Στην εποχή του downsizing η Mustang δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από το χορό και λανσάρεται με 4κύλινδρο, 2,3 λτ. EcoBoost κινητήρα.
Κινητήρας-Επιδόσεις: Δυνατός ο 4κύλινδρος 2,3 Εcoboost
(22/1/2016)
Για μισό λεπτό. Είπαμε, 4κύλινδρος κινητήρας; Ε, ναι λοιπόν. Η νέα Mustang ακολουθεί τα νέα ήθη περί downsizing και κάτω από το μακρύ καπό φιλοξενεί τον νέο, 16V, αλουμινένιο, άμεσου ψεκασμού βενζίνης, 2,3 λτ. EcoBoost κινητήρα της Ford. Αυτόν τον κινητήρα, με τις κατάλληλες βελτιώσεις για να φτάσει στα 350 άλογα, θα «φορέσει» και το επερχόμενο νέο Focus RS. Στην περίπτωση της Mustang πάντως, ο 2,3 EcoBoost αποδίδει 317 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και άφθονη ροπή, που φτάνει τα 432 Nm στις 3.000 σ.α.λ.
Στη θεωρία δείχνει να υποκαθιστά επάξια τα μεγάλα κυβισμού μηχανικά σύνολα. Στην πράξη; Και εκεί τα καταφέρνει μια χαρά. Σίγουρα δεν έχει τον «κτηνώδη» χαρακτήρα και τον ήχο ενός πολυκύλινδρου V κινητήρα, παρά τη φιλότιμη προσπάθεια που κάνει η ηλεκτρονική μέσω των ηχείων. Είναι όμως σε θέση να βάλει φωτιά στα πίσω ελαστικά και να τα αναγκάσει να αφήσουν φαρδιές λωρίδες γόμας στην άσφαλτο, αν «φυτέψεις» το γκάζι στο πάτωμα. Ο 2,3 Ecoboost είναι εύρωστος από χαμηλά, έχει ροπή για να κινείσαι με μία ή και δύο σχέσεις πάνω και καταφέρνει να επιταχύνει γρήγορα τη Mustang, την οποία με 1.655 κιλά μόνο ελαφριά δεν την λες. Στις μετρήσεις μας τα 0-100 χλμ./ώρα ήρθαν σε 5,9 δλ, ενώ η τελική ταχύτητα πλησιάζει στα 235 χλμ./ώρα. Δυναμικές είναι και οι ρεπρίζ, αφού για τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η χρειάζονται 5,2/6,9 δλ και για τα 80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η χρειάζονται 6,7/8,9 δλ.
Μόνο στις υψηλές στροφές γίνεται λίγο τραχύς και δείχνει να μην έχει τη δύναμη, που περιμένεις και που ίσως θα ήθελες, αλλά σε γενικές γραμμές ο 4κύλινδρος κινητήρας τα καταφέρνει μια χαρά, βοηθούμενος και από το 6τάχυτο κιβώτιο, που ναι μεν έχει κάπως μακριά κλιμάκωση, αλλά συνδυάζεται με έναν εξαιρετικό σε κούμπωμα και ακρίβεια, κοντών διαδρομών, επιλογέα.
Στον τομέα της οικονομίας πάντως μην περιμένετε πολλά, αν αποφασίσετε να κινηθείτε στους ρυθμούς, που μια Mustang με 317 άλογα επιβάλλει. Μάλλον μην περιμένετε τίποτα, αφού με το γκάζι στο πάτωμα η κατανάλωση ξεπερνάει τα 18 λτ./100 χλμ. Αν πάντως κινηθείς σε φυσιολογικούς ρυθμούς μια μέση κατανάλωση 10,5 λτ./100 χλμ. δεν είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Και αυτό είναι επιτυχία για τη Mustang. Σχετικά χαμηλές είναι οι εκπομπές CO2 με 179 γρ./χλμ.
Με 317 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και άφθονη ροπή, που φτάνει τα 432 Nm στις 3.000 σ.α.λ, η Musntang δεν έχει πρόβλημα να επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δλ.
Θα δώσω 44 να πάρω το Mustang την στιγμή που με 45 παίρνω το Focus RS;;