¶ρωμα... Formula 1 θα έχει σε τεχνικό επίπεδο το νέο Renault Arkana. Πριν φτάσουμε σε αυτό, να πούμε ότι μιλάμε για το πρώτο «purpose-built» υβριδικό αυτοκίνητο της Renault. Η παλέτα κινητήριων συνόλων περιλαμβάνει δύο ήπια υβριδικές εκδόσεις στα 140 άλογα και τα 160 άλογα που αποτελούνται από έναν 1.300άρη turbo κινητήρα και μια μπαταρία λιθίου 12V. Επιπλέον, υπάρχει μια υβριδική επιλογή που αποτελείται από έναν 1.600άρη κινητήρα βενζίνης, δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα κανονικό και ένα μικρότερο, σε ρόλο μίζας-γεννήτριας) και μια μικρή μπαταρία 1,2 kWh με την ισχύ να ανέρχεται στα 145 άλογα.
Στην δεύτερη περίπτωση ξεχωρίζουν το αποδοτικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας E-Tech και το κιβώτιο ταχυτήτων, διότι ενσωματώνουν στοιχεία που εμπίπτουν στην τεχνογνωσία που χρησιμοποιεί η Renault στα μονοθέσιά της στο πρωτάθλημα της F1. Το «υβριδικό» κιβώτιο που η εταιρεία ονομάζει «multi-mode dog gearbox» φροντίζει έτσι ώστε να μην υπάρχουν κενά απόδοσης στην λειτουργία του συνόλου.
Σημαντική, τέλος, είναι η λειτουργία Sailing Stop, που ενεργοποιείται μέσω του Multi-Sense και βοηθά στο ρολάρισμα του SUV κατά την επιβράδυνση σε ταχύτητες από 30 ως 140 χλμ./ώρα με σκοπό να μειωθούν οι εκπομπές CO2 έως και 4 επιπλέον γραμμάρια.
4. Full σε τεχνολογίες εσωτερικό με... σίγαση των φλας Έντονο είναι το high-tech ύφος στο εσωτερικό του Renault Arkana, τόσο σε σχέση με τις τεχνολογίες για το infotainment, όσο και σχετικά με τα υπερσύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης. Στον τομέα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με μέγεθος 4,2 ή 7 ή 10,2 ίντσες ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού, ενώ η (κάθετη) οθόνη αφής που διατίθεται σε μέγεθος 7 ή 9,3 ιντσών υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto. Στο κομμάτι της ασφάλειας η λίστα μεταξύ άλλων περιλαμβάνει cruise control με περιοριστή ταχύτητας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (AEB), σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου, πίσω κάμερα, υποβοήθηση στάθμευσης εμπρός και πίσω, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κ.ά..
Ααα, πρωτοποριακή είναι και η υπηρεσία σίγασης (!) των φλας την οποία μπορεί να βρει κανείς στο νέο Renault Arkana. Μέσα από το σύστημα infotainment υπάρχει σχετική ρύθμιση ενεργοποίησης με 3 διαθέσιμες επιλογές (High, Middle και Low). Προσοχή σε όσους επιλέξουν την σχεδόν αθόρυβη λειτουργία, ο ήχος υπάρχει (και) για να μας υπενθυμίζει ότι έχουμε ανάψει φλας!
5. Και κομψό και με τεράστιο χώρο αποσκευών Πολλοί ακούν coupe σχεδίαση και κρατούν επιφυλάξεις για το πόσο μειώνεται η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ. Στην περίπτωση του Renault Arkana η κεκλιμένη πίσω οροφή δεν επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις παροχές του χώρου αποσκευών με την μεγάλη και εύχρηστη πόρτα. Στις ήπια υβριδικές εκδόσεις είναι στα 513 λίτρα, νούμερο καλό για μια οικογένεια, ενώ στην E-Tech υβριδική έκδοση «πέφτει» στα 480 λίτρα λόγω της ύπαρξης μπαταρίας στο πάτωμα του μοντέλου. Μάλιστα, στο κάτω μέρος υπάρχει και υπερυψωμένο δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί στη χαμηλή θέση και να αυξήσει τη χωρητικότητα ή στην ανώτερη θέση για να φιλοξενήσει πιο ογκώδεις αποσκευές. Από εκεί και πέρα, στο εσωτερικό υπάρχει πληθώρα από θήκες που μπορούν να χωρέσουν μπουκάλια 1,5 λίτρου, ένα δίχτυ από την πλευρά του συνοδηγού, καθώς και ένας εργονομικός αποθηκευτικός χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο.