- Γαλλικός αυτοκινητόδρομος θα φιλοξενήσει τη νέα δυνατότητα.
- Ξεκινάει στις αρχές του 2025 το πιλοτικό στάδιο.
- Τα αυτοκίνητα θα φορτίζουν από συγκεκριμένα κομμάτια της λωρίδας.
- Θα αφορά ΙΧ, αλλά και λεωφορεία και φορτηγά.
Φόρτιση εν κινήσει σε γαλλικό αυτοκινητόδρομο
Την ώρα που θα κινούνται και φυσικά χωρίς κανένα καλώδιο θα μπορούν να φορτίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε αυτοκινητόδρομο της Γαλλίας. Η δυνατότητα αυτή θα εφαρμοστεί αρχικά σε πειραματικό στάδιο στον αυτοκινητόδρομο Α10 μεταξύ Παρισιού και Ορλεάνης και θα επιτρέψει την επαναφόρτιση αυτοκινήτων, καθώς και μεγαλύτερων οχημάτων, όπως λεωφορείων ή βαρέων φορτηγών οχημάτων. Ανάλογα με τα συμπεράσματα που θα βγουν, η Vinci Autoroutes, η υπεύθυνη εταιρεία του αυτοκινητόδρομου, θα σκεφτεί την περαιτέρω εξάπλωσή της δυνατότητας αυτής.
Ξεκινάει στις αρχές του 2025 το πιλοτικό στάδιο
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν τα γαλλικά Μέσα ενημέρωσης, η πιλοτική φάση της ασύρματης φόρτισης από το δρόμο θα ξεκινήσει στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2025. Για αυτό, οι πρώτες εργασίες με στόχο τη μεταμόρφωση αυτού του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν τον Νοέμβριο του 2024.
Τα αυτοκίνητα θα φορτίζουν όταν θα περνούν από τη λωρίδα
Το συγκεκριμένο τμήμα του αυτοκινητόδρομου (λίγων χιλιομέτρων) θα εξοπλιστεί με πηνία μήκους περίπου 1,5 μέτρου και πλάτους 1 μέτρου, εγκατεστημένα περίπου δέκα εκατοστά κάτω από την άσφαλτο, στη μέση κάθε λωρίδας. Αυτά θα τροφοδοτούνται με ρεύμα από μια ηλεκτρική συσκευή, η οποία θα βρίσκεται στην άκρη του δρόμου.
Οι μπαταρίες των αυτοκινήτων θα τροφοδοτούνται μέσω δεκτών που θα τοποθετηθούν στο πλαίσιο του κάθε αυτοκινήτου και το σύστημα θα μπορεί να εξασφαλίσει ισχύ έως και 250 kW. Η μεταφορά ενέργειας, δηλαδή η φόρτιση, θα γίνεται όταν τα οχήματα περάσουν πάνω από αυτά τα σημεία, καθώς οι δέκτες θα επωφελούνται από το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο φορτίζοντας την μπαταρία.
Η Fiat έχει ήδη ξεκινήσει να δοκιμάζει την ασύρματη φόρτιση αυτοκινήτων
Πλέον μένει να φανεί εάν ο νέος τρόπος φόρτισης που θα δοκιμάσει η Vinci Autoroutes θα είναι αποδοτικός, αλλά και ποιους τύπους οχημάτων θα ωφελήσει περισσότερο. Μέχρι να ξεκινήσουν οι δοκιμές και να εξαχθούν τα πρώτα συμπεράσματα, να θυμίσουμε πως εδώ και αρκετά χρόνια η Fiat έχει ήδη ξεκινήσει να δοκιμάζει μία ανάλογη τεχνολογία, αλλά σε κλειστή πίστα, με τα πρώτα αποτελέσματα να είναι θετικά.