ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τέλος εποχής για τα plug-in υβριδικά; Οι νέες νόρμες για τους ρύπους φέρνουν αλλαγές

5.501 Επισκέψεις στο άρθρο (24/4/2025)
Τέλος εποχής για τα plug-in υβριδικά; Οι νέες νόρμες για τους ρύπους φέρνουν αλλαγές
3 Φωτογραφίες »

Τέλος εποχής για τα plug-in υβριδικά; Οι νέες νόρμες για τους ρύπους φέρνουν αλλαγές

Από το 2027 αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού ρύπων για τα plug-in υβριδικά.
Θα χάσουν προνόμια σε φόρους, επιδοτήσεις και εταιρικά οφέλη.
Οι εταιρείες leasing θα στραφούν σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το 72% των PHEV φορτίζονται σπάνια ή καθόλου σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.
Η Ευρώπη στοχεύει σε μείωση ρύπων CO₂ κατά 55% ως το 2030.
Χρειάζονται νέα μέτρα (υποδομές φόρτισης, πληροφόρηση, φορολογικά κίνητρα).

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Από το 2027 αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού ρύπων για τα plug-in υβριδικά.

Η Ευρώπη σφίγγει τον κλοιό γύρω από τις εκπομπές ρύπων και αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού για τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV). Αυτή η κατηγορία οχημάτων (η οποία συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτρική αυτονομία), είχε μέχρι σήμερα την «χρυσή» ισορροπία ανάμεσα σε μειωμένους ρύπους και πρακτικότητα. Όμως, τα δεδομένα αλλάζουν ριζικά από το 2027.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του πακέτου μέτρων “Fit for 55”, προχωρά σε έναν νέο τρόπο υπολογισμού των εκπομπών CO₂ για τα PHEV. Στόχος είναι να αποτυπώνεται πιο ρεαλιστικά το πώς χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα (όχι μόνο στις μετρήσεις των εργαστηριακών δοκιμών των κατασκευαστών).

Τι αλλάζει στην πράξη;

Μέχρι τώρα, τα plug-in υβριδικά πλεονεκτούσαν επειδή μπορούσαν να διανύσουν αρκετά χιλιόμετρα μόνο με ρεύμα. Έτσι, στους υπολογισμούς ρύπων και στη φορολογία, αντιμετωπίζονταν ως «καθαρά» οχήματα. Όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική.

Μελέτες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν ότι πάνω από το 70% των οδηγών δεν φορτίζει τακτικά τα PHEV, ειδικά όταν πρόκειται για εταιρικά αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι ο ηλεκτροκινητήρας παραμένει ανενεργός και το όχημα λειτουργεί ουσιαστικά σαν ένα απλό βενζινοκίνητο.

Από το 2027, η Ε.Ε. θα λαμβάνει υπόψη πραγματικά δεδομένα χρήσης — μέσω τηλεματικών συστημάτων, που ήδη υπάρχουν στα περισσότερα νέα μοντέλα. Αν ένα όχημα δεν φορτίζεται συχνά, θα θεωρείται πολύ πιο ρυπογόνο και δεν θα δικαιούται τα φορολογικά ή περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα.

Επιπτώσεις στις πωλήσεις και στο μίγμα μοντέλων

Η αλλαγή αυτή φέρνει ισχυρούς κραδασμούς στις εμπορικές στρατηγικές των κατασκευαστών. Για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, τα plug-in υβριδικά ήταν ένα κρίσιμο εργαλείο για να μειώνουν τον μέσο όρο εκπομπών CO₂ που τους επιβάλλει η νομοθεσία.

Τώρα, με τα νέα δεδομένα, οι πωλήσεις PHEV αναμένεται να μειωθούν, ιδίως σε χώρες όπου τα φορολογικά κίνητρα είναι βασικό στοιχείο της ζήτησης. Η προσαρμογή των μοντέλων και της τιμολογιακής πολιτικής θα είναι αναπόφευκτη.

Αντίστοιχα, η πίεση προς τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) θα ενταθεί. Οι εταιρείες θα πρέπει να επενδύσουν περισσότερο στην τεχνολογία τους, αλλά και στη διαθεσιμότητα προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων για το ευρύ κοινό (στοίχημα που θα πρέπει να κερδίσουν φυσικά και οι απαραίτητες υποδομές φόρτισης).

Οι εταιρικοί στόλοι και το leasing στο μικροσκόπιο

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η επίπτωση στον χώρο του εταιρικού leasing, που σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές αποτελεί το 40% έως 60% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων (στην Ελλάδα τουλάχιστον τα μισά αυτοκίνητα που πωλούνται είναι εταιρικά αυτό που λέμε “με leasing”).

Τα plug-in υβριδικά ευνοούνταν επειδή είχαν πολύ χαμηλούς τεκμαρτούς ρύπους, που σήμαινε μικρότερη φορολογία για τα στελέχη και μεγαλύτερη ελκυστικότητα για τις εταιρείες. Με το νέο σύστημα, τα πλεονεκτήματα αυτά μειώνονται ή εξαφανίζονται εντελώς.

Αναμένεται μια ταχεία στροφή προς τα ηλεκτρικά, ιδίως σε μεγάλους στόλους. Ωστόσο, αυτό και πρακτική προσαρμογή: από την εγκατάσταση φορτιστών στους εταιρικούς χώρους μέχρι νέες πολιτικές χρήσης και επιστροφής των οχημάτων.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Toyota
SERVICE XLM