Να σταματήσει να προσφέρει το Golf GTI φαίνεται πως πήρε η Volkswagen σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται από το εξωτερικό που σημειώνουν επίσης πως η μάρκα δεν το περιλαμβάνει πλέον στην διαθέσιμη γκάμα της σε δύο από τις μεγαλύτερες ευρωπαικές αγορές, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας.
Η απόφαση αυτή αναμένεται να επεκταθεί σταδιακά και στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε και ο λόγος είναι τα νέα όρια εκπομπών αερίων ρύπων που θα επιβληθούν μέσα από τα νέα τεστ WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) από αυτόν τον Σεπτέμβριο. Τα τεστ αυτά περιλαμβάνουν την μέτρηση των αερίων ρύπων που παράγονται υπο πραγματικές συνθήκες και αντικαθιστούν ουσιαστικά τα προηγούμενα τεστ New European Driving Cycle που αναπτύχθηκαν για πρώτη φορά την δεκαετία του 1980 και υπολόγιζαν τις εκπομπές μόνο στην θεωρία.
Αναφορές κάνουν λόγο ότι η VW ήρθε αντιμέτωπη με το δίλημμα είτε να «κόψει» εντελώς την έκδοση GTI είτε να συνεχίσει να την προσφέρει μειώνοντας την ιπποδύναμη του κινητήρα για να μειωθούν παράλληλα οι εκπομπές αερίων ρύπων που παράγονται από το 2λιτρο TSI μοτέρ, όπως άλλωστε έκανε και στο Golf R. Οι Γερμανοί αποφάσισαν να προχωρήσουν στην πρώτη επιλογή αφενός γιατί η 8η γενιά του μοντέλου αναμένεται να είναι έτοιμη έτσι και αλλιώς μέχρι το επόμενο καλοκαίρι και άρα δεν χρειάζεται να ξοδέψουν άλλα χρήματα σε μια έκδοση που σύντομα θα αντικατασταθεί και αφετέρου, γιατί μέσα στο 2018 αναμένεται να γίνει διαθέσιμη και η TCR έκδοση του Golf GTI που θα εξοπλίζεται με το ίδιο 4κύλινδρο 2λιτρο TSI μοτέρ αλλά με ισχύ 290 άλογα και ροπή 370 Nm.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η VW, σύμφωνα με όσα αναφέρουν πηγές από την Γερμανία, η εταιρεία θα συνεχίσει να προσφέρει την έκδοση GTI Performance των 245 ίππων και των 370 Νm ροπής.