Το best-seller μοντέλο της Skoda για το 2021 ήταν ένα... έξυπνο αουτσάιντερ. Το Skoda Kamiq γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές στην hot B-SUV κατηγορία, «παντρεύοντας» την οικονομική κατανάλωση με την super ασφάλεια και την άνεση. Και δεν είναι μόνο αυτά...
SUV που κερδίζει τόσο οδηγό & επιβάτες όσο και την τσέπη σου!
Είναι η αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων καταναλωτών και οι πωλήσεις το αποδεικνύουν. Τα μικρά crossover πουλάνε «σαν ζεστό ψωμάκι», καθώς συνδυάζουν τις κόμπακτ διαστάσεις για αστική ευελιξία και οικονομία με περιπετειώδη χαρακτήρα και δυνατότητες για «outdoor activities». Ενδεικτική περίπτωση ενός τέτοιου μοντέλου είναι το Skoda Kamiq.
Το κορυφαίο σε πωλήσεις αυτοκίνητο των Τσέχων στην ελληνική αγορά την χρονιά που ολοκληρώθηκε βρίσκεται στις top θέσεις της κατηγορίας του, έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού. Αξιολογώντας την δοκιμή του Skoda Kamiq αλλά και τις μετρήσεις που μόνο το Test Center του AutoΤρίτη πραγματοποιεί, πάμε να γνωρίσουμε τους 5 σημαντικές παραμέτρους που έχουν συμβάλλει στην επιτυχία του δημοφιλούς SUV πόλης.
Το Skoda Kamiq G-TEC των 90 ίππων «καίει» 5,98 ¤ ανά 100 χιλιόμετρα, επομένως ένα ταξίδι στην Θεσσαλονίκη θα κοστίσει γύρω στα 30 ευρώ!
Μέχρι πρότινος, αν ήσουν «χιλιομετροφάγος» έπρεπε να αγοράσεις diesel. Αυτή η άποψη αλλάζει εδώ και λίγα χρόνια, με το φυσικό αέριο να μπαίνει στην καθημερινότητά μας. Η Skoda εξοπλίζει την γκάμα της με CNG (Kamiq, Scala και Octavia) με την αντίστοιχη ένδειξη «G-TEC», προτάσσοντας μία επιλογή εξαιρετικά χαμηλού κόστους κίνησης. Ουσιαστικά, προστίθεται στο όχημα εργοστασιακό σύστημα αεριοκίνησης με τρεις δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών, που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών. Το μοτέρ καταναλώνει αποκλειστικά φυσικό αέριο μέχρι να αδειάσει και μόνο σε κρύες εκκινήσεις και για ελάχιστο χρόνο «γυρνάει» αυτόματα στην κατανάλωση βενζίνης του ρεζερβουάρ των 9 λτ.. Πώς όμως μεταφράζεται η μεγάλη οικονομία καυσίμου;
Σύμφωνα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center, το Skoda Kamiq G-TEC έχει μέση κατανάλωση 5,2 κιλά/100 χιλιόμετρα. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, έχει κόστος 5,98¤ ανά 100 χιλιόμετρα, επομένως ένα ταξίδι στην Θεσσαλονίκη θα κοστίσει γύρω στα 30 ευρώ! Αν κάνουμε την σύγκριση με το οικονομικότερο diesel μοντέλο, με βάση τις δικές μας μετρήσεις και τις μέσες τιμές ανά την επικράτεια, θα χρειαστεί για την ίδια χιλιομετρική απόσταση 11 ευρώ περισσότερα (5,5 λτ./100 χλμ.).
Εκτός όλων των παραπάνω, το Skoda Kamiq G-TEC έχει καθημερινά ελεύθερη διέλευση στον δακτύλιο και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, καθώς τα οχήματα φυσικού αερίου είναι ιδιαίτερα φιλικά προς το περιβάλλον.
Στην διαδικασία πλήρους ακινητοποίησης το Skoda Kamiq 1,5 TSI 150 PS DSG «κοκκάλωσε» μόλις στα 36 μέτρα, νούμερο ενδεικτικό για την ποιότητα των προδιαγραφών του.
Ποια είναι η νο.1 προτεραιότητα των εταιρειών στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου; Φυσικά η ασφάλεια, τομέας ύψιστης σημασίας για τον οποίο επενδύονται δισεκατομμύρια. Χρήματα τα οποία αποδίδουν καρπούς, καθώς η αποτελεσματικότητα των συστημάτων πέδησης, για παράδειγμα, έχει σημειώσει εντυπωσιακή βελτίωση, σε σημείο που οι αποστάσεις φρεναρίσματος για την πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα έχουν μειωθεί κατά 4 μέτρα συγκριτικά με την περασμένη 5ετία.
Στην περίπτωση του Skoda Kamiq, δε, έχει σημειωθεί μία εξαιρετική επίδοση η οποία το κατατάσσει στο Top3 της κατηγορίας των B-SUV. Στην διαδικασία πλήρους ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα που πραγματοποιούμε σε στεγνό οδόστρωμα το Skoda Kamiq 1,5 TSI 150 PS DSG «κοκκάλωσε» μόλις στα 36 μέτρα, νούμερο ενδεικτικό για την ποιότητα των προδιαγραφών του.
Με 188 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος περνά πιο εύκολα εμπόδια και λακκούβες, χωρίς να τρέμει το φυλλοκάρδι σου ότι θα βρεις και θα σπάσεις το αυτοκίνητό σου.
