Το Yaris Cross, το Aygo X και το αμιγώς ηλεκτρικό bΖ4X είναι τα τρία μοντέλα της Toyota που θα ανεβάσουν ακόμη πιο ψηλά τις μετοχές της φίρμας σε Ελλάδα και Ευρώπη. Πάμε να τα γνωρίσουμε.
Yaris Cross, Aygo X και bZ4X: Tα τρία νέα Toyota που πρέπει να προσέξεις
Η Toyota σημείωσε εξαίρετη πορεία το 2021 στην ελληνική αγορά, αφού κατάφερε να σημειώσεις τις περισσότερες πωλήσεις από κάθε άλλη μάρκα για 9η σερί χρονιά. Η ιαπωνική φίρμα, συγκεκριμένα, πέτυχε 13.236 νέες πωλήσεις, βασιζόμενη κυρίως σε τέσσερα μοντέλα της γκάμας της, το νέο Yaris που έγινε το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις (4.846) στην Ελλάδα ανεξαρτήτως κατηγορίας, το C-HR με 2.950 πωλήσεις, το Aygo (2.492 πωλήσεις) και τη Corolla με 2.069 ταξινομήσεις. Η Toyota ωστόσο δεν φαίνεται να έχει καμία πρόθεση να επαναπαυτεί στην επιτυχία της το 2021, αντίθετα, σχεδιάζει μια ακόμη πιο επιθετική πολιτική. Δίπλα στο νέο Yaris, στο ανανεωμένο C-HR και την Corolla, η Toyota θα ρίξει στη μάχη το 2022, το νέο Yaris Cross (έχει ήδη αρχίσει να διατίθεται από το 2021), την ολοκαίνουρια γενιά του Aygo αλλά και το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό, το bΖ4X. Πάμε να δούμε τα τρία μοντέλα που στοχεύουν να ανεβάσουν τις μετοχές της Toyota ακόμη πιο ψηλά.
Nέο Toyota Yaris Cross: Κάτι παραπάνω από ένα «ψηλό» Yaris
To Υaris Cross μπορεί να έχει δανειστεί το όνομα του ελληνικού best seller, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως πρόκειται απλά για ένα Yaris με μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Αντίθετα, πρόκειται ουσιαστικά για ένα νέο μοντέλο με πιο boxy σχεδίαση που αντιπροσωπεύει την Toyota στην πολύ δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV. Το αυτοκίνητο δεν είναι απλά πιο «ψηλό» αλλά αποκτά πιο έντονα crossover χαρακτηριστικά με πλαστικά προστατευτικά κατά μήκος του αμαξώματος ενώ το πίσω μέρος θυμίζει έντονα το RAV4, το μεγαλύτερο SUV της φίρμας που έχει γνωστό για τις ικανότητες εκτός δρόμου. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, το γνώριμο πολυλειτουργικό τιμόνι του Yaris δίνει και πάλι το παρών, έχοντας πίσω του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία οθόνη αφής 7 ιντσών για το infotainment. Όσον αφορά τους χώρους, το ιαπωνικό B-SUV έχει πορτ-μπαγκάζ 397 λτ..
Οι τιμές του Yaris Cross ξεκινούν από 17.470 ευρώ με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 125 ίππων, από τις 20.320 ευρώ κοστίζει στην υβριδική έκδοση, ενώ το τετρακίνητο Yaris Cross ξεκινάει από 26.070 ευρώ, στην πλούσια έκδοση Style στην υβριδική έκδοση με τους 116 ίππους. Η βασική έκδοση Active είναι πλήρης καθώς περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, μια πλήρη σουίτα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας (π.χ. διαθέτει και κεντρικό αερόσακο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού), αισθητήρες φώτων και βροχής, κάμερα παρκαρίσματος και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Το μόνο που «απουσιάζει» είναι οι μεγάλες οθόνες τις οποίες όμως διαθέτει η επόμενη έκδοση Active Plus.
To νέο Toyota Aygo X είναι ένα μίνι SUVάκι!
