2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Στο παρελθόν η Hyundai είχε υποβάλει αίτηση για δύο διπλώματα ευρεσιτεχνίας σχετικά με την τεχνολογία CVVD, μία το 2011 και μία το 2015.
Γιατί είναι καινοτόμος & πως λειτουργεί
64.063 Επισκέψεις στο άρθρο
Γιατί είναι καινοτόμος ο μεταβλητός χρονισμός CVVD;
Όπως ενδεχομένως να γνωρίζετε, καθώς οι στροφές λειτουργίας και το φορτίο του κινητήρα αυξάνονται, ο χρόνος που οι βαλβίδες παραμένουν ανοιχτές ελαττώνεται, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για την πλήρωση-εκκένωση του θαλάμου καύσης.
Έτσι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχώρησαν στην εφαρμογή συστημάτων μεταβλητού χρονισμού στους κινητήρες, είτε μεταβάλλοντας τον χρόνο που οι βαλβίδες παραμένουν ανοιχτές, είτε τροποποιώντας το βύθισμα τους. Βέβαια, στα μέχρι σήμερα συστήματα μεταβλητού χρονισμού, η χρονική στιγμή του ανοίγματος μίας βαλβίδας είναι άμεσα συνδεδεμένη με την χρονική στιγμή του κλεισίματος. Έτσι, δεν ήταν εφικτό να μεταβληθεί αποκλειστικά ο χρόνος του ανοίγματος ή αποκλειστικά ο χρόνος του κλεισίματος της βαλβίδας εισαγωγής ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Οι μηχανικοί της Hyundai, γνωρίζοντας τα πλεονεκτήματα που θα προσέφερε αυτή η δυνατότητα, εργάστηκαν σκληρά, κατέθεσαν κάποιες ευρεσιτεχνίες στο παρελθόν και σήμερα είναι σε θέση να προσφέρουν αυτή την καινοτομία σε κινητήρες μαζικής παραγωγής.
Το CVVD εξοπλίζεται με έναν οδοντωτό κανόνα που μετατοπίσει το κέντρο του εκκεντροφόρου δημιουργώντας κατά κάποιον τρόπο ένα νέο προφίλ έκκεντρου εισαγωγής που είτε επιμηκύνει το βύθισμα, είτε συντομεύει την επικάλυψη της βαλβίδας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Έτσι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχώρησαν στην εφαρμογή συστημάτων μεταβλητού χρονισμού στους κινητήρες, είτε μεταβάλλοντας τον χρόνο που οι βαλβίδες παραμένουν ανοιχτές, είτε τροποποιώντας το βύθισμα τους. Βέβαια, στα μέχρι σήμερα συστήματα μεταβλητού χρονισμού, η χρονική στιγμή του ανοίγματος μίας βαλβίδας είναι άμεσα συνδεδεμένη με την χρονική στιγμή του κλεισίματος. Έτσι, δεν ήταν εφικτό να μεταβληθεί αποκλειστικά ο χρόνος του ανοίγματος ή αποκλειστικά ο χρόνος του κλεισίματος της βαλβίδας εισαγωγής ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Οι μηχανικοί της Hyundai, γνωρίζοντας τα πλεονεκτήματα που θα προσέφερε αυτή η δυνατότητα, εργάστηκαν σκληρά, κατέθεσαν κάποιες ευρεσιτεχνίες στο παρελθόν και σήμερα είναι σε θέση να προσφέρουν αυτή την καινοτομία σε κινητήρες μαζικής παραγωγής.
Πώς λειτουργεί ο μεταβλητός χρονισμός CVVD;
Έχοντας πλέον τον απόλυτο έλεγχο της κίνησης των βαλβίδων, ο κινητήρας προσαρμόζεται με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στον τρόπο οδήγησης. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και μειωμένων στροφών λειτουργίας, οι βαλβίδες ανοίγουν στη φάση της εισαγωγής και παραμένουν ανοιχτές μέχρι το έμβολο να διανύσει τη μισή διαδρομή στη φάση της συμπίεσης. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η αντίσταση που δέχεται το πιστόνι κατευθυνόμενο προς το Ανω Νεκρό Σημείο, με θετικές συνέπειες για την οικονομία καυσίμου.
Από την άλλη πλευρά, όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές, οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν ακαριαία μετά την ολοκλήρωση της φάσης εισαγωγής. Έτσι, κατά τη συμπίεση του μείγματος μεγιστοποιείται ο όγκος του εισερχόμενου αέρα στον θάλαμο καύσης και αυξάνεται η αποδοτικότητα του κινητήρα. Σύμφωνα με τη Hyundai, στην πρώτη περίπτωση παρατηρείται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 5%, στη δεύτερη περίπτωση αύξηση της απόδοσης κατά 4%, ενώ συνολικά η τεχνολογία CVVD ελαττώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 12%.
Από την άλλη πλευρά, όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές, οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν ακαριαία μετά την ολοκλήρωση της φάσης εισαγωγής. Έτσι, κατά τη συμπίεση του μείγματος μεγιστοποιείται ο όγκος του εισερχόμενου αέρα στον θάλαμο καύσης και αυξάνεται η αποδοτικότητα του κινητήρα. Σύμφωνα με τη Hyundai, στην πρώτη περίπτωση παρατηρείται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 5%, στη δεύτερη περίπτωση αύξηση της απόδοσης κατά 4%, ενώ συνολικά η τεχνολογία CVVD ελαττώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 12%.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »