήθηκε η απόσταση από το έδαφος κατά 5 εκ., φτάνοντας τα 281 χλστ. με την ικανότητα διέλευσης υδάτινου κωλύματος στα 850 χλστ.. Εκτός αυτών η γωνία προσέγγισης διαμορφώνεται στις 32,5 μοίρες (από 28), η γωνία ράμπας στις 24 μοίρες και η γωνία αποχώρησης στις 24 μοίρες αντίστοιχα.
Το Ford Ranger Raptor επωφελείται από το νέο σύστημα ανάρτησης Fox, με Position Sensitive Damping για υψηλότερες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες, και χαμηλότερες σε μέτριες συνθήκες για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης στο δρόμο.
Η ανάρτηση του Raptor έχει σχεδιαστεί ειδικά για να κινείται σε κακοτράχαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα. Μπροστά θα συναντήσουμε αρχιτεκτονική διπλών ψαλιδιών με αμορτισέρ της FOX που προσφέρουν υψηλότερη απόσβεση, όσο μεγαλώνει η συμπίεσή τους, με τη διαδρομή της να αυξάνεται κατά 32% μπροστά και κατά 18% πίσω. Εκεί θα συναντήσουμε μια ειδική διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και ενσωματωμένου συνδέσμου Watt με σπορ αποσβεστήρες.
Σε συνδυασμό με την ανάρτηση το Raptor εξοπλίζεται με τα ειδικής κατασκευής ελαστικά παντός εδάφους 285/70 R17 με διάμετρο 838 χλστ. και πλάτος 285 χλστ.. Τέλος για ακόμη μεγαλύτερη απόδοση το σύστημα φρένων φέρει αεριζόμενους τροχούς 332 χλστ. με δαγκάνες διπλού εμβόλου.
Η «καρδιά» του νέου Ford Ranger Raptor είναι ένας νέος Bi-Turbo πετρελαιοκινητήρας 2,0λτ. που αποδίδει μέγιστη ισχύ 213 ίππων και 500 Nm ροπής.
Έχοντας εξελιχθεί από τη Ford Performance για τους θιασώτες της γρήγορης οδήγησης, η «καρδιά» του νέου Ford Ranger Raptor αποτελείται από ένα νέο Bi-Turbo πετρελαιοκινητήρα 2,0 λτ. που αποδίδει μέγιστη ισχύ 213 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και 500 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., με το 0-100 να ανακοινώνεται σε 10,5 δλ.. Τα δύο turbo του εν λόγω συστήματος λειτουργούν διαδοχικά από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα προκειμένου να διασφαλίσουν την βέλτιστη απόκριση του στις εντολές του οδηγού ενώ, στις υψηλότερες στροφές, ο μεγαλύτερος, χαμηλής πίεσης υπερσυμπιεστής παράγει μέγιστη ισχύ. Το σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της Ford, με τον οδηγό να μπορεί να επιλέξει τη μεταφορά της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς, με δυνατότητα επιλογής κοντών σχέσεων.
Το Raptor διαθέτει έξι επιλογές λειτουργίας οδήγησης, η μία μάλιστα εμπνευσμένη από το σκληρό και διάσημο ράλλυ αντοχής εκτός δρόμου, Baja του Μέξικο.
Το Raptor διαθέτει επίσης ένα νέο σύστημα επιλογής τρόπου λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου ανάλογα με το έδαφος και τις συνθήκες, το νέο Terrain Management System με έξι επιλογές λειτουργίας οδήγησης, η μία μάλιστα εμπνευσμένη από το σκληρό και διάσημο ράλλυ αντοχής εκτός δρόμου, Baja του Μεξικο. Έτσι, ο οδηγός μέσω επιλογέα στο τιμόνι μπορεί να μεταβάλλει την λειτουργία του κεντρικού συστήματος ελέγχου της κίνησης του οχήματος μέσα από έξι προφίλ (driving modes):
• Normal – έμφαση στην άνεση, την οικονομική κατανάλωση και την εύκολη οδήγηση • Sport – ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση στο δρόμο • Grass/Gravel/Snow – σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη • Mud/Sand – ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και κίνηση σε χαλαρά εδάφη όπως η άμμος και η λάσπη • Rock – προορίζεται για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη εδάφη, όπου ο ομαλός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας • Baja – ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, κάτι που χρειάζονται οι οδηγοί στο διάσημο Baja desert rally, περιορίζοντας τις παρεμβάσεις του ESP.