Τα Toyota C-HR και Corolla κυριαρχούν στην ελληνική αγορά στις κατηγορίες τους και έτσι ρίχνουμε μια ματιά στα χαρακτηριστικά των δύο μοντέλων που εκτός από διαφορές έχουν και πολλά κοινά χαρακτηριστικά.
Toyota είναι οι πρωταθλητές των μικρομεσαίων και μικρομεσαίων SUV στην ελληνική αγορά, αφού τόσο η Corolla όσο και το C-HR, φιγουράρουν στην κορυφή των λιανικών πωλήσεων των C και C-SUV αντίστοιχα. Αν και τα δύο μοντέλα δεν είναι ίδια μεταξύ τους, σε πολλές περιπτώσεις το δίλλημα παραμένει. Τι Toyota να αγοράσω, C-HR ή Corolla; Aς δούμε λοιπόν την γκάμα των δύο μοντέλων, για να εντοπίσουμε από αυτή τη διαδικασία τις διαφορές και τα κοινά που υπάρχουν.
Όταν λέμε Toyota Corolla δεν αναφερόμαστε απλώς σε ένα από τα θρυλικά ονόματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά στο απόλυτο best-seller του κόσμου τούτου. H Corolla προσφέρεται στη χώρα μας σε τρία στυλ αμαξωμάτων όπως, hatchback (από 17.600 ευρώ), sedan (από 17.270 ευρώ) και βάγκον, το λεγόμενο και ως Touring Sports (από 22.410 ευρώ).
Από τη μεριά του το C-HR μπορεί να μην διαθέτει την υπεροπλία στα αμαξώματα που βρίσκουμε στην Corolla, ωστόσο πρόσφατα το μοντέλο ανανεώθηκε και είναι πλέον διαθέσιμο με νέο λογισμικό στο σύστημα infotainment Toyota Smart Connect, με νέες δυνατότητες διασυνδεσιμότητας και μερικές διακριτικές αισθητικές πινελιές. Έτσι συνεχίζει την πορεία του με ακόμα περισσότερα εφόδια και τιμή που ξεκινά από τις 24.270 ευρώ.
Κινητήρες: Τα ενώνει ο υβριδισμός
Αυτό που ενώνει τα δύο μοντέλα αναφορικά με τα μηχανικά σύνολα είναι τα δύο υβριδικά συστήματα κίνησης 1,8 και 2 λίτρων. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά, ξεκινώντας από την πρωταθλήτρια των μικρομεσαίων Corolla.
Ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση η Toyota έχει διαθέσιμους τρεις κινητήρες για τις Corolla hatchback και Τouring Sports. Η πρώτη είναι αυτή του 1,2 λίτρων υπετροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα που αποδίδει 116 ίππους, ενώ από κει και πέρα υπάρχουν δύο υβριδικές εκδόσεις: μία με τον 1,8 λίτρων κινητήρα συνολικής ισχύος 122 ίππων και η δεύτερη επιλογή με τον δίλιτρο κινητήρα που σε συνεργασία με το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 184 άλογα. Στην περίπτωση του sedan προστίθεται ο 1,5 λίτρων κινητήρας με 125 ίππους, αφαιρείται ωστόσο ο 2λιτρος υβριδικός και ο 1,2 βενζίνης. Οι υβριδικές επιλογές συνδυάζονται με το e-CVT κιβώτιο της εταιρείας, ενώ όσοι επιλέξουν είτε τον 1,2 λίτρων τούρμπο, είτε τον 1,5 λίτρων βενζινοκινητήρα θα τους συνδυάσουν είτε με εξάρι μηχανικό κιβώτιο είτε με το CVT.
Η γκάμα του C-HR είναι πιο απλή, η Toyota προσφέρει το C-HR στην ελληνική αγορά με δύο μηχανικά σύνολά, αμφότερα υβριδικά τα οποία είδαμε λίγο παραπάνω. Ως εκ τούτου το C-HR εξοπλίζεται είτε με τον 1,8 λτ. κινητήρα με 122 ίππους, είτε με τον 2λιτρο με τα 184 άλογα σε δικίνητες αλλά και τετρακίνητες εκδόσεις με το e-CVT αυτόματο κιβώτιο.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Εσωτερικό: Χωρίς φανφάρες και με high-tech αέρα
Στο εσωτερικό των δύο μοντέλων η Toyota ακολουθεί τη λογική «less is more» όπως την ονομάζει, η οποία αφήνει απ' έξω τα περιττά στοιχεία και προσφέρει με εργονομικό τρόπο τα απαραίτητα, για τη χρήση των τεχνολογιών που υπάρχουν σε αμφότερα τα μοντέλα. Σε γενικές γραμμές και στα δύο αυτοκίνητα ο εσωτερικός διάκοσμος κρίνεται σύγχρονος με καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, πέραν της εργονομίας. Ο high-tech αέρας τους εκφράζεται από τις οθόνες αφής στο πάνω μέρος του ταμπλό και τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης που μόνο λίγα δεν είναι και θα τα δούμε παρακάτω. Για τους χώρους αποσκευών να σημειώσουμε πως στο C-HR μπορούν να φιλοξενηθούν 377 λίτρα, ενώ στην Corolla 361 λίτρα στις μη υβριδικές εκδόσεις και 313 λίτρα στις υβριδικές.
