Οι μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center, εντόπισαν τα πέντε πιο ήσυχα B-SUV στον αυτοκινητόδρομο με κινητήρες βενζίνης και σας τα παρουσιάζουμε με... ονόματα και διευθύνσεις.
Tα βενζινοκίνητα μικρά SUV που... «ψιθυρίζουν»
Η ησυχία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είναι βασικός παράγοντας της άνεσης που πρέπει να προσφέρει ένα αυτοκίνητο. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που οι εταιρείες επενδύουν ολοένα και περισσότερα χρήματα στην ηχομόνωση των καμπίνων, προκειμένου να «αποκρούονται» οι ήχοι από το εξωτερικό περιβάλλον. Ως εκ τούτου, από όλα τα μικρά βενζινοκίνητα SUV που έχει μετρήσει το AutoΤρίτη Test Center αποφασίσαμε να παραθέσουμε στις παρακάτω γραμμές τα πέντε που κατέγραψαν την καλύτερη βαθμολογία.
Προτού ωστόσο παραθέσουμε τα στοιχεία που κατέγραψε το ντεσιμπελόμετρο και για να μπορέσει να γίνει περισσότερο κατανοητό το επίπεδο του θορύβου που καταγράφηκε στα αυτοκίνητα, ας δούμε με κάποια παραδείγματα πως αναλύονται σε ντεσιμπέλ διάφοροι ήχοι που μπορεί να συναντήσουμε στην καθημερινότητά μας. Για παράδειγμα ο ψίθυρος ανέρχεται σε 20 dB, ενώ o θόρυβος που κάνει ένα πλυντήριο πιάτων κατά τη λειτουργία του, ανέρχεται στα 60 dB. 100dB συναντούμε κατά τη διάρκεια χρήσης αλυσοπρίονου ή χορτοκοπτικού, 120 dB σε μία ροκ συναυλία και 150dB όταν ηχεί μία σειρήνα αεροπορικής επιδρομής ή σκάει κάποιο πυροτέχνημα. Αξίζει να σημειωθεί πως οι ειδικοί θεωρούν επικίνδυνη την έκθεση σε περισσότερα από 85dB, ενώ σύμφωνα με μελέτες οι συνεχείς θόρυβοι των 120 dB προκαλούν μόνιμη ζημιά στην ανθρώπινη υγεία.
Πάμε να δούμε το Top-5
Αφού λοιπόν σημειώσουμε πως η μέτρηση έχει υλοποιηθεί με επιλεγμένη την τελευταία σχέση στο εκάστοτε κιβώτιο και ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, ας αρχίσουμε την αντίστροφη μέτρηση...
Κάνοντας την αρχή από το... τέλος, στην πέμπτη θέση βρίσκουμε το Hyundai Bayon, ένα αυτοκίνητο με τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα που προσφέρει τις αρετές των crossover στις τιμές των Hyundai. Το μοντέλο που μετρήθηκε στα 67,5 db αφορά την έκδοση των 100 ίππων που προέρχονται από τον 3κύλινδρο 1,0 λίτρου τούρμπο κινητήρα T-GDI που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Πέραν της αυξημένης ησυχίας που έδειξε το ντεσιμπελόμετρο όταν τοποθετήθηκε ανάμεσα στα κεφάλια των εμπρός επιβατών, το Bayon ξεχωρίζει ακόμα από το εξαιρετικό επίπεδο συναρμολόγησης, τους χώρους και την άνεση που προσφέρει. Το κορεατικό B-SUV προσφέρεται στην Ελλάδα σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις (Exclusive, Premium και Distinctive), ενώ η γκάμα των μηχανικών συνόλων απαρτίζονται από τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα 84 ίππων και ολοκληρώνονται με τον 1.000άρη τούρμπο με και χωρίς ήπια υβριδική βοήθεια σε αποδόσεις 100 και 120 ίππων. Η τιμή του ξεκινά από τις 16.190 ευρώ.
Την τέταρτη θέση κατέλαβε το Citroen C3 Aircross. Η αυτόματη έκδοση βενζίνης του γαλλικού SUV με τον 1.200άρη Puretech κινητήρα, τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, προσθέτει στην αδιαμφισβήτητη άνεση και πρακτικότητα του γαλλικού SUV βελτιωμένες επιδόσεις και ακόμα μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση. Επίσης δίνει τη δυνατότητα ενός ήσυχου ταξιδιού, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας που έφτασαν τα 67,4 ντεσιμπέλ (db). Το γαλλικό B-SUV προσφέρεται με τον κινητήρα βενζίνης PureTech των 1,2 λίτρων απόδοσης 110 και 130 ίππων, καθώς και τον turbodielsel των 1,5 λίτρων με 110 και 120 ίππους. Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά στον εμπρόσθιο άξονα είτε μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, ή μέσω του αυτόματου EAT6 με ίδιο αριθμό ταχυτήτων. Το κόστος του ξεκινά από τις 19.500 ευρώ.
