Πόσο διαφέρουν τα γούστα μας από αυτά της υπόλοιπης Ευρώπης όταν μιλάμε για SUV; Μήπως τα προτιμάμε πιο «τετράγωνα», μήπως πιο «γιαπωνέζικα», ή μήπως ψωνίζουμε το ίδιο;
Μικρά SUV
Ελλάδα: Suzuki Vitara
Ευρώπη: Renault Captur
Η διαφορά είναι εμφανής. Στην ελληνική αγορά όταν υπάρχει μάρκα με όνομα στα SUV, τότε το κοινό την προτιμά. Έτσι το Vitara είναι μπροστά παρά τα όποια μειονεκτήματά του, αν και ο ανταγωνισμός από τo 2008 και το νέο VW T-Roc φαίνεται να πλησιάζει. Αντίθετα στην Ευρώπη οι Γάλλοι έχουν γερά τα πρωτεία με το Captur να ξεχωρίζει, και το 2008 μια ανάσα πίσω.
Μικρομεσαία SUV
Ελλάδα: Nissan Qashqai
Ευρώπη: Nissan Qashqai
Δεν υπάρχει αμφιβολία για το ποιό μοντέλο κερδίζει στην κατηγορία. Η Nissan κρατάει την κατηγορία από την πρώτη μέρα που το Qashqai εμφανίστηκε και άλλαξε τα πάντα και για πάντα στα SUV. Ο ανταγωνισμός είναι πιο κοντά στην Ευρωπαική αγορά, με το Peugeot 3008 να ακολουθεί από κοντά το Qashqai, ενώ στην Ελλάδα μοντέλα όπως το Toyota C-HR βρίσκονται μόλις στο μισό των πωλήσεων.
Μεσαία SUV
Ελλάδα: Skoda Kodiaq
Ευρώπη: Peugeot 5008
Μια κατηγορία που παραδοσιακά κυριαρχούσαν τα ιαπωνικά μοντέλα έχει γίνει άντρο των ευρωπαίων κατασκευαστών. Στην Ελλάδα το value for money της Skoda και οι διαθέσιμοι κινητήρες κρατούν το Kodiaq μπροστά από τον ανταγωνισμό. Στην Ευρώπη οι Γάλλοι έχουν το πάνω χέρι με το 5008 να συνεχίζει την καλή πορεία του λίγο μικρότερου 3008.
Premium SUV
Ελλάδα: BMW X1, Volvo XC60 και Volvo XC90
Ευρώπη: BMW X1, Mercedes GLC, BMW X5
Από τις τρεις κατηγορίες, μικρομεσαία, μεσαία και μεγάλα πολυτελή SUV, συμφωνούμε με την υπόλοιπη Ευρώπη μόνο στην πρώτη. Η BMW X1 παρότι άλλαξε την κίνηση εμπρός, παραμένει προσιτή, με μικρούς κινητήρες, και με άριστη ποιότητα ώστε να ελκύει πολύ κόσμο. Από κει και πέρα η Volvo στην Ελλάδα έχει το πάνω χέρι, αν και τα νούμερα είναι μικρά, κάτω από 200 αυτοκίνητα και τα δύο μοντέλα μαζί. Στην Ευρώπη BMW και Mercedes δεν ξεκολλάνε από την κορυφή, κάτι που θα περίμενε κανείς και στην Ελλάδα, αλλά δεν ισχύει.