Εκδόσεις και εξοπλισμός: Μέγεθος ΧΧL και στα δύο
Φτάνοντας στο κομμάτι των εξοπλιστικών εκδόσεων και εκεί ο αριθμός διαφοροποιείται, ωστόσο σε κάθε περίπτωση παραμένει μεγάλος.
Στην περίπτωση της Corolla hatchback οι εκδόσεις φτάνουν τις 7, Live, Feel (από 21.070 ευρώ), Active (από 21.970 ευρώ), Active Plus (από 20.460 ευρώ), Style (από 21.720 ευρώ), Black Edition (από 22.320 ευρώ) και GR Sport (από 26.400 ευρώ). Η Corolla sedan ακολουθεί με πέντε εξοπλιστικές εκδόσεις. Διατηρεί αυτούσιες τις εκδόσεις Live, Feel (από 21.460 ευρώ), Active (από 19.880 ευρώ) και Style (από 21.950 ευρώ), ενώ στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση Lounge (από 28.170 ευρώ). Τέλος η Corolla Touring Sports μπορεί να παραγγελθεί σε τέσσερις εκδόσεις. Στη βάση βρίσκεται η Feel, ακολουθεί η Active (από 23.470 ευρώ), συνεχίζει με την Active Plus (από 25.370 ευρώ) και καταλήγει στη Lounge (από 28.350 ευρώ).
Για να έχουμε μία πιο πλήρη εικόνα του εξοπλισμού, επιλέξαμε από όλες τις εκδόσεις να δούμε πιο αναλυτικά την έκδοση Active και τα χαρακτηριστικά που προσφέρει, αφού είναι διαθέσιμη και στα τρία είδη αμαξώματος. Ως εκ τούτου έχουμε και λέμε: ζάντες 16 ιντσών, προβολείς LED, αισθητήρες φώτων, ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι εξωτ. καθρέπτες, τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι με μαύρες ραφές, ηλεκτρικό χειρόφρενο, Bluetooth & θύρα USB, συνδεδεμένες υπηρεσίες MyToyota, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, πρίζα 12V εμπρός, έγχρωμη οθόνη πληροφοριών 7,0 ιντσών. Φυσικά παρών είναι ένα πλήθος από συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού ανάμεσα στα οποία βρίσκονται τα: προσαρμοζόμενο Cruise Control, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα ένδειξης κόπωσης οδηγού, ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλήσης eCall έκτακτης ανάγκης και άλλα.
Το C-HR ακολουθεί και αυτό τη λογικό των πολλών εκδόσεων. Την αρχή κάνει η βασική έκδοση C-ENTER (από 24.270 ευρώ), ακολουθούν οι C-LUB και C-LUB bi-tone, που προσφέρει διχρωμία στο αμάξωμα (από 26.600 ευρώ και 27.280 ευρώ), έπειτα έχουμε την GR SPORT και GR SPORT bi-tone (από 28.370 ευρώ και 29.050 ευρώ, αντίστοιχα). Στη συνέχεια υπάρχουν οι C-HIC και C-HIC bi-tone (από 29.480 ευρώ και 30.160 ευρώ, αντίστοιχα) και τέλος η GR SPORT Ultimate Edition που ξεκινά από 34.150 ευρώ.
Στη βασική του έκδοση (C-ENTER) το C-HR εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, έγχρωμη οθόνη TFT 4,2 ιντσων στον πίνακα οργάνων, 8άρα οθόνη αφής με δυνατότητα σύνδεσης του smartphone με Apple CarPlay/Android Auto, κάμερα οπισθοπορίας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, προβολείς LED, Adaptive Cruise Control και πολλά συστήματα όπως έξυπνης εκκίνησης Smart Start, αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών (PCS), ελέγχου Διατήρησης Λωρίδας (LTA), αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (RSA), αυτόματης λειτουργίας προβολέων (AHB) και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hillstart Assist Control, HAC).