Τα δικίνητα SUV πάνε εκεί που δεν φαντάζεσαι. Αυτό είναι το «πόρισμα» από την εικόνα τους στις ειδικές διαδρομές του φετινού Ράλι Ακρόπολις.
Πως ήταν τα δικίνητα SUV στα 500 χλμ. των ειδικών του Ράλι Ακρόπολις;
Πάει καιρός που τα SUV προορίζονταν για εκτός δρόμου διαδρομές και επίσης πάει καιρός που έγινε η τελευταία ειδική διαδρομή του Ράλι Ακρόπολις. Φέτος ο εθνικός μας αγώνας γύρισε στο πρόγραμμα του WRC και εμείς αδράξαμε την ευκαιρία και πραγματοποιήσαμε με τα σημερινά δικίνητα SUV τις διαδρομές του. Κάναμε μαζί τους 500 χιλιόμετρα σε αυτές τις διαδρομές, πολλά εκ των οποίων ήταν «δύσκολα» χιλιόμετρα. Κινηθήκαμε αρκετά πιο γρήγορα από την ταχύτητα που θα κινηθεί κανείς σε τέτοιες συνθήκες, κάναμε και τα «αλματάκια» μας και τα ταλαιπωρήσαμε περισσότερο από όσο θα τα ταλαιπωρήσει ο κάτοχός τους και όλα αυτά με τα συμβατικά τους ελαστικά, δηλαδή με τα λάστιχα που πωλούνται. Το συμπέρασμα είναι πως και τα 8 μοντέλα που είχαμε στην παρέα μας δεν έκαναν «κιχ» ούτε κατά τη διάρκεια των ειδικών, ούτε -σημαντικότερο- και μετά από αυτές. Μην τα λυπάστε λοιπόν και εκμεταλλευθείτε άλλο ένα χαρακτηριστικό που σας προσφέρουν και που δεν θα το βρείτε σε καμία άλλη κατηγορία.
Mείναμε εντυπωσιασμένοι από την ανάρτηση των αυτοκινήτων στις ειδικές διαδρομές του Ακρόπολις, δείχνοντας πως οι αναρτήσεις τους σε συνδυασμό με την μικρή αλλά ικανή απόστασή τους από το έδαφος, μπορούν να κάνουν θαύματα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Αφού βρήκαμε τον ρυθμό κίνησης στο καθένα ανάλογα με το ύψος του από το έδαφος, μετά αναλάμβανε η ανάρτηση να μας περάσει από όλα τα σημεία χωρίς κοπάνημα, χωρίς ανεπιθύμητες επαφές με το δρόμο και χωρίς να μας κουράσει η όλη διαδικασία.
Αλλο δικίνητο, και άλλο δικίνητο SUV
Τα σημερινά δικίνητα SUV είναι πολύ μπροστά από τα συμβατικά μοντέλα, σε τομείς όπως η ανάρτηση και η ποιότητα κατασκευής τους. Το πρώτο επιβεβαιώνεται από το γεγονός πως δεν έχουν μόνον μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης από τα «συμβατικά» δικίνητα μοντέλα, αλλά πως η ανάρτησή τους δουλεύει καλύτερα σε όλη την διαδρομή της και τα βγάζουν πέρα και στα δύσκολα. Πολλά εξ'αυτών μάλιστα διαθέτουν και συστήματα ελεγχόμενου διαφορικού για τους εμπρός τροχούς, ή ειδικές ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά τους ανάλογα με το έδαφος, με αποτέλεσμα να μπορούν να κάνουν περισσότερα και καλύτερα πράγματα σε εκτός δρόμου διαδρομές. Μπορούν λοιπόν να ανέβουν με ευκολία έναν λόφο που δεν φανταζόσουν πως μπορούν και να τον κατέβουν με την ίδια ευκολία και ασφάλεια με τα συστήματα ελέγχου κατάβασης που διαθέτουν (αυτά θα σας επιτρέψουν να πάτε στις ειδικές διαδρομές και να παρκάρετε κάπου που δεν θα εμποδίζει ώστε να παρακολουθήσετε ανενόχλητοι τον αγώνα).
Ένα πλύσιμο και ξανά για δρόμο…
Είχαμε γράψει και στο κείμενο πριν τη δοκιμασία αυτή, πως πολύ σημαντική για όλα τα αυτοκίνητα θα ήταν η εικόνα τους μετά το πέρας των διαδρομών του Ράλι Ακρόπολις. Αυτό γιατί δεν κάναμε μια τυπική χωμάτινη διαδρομή λίγων μέτρων, αλλά 500 ολόκληρα χιλιόμετρα εκτός δρόμου. Πέρα από κάποια δικαιολογημένα προβλήματα ζυγοστάθμισης που εντοπίσαμε σε ορισμένα, κανένα δεν «σκόρπισε» και κανένα δεν έδειχνε πως πέρασε τόσες ώρες στο χώμα. Ούτε τριγμοί, ούτε προβλήματα στην συναρμογή των επιφανειών τους μέσα και έξω μας έπεισαν πως αντέχουν πολλά περισσότερα από αυτά που θα τα υποβάλλει κανείς, επιβεβαιώνοντας πως η ποιότητα κατασκευής τους και η συναρμογή τους συνάδει με τον SUV χαρακτήρα τους. Ουσιαστικά με ένα πλύσιμο έβγαλαν από πάνω τους τις «ταρζανιές» που έκαναν και μας έμειναν μόνον οι αναμνήσεις από κάθε ειδική μαζί τους. Η απάντηση λοιπόν που δίνουμε σε όσους ρωτάνε αν μπορούν να παρακολουθήσουν τις ειδικές διαδρομές του Ακρόπολις με ένα σύγχρονο δικίνητο SUV είναι ξεκάθαρα ΝΑΙ, χωρίς «αλλά»…
Τα δικίνητα SUV θα σας πάνε σε μαγικές παραλίες και τοποθεσίες
Aκόμη κι αν δεν σκέπτεστε να δείτε από κοντά τις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις, σκεφτείτε πως πολλά κομμάτια αυτών των διαδρομών, προσομοιώνουν κάποιες από τις χιλιάδες παραλίες που διαθέτει η πανέμορφη χώρα μας. Αν λοιπόν ψάχνετε το κατάλληλο αυτοκίνητο για την οικογένεια και τις διακοπές προφανώς η απάντηση έχει δοθεί εδώ και καιρό και αφορά τα SUV, όμως τώρα στην εξίσωση μπαίνει και η αναμφισβήτητη ικανότητά τους να σας πάνε σε μέρη που δεν μπορούν να πάνε όλοι, η τουλάχιστον να σας πάνε πιο κοντά σε μια ονειρεμένη παραλία. Αν λοιπόν κινηθείτε προσεκτικά σε κακοτράχαλο έδαφος και αποφύγετε τις μεγάλες ταχύτητες και τα «στριψίματα» για να μην σκίσετε τα ελαστικά του, μόνο η άμμος θα σας σταματήσει…
Mετά από τις ειδικές διαδρομές του Ράλι Ακρόπολις, επιβεβαιώσαμε πως μέσα στα πολλά πλεονεκτήματα των δικίνητων SUV, συγκαταλέγονται και οι αυξημένες δυνατότητές τους σε πολύωρες και σκληρές εκτός δρόμου διαδρομές. Είναι αυτός άλλος ένας σημαντικός λόγος για να τα επιλέξει κανείς η όπως οι περισσότεροι δεν έχετε απαιτήσεις αφού δεν θα «πατήσετε» χώμα;