Την στιγμή που η μια εταιρεία μετά την άλλη ανακοινώνει την αποχώρησή της από την μίνι κατηγορία, η Toyota αποφάσισε να επενδύσει πάνω στην κληρονομιά του Aygo, αλλάζοντας όμως φιλοσοφία. Το νέο τρίτης γενιάς Aygo αποκτά crossover στοιχεία και σχεδίαση και μεγαλώνει προς κάθε κατεύθυνση και έχει 131 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, για να μπορεί ο οδηγός να «κάθεται» πιο ψηλά και να κυκλοφορεί ευκολότερα μέσα στην πόλη. Το εσωτερικό δανείζεται πολλά στοιχεία από το Yaris, όπως το τιμόνι και τα χειριστήρια του κλιματισμού ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία οθόνη αφής 9 ιντσών που στηρίζει το σύστημα infotainment.
Κλείνουμε με τα μηχανικά σύνολα του νέου Aygo X, εκεί όπου η Toyota δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στον αειθαλή 1KR-FE 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου, που αποδίδει 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ.. Ο γνώριμος 1.000άρης που συμμορφώνεται με τη νόρμα Euro6D συνεργάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή με αυτόματο CVT κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Από πλευράς ρύπων, το χειροκίνητο Aygo X εκπέμπει 107 γρ. CO2 και το αυτόματο 110 γρ., κατά WLTP, κάτι που σημαίνει ότι θα κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο, κάνοντας μάλιστα με ευκολία μανούβρες στο κέντρο καθώς είναι εξαιρετικά ευέλικτο με κύκλο στροφής 4,7 μέτρα. To εμπορικό του λανσάρισμα υπολογίζεται πως θα γίνει στις αρχές του 2022.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Toyota bΖ4X: To πρώτο 100% ηλεκτρικό Τοyota
To bΖ4X μπορεί ακόμη να έχει κάνει το εμπορικό του λανσάρισμα αλλά έχει ήδη συνδυάσει το όνομά του με αρκετές πρωτιές, αφού αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας, το πρώτο μέλος της νέας γκάμας bZ (Beyond Zero) που λανσάρει η Toyota και το πρώτο μοντέλο που αναπτύχθηκε από την Toyota ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας e-TNGA. Η σχεδίασή του είναι φουτουριστική και δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο της μάρκας, η καμπίνα είναι μινιμαλιστική και διαθέτει δύο ψηφιακές οθόνες (μια για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα infotainment και ο χώρος αποσκευών υπολογίζεται σε 452 λίτρα.
Το bΖ4X θα διατεθεί σε δύο εκδόσεις με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Το εμπροσθιοκίνητο bZ4X τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που παράγει 204 ίππους και 265 Nm ροπής, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 km/h. Το τετρακίνητο μοντέλο εξοπλίζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) και προσφέρει μέγιστη ισχύ 217,5 άλογα και 336 Nm ροπής, με την τελική ταχύτητα να παραμένει αμετάβλητη, ενώ η επιτάχυνση στα 100 km/h μειώνεται στα 7,7 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 71,4 kWh, προσφέρει 450 χιλιόμετρα αυτονομίας σύμφωνα με τα τεστ του WLTP και η μάρκα υπόσχεται πως μετά από 10 χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα, η χωρητικότητα της μπαταρίας υπολογίζεται πως μειώνεται μόνο κατά 10% περίπου. Όπως και το Aygo X, το bΖ4X υπολογίζεται πως θα λανσαριστεί μέσα στο 2022.
Τα επόμενα Toyota που θα κατακλύσουν τους δρόμους
- Το B-SUV Yaris Cross με την περιπετειώδη σχεδίαση και την καλή τιμή
- Το νέο Aygo που μεταμορφώνεται σε SUVάκι
- Το πρώτο 100% ηλεκτρικό Toyota με όνομα bZ4X
Ποιο Toyota γλυκοιτάζεις;
Ποιο θα επέλεγες από αυτά τα τρία;
To νέο Yaris Cross, το Aygo X που υιοθετεί νέα φιλοσοφία ή το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X;