4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
NVH: Η τεχνολογία που «ακυρώνει» τους εξωτερικούς θορύβους στην καμπίνα
13.235 Επισκέψεις στο άρθρο
- Οι εταιρείες ψάχνονται να μειώσουν τη φασαρία στην καμπίνα
- Μετριέται με 3 τρόπους, θόρυβο, δόνηση & τραχύτητα
- Τα ηλεκτρικά δεν έχουν θόρυβο μοτέρ & πρέπει να τον δημιουργήσουν
- Mercedes: Ρεκόρ της πιο ήσυχης καμπίνας στις μετρήσεις μας
Έτσι οι κατασκευαστές κάνουν την καμπίνα... «εκκλησία»!
Σίγουρα θα έχετε ακούσει για τις αεροδυναμικές σήραγγες, τους ειδικά διαμορφωμένους θαλάμους όπου κάθε αυτοκινητοβιομηχανία πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης στα νέα μοντέλα της. Εκεί, μέσω αισθητήρων, προσομοιώνονται πραγματικές συνθήκες οδήγησης και αξιολογείται ο αεροδυναμικός συντελεστής (Cd), καθώς και τα επίπεδα θορύβου που περνάνε στην καμπίνα. Σε αυτές τις δοκιμές εξέλιξης σημαντικό ρόλο παίζει η τεχνολογία NVH.
Πρόκειται για την επιστημονική μελέτη που εξετάζει τρεις βασικές παραμέτρους: τον θόρυβο (Noise), τη δόνηση (Vibration) και την τραχύτητα-σκληρότητα (Harshness). Από αυτές τις τρεις λέξεις προκύπτει το αρκτικόλεξο NVH, το οποίο μας «λέει» πόσο «ήσυχη» είναι η καμπίνα ενός νέου μοντέλου. Ο θόρυβος και η δόνηση είναι πιο ρεαλιστικά μετρήσιμες έννοιες. Αντίθετα, η τραχύτητα έχει έντονο υποκειμενικό στοιχείο, για αυτό και σχετίζεται περισσότερο ο τομέας της ψυχοακουστικής που βλέπει πώς αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος κάθε θόρυβο.
Πρόκειται για την επιστημονική μελέτη που εξετάζει τρεις βασικές παραμέτρους: τον θόρυβο (Noise), τη δόνηση (Vibration) και την τραχύτητα-σκληρότητα (Harshness). Από αυτές τις τρεις λέξεις προκύπτει το αρκτικόλεξο NVH, το οποίο μας «λέει» πόσο «ήσυχη» είναι η καμπίνα ενός νέου μοντέλου. Ο θόρυβος και η δόνηση είναι πιο ρεαλιστικά μετρήσιμες έννοιες. Αντίθετα, η τραχύτητα έχει έντονο υποκειμενικό στοιχείο, για αυτό και σχετίζεται περισσότερο ο τομέας της ψυχοακουστικής που βλέπει πώς αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος κάθε θόρυβο.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Στις αεροδυναμικές μοντέλα όπως η Ford Mustang Mach-E εξελίσσονται-δοκιμάζονται με την προσομοίωση πραγματικών συνθηκών οδήγησης.