Test: Peugeot 308 1,2 PureTech 130 PS
47.864 Επισκέψεις στο άρθρο (22/11/2015)
Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 και εξετάζουμε το κατά πόσο μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες στα μικρομεσαία βενζίνης.
What s new
- Ο κινητήρας 1,2 turbo βενζίνης στον οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε υλικά κατασκευής, στο σύστημα άμεσου ψεκασμού και στο περιορισμό των τριβών.
- Η φιλοσοφία στη σχεδίαση του εσωτερικού η οποία έχει άκρως minimal προσέγγιση
- Καλύτερες επιδόσεις. Είναι 1,9 δλ. γρηγορότερο στο 0-100 χλμ./ώρα από το 308 1,6 των 120 PS που αντικαθιστά.
+ Επιδόσεις και κατανάλωση κινητήρα, λειτουργία ανάρτησης και ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό
- Ορατότητα προς τα πίσω, ταχύτητα του συστήματος πολυμέσων.
Η αναλογία μεταξύ βενζίνης και diesel στα μικρομεσαία αυτοκίνητα που πωλούνται στην ελληνική αγορά είναι ξεκάθαρα υπέρ του δεύτερου. Ωστόσο, αυτή πρόκειται να αλλάξει καθώς παρουσιάζονται όλο και περισσότερα μοντέλα με μικρού κυβισμού turbo κινητήρες τα οποία σε κερδίζουν με την οικονομία και τις επιδόσεις που προσφέρουν. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί και το Peugeot 308 από το οποίο μέχρι πρόσφατα έλειπε ένα τέτοιο σύνολο.
Το δοκιμάζουμε με τον 3κύλινδρο 1,2 PureTech κάτω από το καπό του -ο οποίος βραβεύθηκε ως ο Καλύτερος Κινητήρας της Χρονιάς στην κατηγορία του (1,0 έως 1,4 λίτρα), και μάλιστα στην ισχυρή του έκδοση, αυτή των 130 ίππων. Είναι όμως αυτός, το μοναδικό highlight του γαλλικού μοντέλου; Μάλλον όχι, γιατί το 308 1,2 PureTEch 130 διαθέτει και άλλα θετικά στοιχεία, όπως π.χ. η ανάρτηση που απορροφά εξαιρετικά τις ανωμαλίες και ταυτόχρονα σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ σβέλτα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Από 20.940 ευρώ και πολλά extra
Η τιμή του Peugeot 308 1,2 PureTech 130 ξεκινά από τα 20.940 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση. Αν και σχετικά τσιμπημένη σε σχέση με τον ανταγωνισμό να σημειώσουμε πως περιλαμβάνει το πρόγραμμα «Peugeot 4x4». Αυτό προσφέρει 4 χρόνια άτοκη χρηματοδότηση, 4 χρόνια εγγύηση, 4 χρόνια οδική βοήθεια και 4 χρόνια δωρεάν service. Επίσης, αφορά την εξοπλιστική έκδοση Active η οποία είναι πλούσια εξοπλιστικά και άρα μπορούμε να πούμε πως η χρηματική απόσταση σε σχέση με τον ανταγωνισμό μειώνεται. Όσο, τέλος, για το τι περιλαμβάνει η Active; Πέρα από τα βασικά, σημειώστε αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης και αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων. Με λίγα λόγια, πολλά εξοπλιστικά καλούδια.
τρικύλινδρος με 130 ίππους???...υπερβολικά πιεσμένος μου φαίνεται...
Ενα test στα 100.000 χλμ θα μας δειξει τις οποιες αδυναμιες του τρικυλινδρου turbo. H τιμη ειναι υψηλη αλλα εχει καλο εξοπλισμο και γαλλικο κρατημα.
καλο φαινεται, αν και αλμυρούτσικο σε τιμη.. Ένα συγκριτικο με τα auris 1.2, pulsar 1.2, megane 1.2 & vw group 1.0-1.2 θα ηταν ενδιαφερουσα.
Τίποτα, λεβέντες πουλήστε τα όλοι (μικροί turbo, άμεσοι ψεκασμοί, diesel, υβριδικά) και αγοράστε ts με 192 ατμοσφαιρικά άλογα, δυστυχώς μεταχειρισμένο μόνο, για να ξενοικιάσετε και να βγάλετε και γούστα... Αυτοί οι κινητήρες δεν φτιάχνονται πια. Νέοι κινητήρες και μπαρούφες...
άλλαξα γνωμη σχετικά εάν κατασκευάζεται το φιατ τιπο στην τουρκια...δεν εχω τέτοιους ενδο ιασμους, εγω τα χρηματα που θα δωσω να τα αγορασω κοιταω και βεβαια η καλη κατασκευη..μη ξεχναμε εκει φτιαχνινται και τα κορολλα..το εργοστασιο στην τουρκια..εχει παρει βραβεια ποιοτητας....
για μένα ακριβό, κοιταζω καινουργιο μεχρι 15 χιλιαρικα...μονο το φοκους παιζει στην α κατηγορια σε αυτά τα χρηματα.. το σιτροεν c4 καλο αλλα δεν μπου αρεσει, το φορντ φοκους δεν εχει συναγωνισμο, μετα γυρω στα 17 χιλιαρικα και πανω..το κασκαι, αν το ρενω εχει τα ιδια χρηματα..τοτε ρενω...αν ερθει το μεγκαν γυρω στα 15 ..θα γινει αυτό κυριρχο....βεβαια παιζει και η κορολλα.. η το σκοντα οκταβια..αλλα η σκοντα εχει αποσυρθεί από την ελλαδα, , εμενα δεν με πειραζει να εχουν τα αυτοκίνητα τους παλιους 1,6 αξιόπιστους προ τούρμπο και νταουνλονινγ κινητήρες....
Προτιμώ τον 1.6 με τα 120 από τον τρικιλυνδρο 1.2 τουρμπο με τα 130.Και το λέω βάση του δικού μου αποδεδειγμένα αξιόπιστου κινητηρα 1.6 με 120 (TU5JP4 για τους γνώστες) που αυτή τη στιγμη γράφει 212000 χιλ(πολύ σκληρά χιλιόμετρα τρελές θερμοκρασίες..vts) στο κοντερτ του χωρίς να κάνει κιχ...βέβαια ενημερωτικά σας λέω πως στις 185000 έγινε καθάρισμα κεφαλής(όχι πλάνισμα) κι αλλαγή τσιμουχάκια βαλβίδων..είχε αρχίσει να δακρίζει το καπάκι από διαρροή λαδιού,φυσικά αλλαγή λαδιών κάθε 7500 χιλ με φιλτρο πάντα και συνθετικά 5w-40,και προσοχή στον κρύο κινητήρα μεχρι να ζεσταθεί.Αν τ ακολουθήσετε αυτά στον συγκεκριμένο κινητήρα 1.6 l με τα 120 hp θα σας...γεράσει
βεβαια ξεχασα και την σεατ, το Λεον...αν σας αρεσει βεβαια..εμενα όχι.... δεν γνωρίζουμε ακομη τιμες για το τιπο..αν εχει από 15 χιλιαρικα..θα αγορασω δυο από αυτό......!