Την ώρα που τα ανοιχτά (cabrio) αυτοκίνητα απασχολούν όλο και λιγότερο τις εταιρείες και τον κόσμο, έρχονται τα SUV να τα αναβιώσουν. Θα πετύχει το «πείραμα» ή είναι ακόμα ένα τρικ του μάρκετινγκ που δεν έχει λόγο;
Μέσα στις κατηγορίες που «ρημάχτηκαν» περισσότερο από τα SUV και την αύξηση της ζήτησης για τα νέα crossover, είναι αναμφίβολα και αυτή των ανοιχτών αυτοκινήτων. Τα πρώτα αυτοκίνητα ήταν ανοιχτά για λόγους της εποχής τους όπου έπρεπε να μοιάζουν με άμαξες και παρουσιάστηκαν πριν από 130 και πλέον χρόνια.
Σιγά σιγά τα cabrio απέκτησαν ιδιαίτερη σημασία μέσα στην γκάμα των μοντέλων μιας εταιρείας, πρεσβεύοντας συνήθως το σπορ, το διαφορετικό ή και το premium στοιχείο μιας φίρμας. Από τα διθέσια ρόουντστερ με πίσω κίνηση και τις 4θέσιες cabrio λιμουζίνες με μεγάλους χώρους, είδαμε cabrio μοντέλα στην μικρή ακόμα και στην μίνι κατηγορία. Κάποια στιγμή πολλές εταιρείες είχαν 2 και 3 ανοιχτά μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών και πλαισίωναν έτσι την γκάμα τους προσφέροντας μια θέση στον ήλιο στους τυχερούς παραδοσιακά οδηγούς τέτοιων αυτοκινήτων.
Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει ριζικά. Ελάχιστες εταιρείες διαθέτουν πλέον cabrio αυτοκίνητα και όσα υπάρχουν αποτελούν αντικαταστάτες μοντέλων με μακρά ιστορία στην κατηγορία, ή εκδόσεις κάποιων μοντέλων. Το MX-5 για παράδειγμα ή η C-Class Cabrio είναι δύο αυτοκίνητα που έχουν μείνει και θα μείνουν στην αγορά σε πείσμα των καιρών, επειδή πρεσβεύουν το διαφορετικό και επειδή οι 2 εταιρείες μπορούν ακόμα να τα παράγουν. Η BMW παραλίγο να τελειώνει με την Ζ4, η οποία πήρε δάνειο ζωής από την συμμετοχή της Toyota στο όλο project ( με εκείνη να αποκτά για λογαριασμό της την Supra). Καμία εταιρεία σήμερα δεν επενδύει στο R&D ενός κάμπριο νέου μοντέλου. Δεν δίνει κανείς χρήμα για να εξελίξει ένα νέο σχεδιαστικά μοντέλο, πιο στιβαρό και με «μπελαλίδικες» οροφές για να πουλήσει ελάχιστα κομμάτια.
Αντίθετα φαίνεται πως επενδύει έτσι ώστε να συμπεριλάβει τον χαρακτήρα ενός cabrio μοντέλου σε μια δημοφιλή κατηγορία. Αυτό έκανε η Volkswagen πρόσφατα παρουσιάζοντας το νέο T-Roc cabriolet. Τo είχε κάνει στο παρελθόν πετυχημένα και παρά το αυξημένο του κόστος, η Jaguar Land Rover με την ανοιχτή έκδοση του Evoque το 2012.
Τo T-Roc λοιπόν αποκτά μια cabriο έκδοση η οποία είναι 4θέσια και εφοδιάζεται με υφασμάτινη οροφή και θα το δούμε στην έκθεση την Φρανκφούρτης φυσικά και στους δρόμους. Μετά την παύση του Beetle Cabrio, του EOS και του Golf cabrio, έρχεται το T-Roc Cabriolet για να κρατήσει ψηλά τη σημαία της VW στην κατηγορία, αποτελώντας το μοναδικό cabrio στην γκάμα της σήμερα και για τα επόμενα μάλλον χρόνια.
Εσείς πως βλέπετε αυτή την έκδοση του T-Roc; Είναι μια στρατηγικής σημασίας κίνηση ώστε να προσφέρει το κάτι παραπάνω σε ένα ούτως η άλλως ικανό και σύγχρονο crossover, ή απλά ένα ακόμα παιχνίδι του μάρκετινγκ; Γιατί δεν το έχουν τολμήσει και άλλοι κατασκευαστές μέχρι σήμερα;