ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Θα αλλάξουν χαρακτήρα SEAT και Skoda;

5.123 Επισκέψεις στο άρθρο (25/1/2020)

Seat και Skoda: Ποια μάρκα πρέπει να γίνει premium και ποια budget στον όμιλο VW; Ποια θα ανέβει και ποια θα κατέβει επίπεδο;

Η VW κατάλαβε πως ανάμεσα στην ίδια και τις δύο «αδελφές» της, η επικάλυψη μοντέλων και θέσης στην αγορά με την SEAT και την Skoda, είναι μεγάλη. Και έτσι κάποιος πρέπει να ανέβει  λίγο και κάποιος να κατέβει. Ποιός;
 
Στον όμιλο VAG δύο μάρκες έχουν σαφείς και ξεκάθαρες θέσεις. Η Audi είναι και θα είναι πάντα η premium μάρκα. Το αντίπαλο δέος απέναντι στην Mercedes και την BMW. Και σε αυτή τη θέση, δεν θα την ακουμπήσει κανείς. Καμία άλλη μάρκα του ομίλου δεν θα παίξει ανάμεσά της, ούτε καν η ίδια η VW.
 
Παρότι η VW έχει κάνει ανοίγματα προς τα πάνω, κυρίως με το Arteon και το Touareg, παραμένει στη μέση της αγοράς, ως το σημείο αναφοράς της mainstream κατηγορίας. Το φλερτ όμως με τα premium την κάνει πάντα δύσκολο ανταγωνισμό στους άλλους κατασκευαστές, όμως η θέση της πάντοτε θα παραμείνει σε αυτό που το όνομά της ακόμη υπενθυμίζει: Αυτοκίνητο για όλους, έστω και λίγο «τσιμπημένο».
 
Οι άλλες δύο μάρκες, από την άλλη, είναι πιο ευέλικτες. Και οι δύο ξεκίνησαν με πιο προσιτό χαρακτήρα, με διαφορετική έμφαση όμως. Η SEAT πιο σπορ, η Skoda πιο μπερλίνα. Το value for money των Ισπανών ήταν στο πόσο «χαρακτήρα» αγοράζεις ενώ των Τσέχων στο πόσο «αμάξι» αγοράζεις. Όμως αυτές οι θέσεις στην αγορά είναι λίγο ασαφείς. Και έτσι η Skoda πήγε σημαντικά πιο πάνω από ότι θα περίμενε κανείς, με εποχές όπου έβαζε στο στόχαστρο τη Volvo, ενώ ακόμη και σήμερα τα μοντέλα της δεν έχουν καμία γωνία κομμένη, δεν έχουν κανέναν συμβιβασμό σε σχέση με την VW, οπότε και η τοποθέτηση της Skoda είναι λίγο «θολή».
 
Η SEAT από την άλλη, είχε για μεγάλο διάστημα στο στόχαστρό της, την Alfa Romeo. Δεν είδαμε ποτέ μοντέλο με πραγματικές βλέψεις έναντι των Ιταλών, όμως είδαμε πολλά ενδιαφέροντα και προσιτά αυτοκίνητα όπως θα θέλαμε να είναι και αυτά της Alfa αλλά δεν είναι. Και πάλι όμως η SEAT, ειδικά με τη νέα της γκάμα, παραμένει επίσης λίγο «θολή».
 
Η απόφαση λοιπόν να διαφοροποιηθούν οι μάρκες δημιουργεί ένα βασικό ερώτημα. Αν η μία μάρκα γίνει πιο premium και η άλλη πιο budget, ποιά από τις δύο πρέπει να είναι η πρώτη και ποιά η δεύτερη; H Skoda σήμερα έχει μια γκάμα με βλέψεις προς τα πάνω, αλλά ο όγκος των πωλήσεων είναι σε αγορές με περιορισμένο budget. Η SEAT από την άλλη έχει χτίσει μια πιο σπορ εικόνα, ανεξαρτητοποιώντας και την CUPRA που παραμένει υπό την σκέπη της, για να γίνει τώρα budget.
 
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Ποιά από τις δύο μάρκες πρέπει να γίνει premium και ποια budget;

Hyundai
5 KALA THERINA