- Προβληματισμός για τα ηλεκτρικά και τις υποδομές φόρτισης στην Ιταλία
- Η ιταλική κυβέρνηση αναζητά λύσεις και προτείνει νέα κίνητρα για την αγορά υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων
- Μία από τις λύσεις που προτείνεται είναι η εισαγωγή αυτοκινήτων Kei cars στην Ευρώπη
Προβληματισμός για τα ηλεκτρικά και τις υποδομές φόρτισης στην Ιταλία
Προ λίγων ημερών δημοσιεύθηκε από το υπουργείο Οικονομικών της Ιταλίας μία έκθεση που αναφέρεται στα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ιταλία, στην πορεία τους προς την ηλεκτροκίνηση. Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές της γειτονικής χώρας αναφέρουν σημαντικά προβλήματα σχετικά με το υπερβολικό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, την έλλειψη υποδομών φόρτισης, άλλα και προβλήματα της καθημερινότητας όπως η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης των μπαταριών. Επιπρόσθετα, την κατάσταση φαίνεται πως δυσκολεύει περαιτέρω το γεγονός ότι η Ιταλία έχει καθυστερήσει στη κατασκευή εργοστασίων παραγωγής μπαταριών.
Η ιταλική κυβέρνηση αναζητά λύσεις και προτείνει νέα κίνητρα για την αγορά υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Στην έκθεσή του, το υπουργείο Οικονομικών μιλάει για τη δημιουργία ενός σχεδίου που θα θέσει στόχους και θα διευκολύνει την μετάβαση της αλυσίδας παραγωγής τα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα, προτείνει δύο μέτρα που η εφαρμογή τους θα εξυπηρετήσει στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία. Το πρώτο μέτρο αφορά την αναδιαμόρφωση των κινήτρων για την αγορά ήπια υβριδικών ή plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στα αστικά κέντρα, έτσι ώστε να προσελκύσουν περισσότερο κόσμο στην αγορά τους. Μέσω ενός συστήματος καταγραφής του είδους καυσίμου που χρησιμοποιεί ένα αυτοκίνητο στη λειτουργία του, θα πληροφορείται ο οδηγός με στόχο την αποθάρρυνση χρήσης της συμβατικής θερμικής μηχανής στα υβριδικά οχήματα, ενθαρρύνοντας έτσι την ηλεκτρική λειτουργία τους.
Μία από τις λύσεις είναι η εισαγωγή αυτοκινήτων Kei cars στην Ευρώπη
Το δεύτερο, εναλλακτικό μέτρο που προτάθηκε είναι η εισαγωγή μίας άγνωστης για την ευρωπαϊκή αγορά κατηγορίας αυτοκινήτων, αυτή των Kei cars. Πρόκετια για μια κατηγορία πολύ μικρών οχημάτων που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην Ιαπωνία από τη δεκαετία του Ά50 και είναι διαδεδομένα στην ασιατική ήπειρο και ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα της Ιαπωνίας. Το μήκος τους δεν ξεπερνά τα 3,4 μέτρα και το πλάτος τα 1,48 μέτρα, ενώ είναι εξοπλισμένα με πολύ μικρούς κινητήρες, στοχεύοντας στην οικονομική και εύκολη μετακίνηση εντός πόλης. Κάτι αντίστοιχο με τα microcars δηλαδή, αλλά με δυνατότητα μεταφοράς τεσσάρων επιβατών. Σύμφωνα με το υπουργείο, η εισαγωγή τέτοιου τύπου αυτοκινήτων, αποκλειστικά ηλεκτρικών, θα μπορέσει να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματά τους αναφορικά με το μέγεθος και το καύσιμο, έτσι ώστε να επωφεληθούν οι καταναλωτές και η οικονομία.
H αγορά των Kei cars θα μπορούσε να ευνοηθεί από διάφορα προγράμματα και πλεονεκτήματα, δίνοντας κίνητρο στους καταναλωτές να τα αγοράσουν. Κλείνοντας, οι μικρές μπαταρίες που θα εφοδιάζουν τέτοιου τύπου οχήματα, μπορούν να ευνοήσουν στη διάδοση της αλλαγής μπαταρίας σε πρατήρια (battery swapping), δηλαδή η μπαταρία του ηλεκτρικού να είναι αποσπώμενη ούτως ώστε να βγαίνει η άδεια και να μπαίνει μια άλλη, γεμάτη, μειώνοντας έτσι την μεγάλη ανάγκη για δημόσιους φορτιστές.