
Τέλος τα ΙΧ βενζίνης στο κέντρο: Ελεύθερα μόνο τα ηλεκτρικά & υβριδικά στον Πράσινο Δακτύλιο
Πράσινος Δακτύλιος: Στενεύουν τα περιθώρια για τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Σχέδιο για ελεύθερη πρόβαση στο κέντρο μόνο σε ηλεκτρικά & υβριδικά.
Αρχικά στο υπουργείο εξετάζουν πόσα από τα κυκλοφορούντα οχήματα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Πράσινος Δακτύλιος: Στενεύουν τα περιθώρια για τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα
Νέες δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, φέρουν στο φως το σχέδιο της κυβέρνησης για τη σταδιακή απαγόρευση των ρυπογόνων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το κέντρο της Αθήνας. Μιλώντας στην ΕΡΤ ο αρμόδιος για τις Μεταφορές αναφέρθηκε σε έναν Πράσινο Δακτύλιο όπου θα κυκλοφορούν ελεύθερα τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει αν αναφέρεται σε όλους του τύπους υβριδικών (Plug-in Hybrid, mild hybrid, full hybrid). Κρίνοντας από παραδείγματα ευρωπαϊκών πόλεων, όπου σε κεντρικά σημεία υπάρχουν ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων (Low Emission Zones), η πρόσβαση θα είναι ελεύθερη για αμιγώς ηλεκτρικά, Plug-in υβριδικά και full hybrid οχήματα, εξαιρουμένων των mild hybrid τα οποία ωστόσο στην άδεια κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα είναι κωδικοποιημένα ως «υβριδικά».
Σχέδιο για ελεύθερη πρόβαση στο κέντρο μόνο σε ηλεκτρικά & υβριδικά
Σε πρώτη φάση οι άνθρωποι του υπουργείου καταγράφουν τα στοιχεία για να δουν πόσα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση αυτού του σχεδίου. Το συγκεκριμένο μέτρο, εφόσον υλοποιηθεί, θα έχει ως άμεση συνέπεια το τέλος των παλαιάς τεχνολογίας, ρυπογόνων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνης ή diesel) καθώς θα σταματήσει να ισχύει το παρωχημένο καθεστώς με την εκ περιτροπής κυκλοφορία των οχημάτων ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο της πινακίδας κυκλοφορίας του οχήματος (σ.σ. αυτό που ονομάζουμε «μονά-ζυγά»).
Στο υπουργείο εξετάζουν πόσα από τα κυκλοφορούντα οχήματα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά
Οι δηλώσεις του υφυπουργού για τον Πράσινο Δακτύλιο έρχονται λίγα 24ωρα μετά την επισημοποίηση της επέκτασης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», η οποία έφερε την αύξηση του προϋπολογισμού του προγράμματος κατά 11 εκατομμύρια ευρώ. Συνδυαστικά με την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ο Πράσινος Δακτύλιος αναμένεται να συμβάλλει στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
«Σήμερα κινούνται μέσα στον δακτύλιο σχεδόν 1,5 εκατ. οχήματα. Συνολικά στο λεκανοπέδιο έχουμε 3 εκατ. και κάθε χρόνο αυξάνονται. Το οδικό δίκτυο μπορεί να αντέξει μέχρι 1-1,5 εκατ. οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε σχεδόν διπλάσιο στόλο. Το θέμα των διοδίων στο κέντρο της πόλης δεν εξετάζεται την παρούσα φάση. Αυτό που εξετάζεται είναι ο πράσινος δακτύλιος που θα συνεισφέρει στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο και θα διαμορφώσει τις συνθήκες για τα κινηθούν πιο γρήγορα τα λεωφορεία», δήλωσε ο υφυπουργός.