Τι λέτε λοιπόν; Που συμφωνείτε και που διαφωνείτε με τους Ευρωπαίους αγοραστές; Και τελικά ποιά μοντέλα θα αγοράζατε και ποιά όχι, και ποιά που δεν είναι best seller πιστεύετε πως θα έπρεπε να είναι;
θα σταθώ λίγο στα premium suv που λέτε. Υπάρχουν πολύ ουσιώδεις διαφορές ανάμεσα στην αγορά της Ελλάδας και της υπόλοιπης Ευρώπης. Και πρώτα απ όλα οι τιμές. Στη Γερμανία για παράδειγμα οι τιμές bmw, mercedes είναι σαφώς χαμηλότερες από την Ελλάδα και οι διαφορές μεγαλώνουν όσο μεγαλώνει η κατηγορία των αυτοκινήτων. Δηλαδή μια mercedes E-CLASS καλά εξοπλισμένη στην Ελλάδα κοστίζει 70.000 ευρώ, ενώ στη Γερμανία το ίδιο αυτοκίνητο κοστίζει 45.000 ευρώ. Ύστερα είναι το θέμα του κυβισμού. Μπορεί στην Ελλάδα να βλέπεις στους δρόμους BMW X1, αλλά είναι με τον 1500 κυβικά κινητήρα συνήθως. Στη Γερμανία δύσκολα θα δεις τέτοιο αυτοκίνητο κάτω από δίλιτρο. Επίσης μια πολύ ουσιώδης διαφορά είναι ότι στην Ευρώπη υπάρχουν πάρα πολύ καλά και πολλά εκθεσιακά αυτοκίνητα ελαφρώς μεταχειρισμένα με λίγα χιλιόμετρα και τιμές αρκετά χαμηλότερες από το αντίστοιχο καινούργιο, όπως για παράδειγμα η BMW X5.
Νομίζω ότι γενικά στην Ευρώπη απαγορεύεται η οδήγηση εκτός δρόμου. Αν είναι έτσι τότε και αυτό παίζει ένα σημαντικό ρόλο. Γιατί εγώ προτίμησα το Mitsubishi ASX λόγω καλής τετρακίνησης (άσχετα αν τελικά δεν πάω εκεί που χρειάζεται πραγματικά) από το Peugeot 3008 που δεν έχει κίνηση και στους 4 τροχούς.
θα σταθώ λίγο στα premium suv που λέτε. Υπάρχουν πολύ ουσιώδεις διαφορές ανάμεσα στην αγορά της Ελλάδας και της υπόλοιπης Ευρώπης. Και πρώτα απ όλα οι τιμές. Στη Γερμανία για παράδειγμα οι τιμές bmw, mercedes είναι σαφώς χαμηλότερες από την Ελλάδα και οι διαφορές μεγαλώνουν όσο μεγαλώνει η κατηγορία των αυτοκινήτων. Δηλαδή μια mercedes E-CLASS καλά εξοπλισμένη στην Ελλάδα κοστίζει 70.000 ευρώ, ενώ στη Γερμανία το ίδιο αυτοκίνητο κοστίζει 45.000 ευρώ. Ύστερα είναι το θέμα του κυβισμού. Μπορεί στην Ελλάδα να βλέπεις στους δρόμους BMW X1, αλλά είναι με τον 1500 κυβικά κινητήρα συνήθως. Στη Γερμανία δύσκολα θα δεις τέτοιο αυτοκίνητο κάτω από δίλιτρο. Επίσης μια πολύ ουσιώδης διαφορά είναι ότι στην Ευρώπη υπάρχουν πάρα πολύ καλά και πολλά εκθεσιακά αυτοκίνητα ελαφρώς μεταχειρισμένα με λίγα χιλιόμετρα και τιμές αρκετά χαμηλότερες από το αντίστοιχο καινούργιο, όπως για παράδειγμα η BMW X5.
Νομίζω ότι γενικά στην Ευρώπη απαγορεύεται η οδήγηση εκτός δρόμου. Αν είναι έτσι τότε και αυτό παίζει ένα σημαντικό ρόλο. Γιατί εγώ προτίμησα το Mitsubishi ASX λόγω καλής τετρακίνησης (άσχετα αν τελικά δεν πάω εκεί που χρειάζεται πραγματικά) από το Peugeot 3008 που δεν έχει κίνηση και στους 4 τροχούς.