Κομψό, ποιοτικό, ευρύχωρο και high-tech, τo νέο Renault Captur είναι και αρκετά ήσυχο, όπως αποδείχτηκε από τα 66,8 db που καταγράφηκαν στην καμπίνα του έτερου γαλλικού SUV που παίρνει την τρίτη θέση στο Top 5. Συγκεκριμένα μιλάμε για την έκδοση με τον 1,33 κινητήρα των 130 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων. Η καμπίνα του Captur εκτός από την ηρεμία που προσφέρει στους επιβάτες, παίρνει άριστα και στον τομέα της πρακτικότητας. Αδιαμφισβήτητα, ξεχωρίζει για τον διαθέσιμο «αέρα» των ποδιών που αγγίζει τα 115 χλστ.. Το συγκεκριμένο νούμερο είναι από τα καλύτερα και μπορεί να αυξομειωθεί με τρόπο τέτοιο, που να δημιουργεί το κορυφαίο πορτ μπαγκάζ της κατηγορίας! Πιο συγκεκριμένα, το συρόμενο πίσω κάθισμα σε διαδρομή 160 χλστ. μπορεί να μετακινηθεί προς τα εμπρός και να εκτοξεύσει τον χώρο αποσκευών στα 536 λίτρα για μεταφορά κάθε είδους βαλίτσας. Το Renault Captur προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ, όπως και υβριδικές εκδόσεις, ήπια και Plug-in. Το κόστος ξεκινά από 21.180 ευρώ.
Στη δεύτερη θέση με τα πιο ήσυχα βενζινοκίνητα μικρά SUV φιγουράρει το Audi Q2. Το ανανεωμένο Q2 με τον γνώριμο 1,5 TSI κινητήρα των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής σε συνεργασία με το 7άρι αυτόματο S-Tronic κιβώτιο «έγραψε» βαθμολογία 66,5 ντεσιμπέλ και στάθηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Η έκδοση των 150 ίππων του Audi Q2 τονίζει την σπορτίφ οδηγική αίσθηση, διατηρώντας παράλληλα στοιχεία, όπως το status, η ποιότητα και ο μοντέρνος crossover χαρακτήρας. Το γερμανικό SUVάκι μπορεί να εξοπλιστεί τόσο με μοτέρ βενζίνης, όσο και με πετρελαίου. Προσφέρεται στις εκδόσεις Basic, Advanced και S line με την αρχική του τιμή (στην έκδοση των 110 ίππων) να ορίζεται από τις 23.550 ευρώ.
Στην πρώτη θέση συναντάμε το Ford Puma που εξοπλίζεται με τον ήπια υβριδικό 1,0 λίτρου Ecoboost κινητήρα με 155 άλογα, εξάρι μηχανικό κιβώτιο και το σπορ πακέτο ST-Line X. Το πιο ήσυχο βενζινοκίνητο B-SUV κατέγραψε επίπεδα θορύβου 66,2 db και φιγουράρει στην κορυφή της κατηγορίας του. Έχοντας μοντέρνο «συμπαγή» σχεδιασμό, πέραν της εξαιρετικής ησυχίας το Puma διακρίνεται για τους κορυφαίους χώρους και τις έξυπνες λύσεις που προσφέρει, με σημείο αναφοράς το MegaBox. Αυτό είναι ένας επιπλέον χώρος φόρτωσης κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών με χωρητικότητα 80 λίτρων και μπορεί να χωρέσει αντικείμενα ύψους έως 115 εκατοστών αν χρειαστεί. Επίσης διαθέτει αδιάβροχη επένδυση και τάπα αποστράγγισης, για να μπορείτε να τον καθαρίσετε εύκολα με λάστιχο και νερό.
Με τη συμπεριφορά του να είναι συνώνυμη του σπορ DNA της Ford, το Puma επωφελείται των κινητήρων με την υβριδική τεχνολογία EcoBoost Hybrid. Συγκεκριμένα το μικρό SUV της Ford εξοπλίζεται από τον πολυβραβευμένο 1.000άρη 3κύλινδρο Ecoboost σε δύο εκδόσεις ισχύος, μία με 125 και μία με 155 άλογα. Αμφότερες χρησιμοποιούν σύστημα απενεργοποίησης του ενός από τους τρεις κυλίνδρους και ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt. Όσον αφορά στο τελευταίο, υπάρχει μία γεννήτρια 11,5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα και προσφέρει μπόνους ροπής έως και 50 Nm. Η γκάµα των μοτέρ του Puma συμπληρώνεται από τον 1,5 βενζινοκινητήρα που βρίσκουμε στο ST των 200 ίππων. Η τιμή του Ford Puma ξεκινά από τις 23.833 ευρώ.