3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τι αλλάζει στην F1;
5.998 Επισκέψεις στο άρθρο (23/1/2017)
Το νέο πρωτάθλημα της Formula 1 ξεκινά σε κάτι περισσότερο από δυο μήνες. Όσα χρειάζεται να ξέρετε για τους νέους κανονισμούς που υπόσχονται να βελτιώσουν το θέαμα και τα κυριακάτικα μεσημέρια μας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Οι ραγδαίες αλλαγές του 2017 έχουν σκοπό να ξαναφέρουν τον κόσμο στην F1 και να δώσουν στο κορυφαίο πρωτάθλημα κάτι από την αίγλη του παρελθόντος.
Ας δούμε λεπτομερώς τι περιμένουμε να αντικρύσουμε στις 26 Μαρτίου που ξεκινά η νέα σεζόν.
Αεροδυναμική
Ο τομέας με τις μεγαλύτερες τροποποιήσεις και το αποτέλεσμα της λαϊκής απαίτησης για περισσότερο θεαματικά περάσματα.
Η εμπρός πτέρυγα «ανοίγει» στα 1.800 χιλ. (από 1.650) και ενσωματώνει απλούστερα αεροδυναμικά χείλη εκφυγής στα πλαϊνά (endplates).
Η πίσω «φτερούγα» έχει ακόμα μεγαλύτερες διαφορές και τονώνει την εμφάνιση, αλλά και την παραγωγή κάθετης δύναμης. Το πλάτος ανέρχεται στα 950 χιλ. από 750 και το ύψος χαμηλώνει κατά 150 χιλ. (800 από 950).
Επίσης, επιτρέπεται πλέον η χρήση μεγαλύτερων bargeboards, τα βοηθήματα δηλαδή που βρίσκονται στα πλαϊνά των μονοθεσίων και εμπρός από την είσοδο των ψυγείων.
Αναρτήσεις
Αναλόγου ύφους με τις αεροτομές οι μεταβολές στην ανάρτηση. Το μετατρόχιο αυξάνεται στα 2 μέτρα από 1.8, κάτι που θα βελτιώσει τα επίπεδα μηχανικής πρόσφυσης κατά 60% σε συνδυασμό με τα τεράστια νέα λάστιχα.
Ελαστικά
Το έτερο κομμάτι (μετά την αεροδυναμική) που κεντρίζει τα βλέμματα. Τα εμπρός φτάνουν στα 305 χιλ. από τα 245 που ήταν μέχρι πρότινος, ενώ τα πίσω ξεπερνούν τα 400 (405) τη στιγμή που πέρσι ήταν στα 325. Συνοψίζοντας, τα εμπρός φετινά είναι οριακά πιο στενά από τα πίσω περσινά.
Πάτωμα
Ο «αφανής ήρωας» των μονοθεσίων φτάνει τα 1.6 μ. μέγιστου πλάτους και τα 1.4 ελάχιστου. Τα νούμερα πέρσι ήταν 1.4 και 1.3 αντίστοιχα. Η αρχή του τώρα ορίζεται στα 430 χιλ. πίσω από τον εμπρός άξονα, σε αντίθεση με τα 330 που ήταν μέχρι πρότινος.
Το μέγιστο επιτρεπτό τμήμα που μπορεί να έρθει σε επαφή με τον δρόμο και να παράξει τις εντυπωσιακές σπίθες διπλασιάζεται στα 100 χιλ.
Ο διαχύτης είναι ένα ακόμα τμήμα που περνάει από αναθεώρηση. Μέχρι πέρσι ξεκινούσε στο σημείο που οριοθετούσε ο πίσω άξονας και έφτανε τα 125 χιλ. σε ύψος και το 1 μέτρο σε πλάτος. Από φέτος θα ξεκινά 175 χιλ. εμπρός από τον πίσω άξονα, βελτιώνοντας την αξιοποίηση του φαινομένου Venturi και προσεγγίζοντας ελαφρώς τη δημιουργία ground effect. To ύψος αυξάνεται στα 175 χιλ. και το πλάτος στα 1.050.
Κινητήρας
Έχει περάσει στα «ψιλά», όμως και οι κινητήριες μονάδες έχουν υποστεί σημαντικές μετατροπές κυρίως στα ηλεκτρονικά τους μέρη.
Συγκεκριμένα, οι μονάδες ανάκτησης και μετατροπής κινητικής (MGU-K) και θερμικής ενέργειας (ΜGU-H) θα έχουν ως ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος τα 7 και 4 κιλά αντίστοιχα. Στα σωθικά του κινητήρα εσωτερικής καύσης, που παραμένει στα 1.6 λίτρα και την V6 διάταξη, η τιμή για τα πιστόνια είναι στα 300 γρ., όπως και για τις μπιέλες, ενώ ο στροφαλοφόρος ξεκινά από τα 5.3 κιλά.