Τα μικρομεσαία SUV έχουν την φήμη των ικανότερων off road μοντέλων, το Skoda Kamiq όμως μπορεί να τα κοντράρει στα ίσια. Αν και ανήκει σε μικρότερη κατηγορία, έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος ακόμη και από αρκετά C-SUV και ανταπεξέρχεται χωρίς δυσκολίες σε κακοτράχαλες εκτός δρόμου εξορμήσεις.
Με 188 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος περνά πιο εύκολα εμπόδια και λακκούβες, χωρίς να τρέμει το φυλλοκάρδι σου ότι θα βρεις και θα σπάσεις το αυτοκίνητό σου. Σύμμαχος του Skoda Kamiq και η αποτελεσματική στις κακοτεχνίες ανάρτηση, ούσα απορροφητική και με πολύ καλό bound-rebound. Να τονιστεί πως η συγκεκριμένη απόσταση βάζει το τσεχικό μοντέλο στο Top5 και αυτής της παραμέτρου στα B-SUV.
Κορυφαίος σε όλη την κλάση είναι ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα, καθώς με 18 εκατοστά «αέρα» ξεχωρίζει με διαφορά από τον ανταγωνισμό.
Δύο ακόμη τομείς στους οποίους το Kamiq φιγουράρει στις πρώτες θέσεις είναι ο «αέρας» για τα πόδια των πίσω επιβατών και το πλάτος της καμπίνας. Οι τιμές που έδειξαν οι μετρήσεις του Test Center του AutoΤρίτη βάζουν το Skoda Kamiq ανάμεσα στους υποψηφίους για το βολικότερο μικρό crossover της αγοράς. Κορυφαίος σε όλη την κλάση είναι ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα, καθώς με 18 εκατοστά «αέρα» ξεχωρίζει με διαφορά από τον ανταγωνισμό, χωρίς μάλιστα το νούμερο αυτό να προέρχεται με συρόμενα πίσω καθίσματα.
Όσον αφορά το φάρδος της πίσω καμπίνας τα 1.365 χλστ. είναι αριθμός που δίνει επάρκεια για να φιλοξενήσει με άνεση ακόμη και τρεις ενήλικες επιβάτες. Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα προκύπτει με την χρήση ειδικής πτυσσόμενης ράβδου που μετράει την απόσταση μεταξύ των θυρών στο ύψος του στήθους. Ένας μέσος άνθρωπος (1,75 ύψος, 75 κιλά) θέλει 45 εκατοστά για να κάτσει στο πίσω κάθισμα. Ένα παιδί θέλει κατά μέσο όρο 10 πόντους λιγότερο, δηλαδή 35 εκατοστά. Αν θέλετε λοιπόν 3 κανονικούς ενήλικες στο πίσω κάθισμα, χρειάζεστε 45Χ3, ήτοι τουλάχιστον 135 εκατοστά, νούμερο που υπερκερνάει το Skoda Kamiq.
Τα credits για την ευχάριστη διακόσμηση στην καμπίνα πηγαίνουν στον Έλληνα σχεδιαστή, Δημήτρη Δαρκούδη
Λειτουργικότητα, εργονομία και άνεση. Το συγκεκριμένο τρίπτυχο εξυπηρετείται στον μέγιστο βαθμό στην καμπίνα του Skoda Kamiq, του μοντέλου με τις πιο έξυπνες λεπτομέρειες στην κατηγορία του. Το λέει και το όνομά του, άλλωστε. Aφθονες, λοιπόν, οι «Simply clever» λύσεις της Skoda, μιας και θα συναντήσουμε (μεταξύ άλλων) θήκη γιλέκου υψηλής ορατότητας, βάση καρτών στην κολόνα Α, ξύστρα πάγου, υποβραχιόνιο με δύο ποτηροθήκες για τους πίσω επιβάτες, πτυσσόμενα τραπέζια, διπλό δάπεδο χώρου αποσκευών, δίχτυα πορτ-μπαγκάζ καθώς και επένδυση διπλής όψης.
Λειτουργική και πρακτική η καμπίνα των πίσω επιβατών χάρη στις Simply Clever λύσεις χάρη στο υποβραχιόνιο με δύο ποτηροθήκες επιβάτες και τα πτυσσόμενα τραπέζια.
Την ίδια στιγμή, εξαιρετικές εντυπώσεις αποκομίζει κανείς και από την καμπίνα του μοντέλου. Τα credits για την ευχάριστη διακόσμηση πηγαίνουν στον Έλληνα σχεδιαστή, Δημήτρη Δαρκούδη. Καθαρές γραμμές και μοντέρνο design συνθέτουν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην όψη σύνολο, με ολόκληρο το ταμπλό και ένα τμήμα των εμπρός θυρών να είναι από μαλακό πλαστικό, ενώ και το φινίρισμα είναι εξαιρετικό. Στο κομμάτι του infotainment, από την βασική έκδοση Active προσφέρεται οθόνη αφής 6,5 ιντσών.
Το Skoda Kamiq προσφέρεται σε τρία εξοπλιστικά πακέτα (Active, Ambition, Style) και τέσσερις επιλογές κινητήρα, τρεις βενζίνης και μία φυσικού αερίου. Στην βάση της γκάμας η έκδοση Active με τον 1.000άρη TSI των 95 ίππων κοστίζει 17.980 ευρώ. Η έκδοση φυσικού αερίου προσφέρεται από το δεύτερο εξοπλιστικό πακέτο στα 20.650 ευρώ, ενώ ο ίδιος εξοπλισμός στους 110 ίππους κοστίζει 19.700 ευρώ. Τέλος, στα 24.150 ευρώ είναι η αρχική τιμή της κορυφαίας έκδοσης των 150 ίππων με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG.