Η Μercedes με την έλευση της νέας GLA έχει καταφέρει να προσφέρει την premium μικρομεσαία A-Class σε 59 διαφορετικές εκδοχές. Πόσο δύσκολο και παράλληλα σημαντικό είναι αυτό;
Η ευρεία γκάμα εκδόσεων ήταν συνυφασμένη με την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και δη αυτή των premium κατασκευαστών. Στις μέρες μας αυτό έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό αφού «κόβονται» αρκετές ειδικές εκδόσεις (όπως cabrio ή τρίθυρο αμάξωμα κλπ), όμως κάποιες από αυτές έχουν αντικατασταθεί από προτάσεις με έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον (βλέπε SUV/crossover).
Εξετάζοντας την γκάμα της Mercedes A-Class διεξοδικά και με την έλευση των κορυφαίων της εκδόσεων AMG εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως πρόκειται για την πιο πλήρη γκάμα αμαξωμάτων και κινητήρων που μπορεί να βρει κανείς στην αγορά, όχι μόνο των μικρομεσαίων αλλά και γενικότερα…
Ξεκινάει από το κλασικό χάτσμπακ αμάξωμα, περνάει στο πιο elegant σεντάν, μετά στο πιο δυναμικό 4θυρο κουπέ (CLA) και συμπληρώθηκε τώρα από τη νέα γενιά της Crossover εκδοχής της, της GLA. Πάνω στη CLA ωστόσο βασίζεται και η κατά κάποιο τρόπο station wagon εκδοχή της Α-Class (CLA Shooting Brake) και λέμε κατά κάποιο τρόπο γιατί είναι ασύγκριτα πιο κομψή από τα παραδοσιακά στέισον βάγκον, αλλά και λιγότερο πρακτική από εκείνα. Συνολικά λοιπόν έχουμε 5 διαφορετικούς τύπους αμαξώματος!
Από κει και ύστερα αυτές οι 5 παραλλαγές του ίδιου θέματος εξοπλίζονται με διαφορετικούς κινητήρες (και plug-in hybrid εκδόσεις) από 109 έως 421 ίππους, με κίνηση εμπρός ή και στους 4 τροχούς και με χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια 7 ή και 8 σχέσεων… Ο συνδυασμός των παραπάνω μας δίνει συνολικά 59 (!) επιλογές με τις 7 εκδόσεις της νέας GLA που δεν έχει ακόμα συμπληρώσει την γκάμα της.
Το θέμα είναι πως παρά τη μεγάλη αυτή γκάμα της A-Class, παρατηρείται εξαιρετική ισορροπία τόσο στις τιμές όσο και την απόδοση των κινητήρων της, με την κάθε μία έτσι να έχει το δικό της «κοινό».
Εσείς πως το βλέπετε όλο αυτό; Έχει πραγματικά μεγάλη σημασία για τον καταναλωτή ή είναι ένα ακόμα «μαρκετινίστικο» τρικ; Και τελικά γιατί το κάνει μόνο η Mercedes;