Η μεγάλη διαφοροποίηση έγκειται στα tokens, ή δικαίωμα εφαρμογής αναβαθμίσεων επί το ελληνικότερον. Ο περιορισμός αυτός είχε ως αποτέλεσμα η τεράστια διαφορά με τη Mercedes να μην κλείνει ουσιαστικά ποτέ, καθώς οι υπόλοιπες ομάδες είχαν να εκμεταλλευτούν ένα πολύ μικρό «παράθυρο» εξέλιξης των 42 τμημάτων του κινητήρα που υπάγονταν στον ορισμό του «token».
Από φέτος οι περιορισμοί αυτοί αντικαθίστανται με τους αντίστοιχους στο βάρος των μερών που αναφέραμε, αλλά και της διάστασης των εδράνων του στροφάλου που περιορίζουν την ανώτερη επιτρεπτή συμπίεση στο 18:1.
Τί να περιμένουμε
Σύμφωνα με τη FIA, τα νέα μονοθέσια θα μπορούν να «κουβαλήσουν» μέχρι και 40 χλμ./ώρα περισσότερα στις στροφές, «κατεβάζοντας» τους χρόνους σε επίπεδα εποχής V10. Για τον ήχο, βέβαια, δεν έχει ανακοινωθεί κάτι πέρα από το ότι θα είναι πιο δυνατή η ένταση, οπότε δεν θα πρέπει να διατηρούμε πολλές ελπίδες.
Εμφανισιακά τα πρώτα renderings αποτελούν όαση σε σύγκριση με τα μέχρι πρότινος δεδομένα, ενώ για το θέαμα και τα προσπεράσματα αρκούμαστε στις εντυπώσεις του Fernando Alonso και του Max Verstappen σύμφωνα με τις οποίες τα νέα μονοθέσια είναι «δύσκολα και σε φέρνουν στα όριά σου».
Κατά πόσον ισχύουν όλα αυτά, θα το διαπιστώσουμε εντός ολίγων εβδομάδων. Υπομονή 2 μήνες και 3 μέρες ακόμα μέχρι τα πράσινα φώτα της Μελβούρνης.
Έχει περάσει στα «ψιλά», όμως και οι κινητήριες μονάδες έχουν υποστεί σημαντικές μετατροπές κυρίως στα ηλεκτρονικά τους μέρη.
Συγκεκριμένα, οι μονάδες ανάκτησης και μετατροπής κινητικής (MGU-K) και θερμικής ενέργειας (ΜGU-H) θα έχουν ως ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος τα 7 και 4 κιλά αντίστοιχα. Στα σωθικά του κινητήρα εσωτερικής καύσης, που παραμένει στα 1.6 λίτρα και την V6 διάταξη, η τιμή για τα πιστόνια είναι στα 300 γρ., όπως και για τις μπιέλες, ενώ ο στροφαλοφόρος ξεκινά από τα 5.3 κιλά.
Η μεγάλη διαφοροποίηση έγκειται στα tokens, ή δικαίωμα εφαρμογής αναβαθμίσεων επί το ελληνικότερον. Ο περιορισμός αυτός είχε ως αποτέλεσμα η τεράστια διαφορά με τη Mercedes να μην κλείνει ουσιαστικά ποτέ, καθώς οι υπόλοιπες ομάδες είχαν να εκμεταλλευτούν ένα πολύ μικρό «παράθυρο» εξέλιξης των 42 τμημάτων του κινητήρα που υπάγονταν στον ορισμό του «token».
Από φέτος οι περιορισμοί αυτοί αντικαθίστανται με τους αντίστοιχους στο βάρος των μερών που αναφέραμε, αλλά και της διάστασης των εδράνων του στροφάλου που περιορίζουν την ανώτερη επιτρεπτή συμπίεση στο 18:1.
Τί να περιμένουμε
Σύμφωνα με τη FIA, τα νέα μονοθέσια θα μπορούν να «κουβαλήσουν» μέχρι και 40 χλμ./ώρα περισσότερα στις στροφές, «κατεβάζοντας» τους χρόνους σε επίπεδα εποχής V10. Για τον ήχο, βέβαια, δεν έχει ανακοινωθεί κάτι πέρα από το ότι θα είναι πιο δυνατή η ένταση, οπότε δεν θα πρέπει να διατηρούμε πολλές ελπίδες.
Εμφανισιακά τα πρώτα renderings αποτελούν όαση σε σύγκριση με τα μέχρι πρότινος δεδομένα, ενώ για το θέαμα και τα προσπεράσματα αρκούμαστε στις εντυπώσεις του Fernando Alonso και του Max Verstappen σύμφωνα με τις οποίες τα νέα μονοθέσια είναι «δύσκολα και σε φέρνουν στα όριά σου».
Κατά πόσον ισχύουν όλα αυτά, θα το διαπιστώσουμε εντός ολίγων εβδομάδων. Υπομονή 2 μήνες και 3 μέρες ακόμα μέχρι τα πράσινα φώτα της Μελβούρνης.
ΝΥΧΤΩΣΕ ΧΩΡΙΣ FERRARI.-